REKLAMA

Ford Mustang Mach-e w Polsce! Oto cennik i wszystkie jego wersje

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 12 kwietnia 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Elektryczny Ford Mustang Mach-E dostępny będzie w Polsce od czerwca. Ma on kilka wersji silników i akumulatorów, które różni moc, zasięg i rodzaj napędu – tylny lub na wszystkie koła. Zobaczcie czym różnią się poszczególne odmiany Mustanga i jak to się przekłada na możliwości auta.

W Polsce system dopłat do aut elektrycznych jest mało skuteczny, co przy bardzo wysokich cenach tego typu samochodów, nie zachęca do ich zakupu. Tym bardziej, że nie brakuje na rynku świetnych aut z napędem spalinowym, odznaczających się nie tylko świetnymi osiągami, ale i większą funkcjonalnością. Auta elektryczne są póki co nadal wymagające w codziennej eksploatacji, głównie z uwagi na czas ich ładowania, zasięg i brak odpowiedniej infrastruktury (szybkich ładowarek). Mimo to, jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży Mustanga Mach-E w Polsce, zebrano już 60% zamówień z puli aut dostępnych dla polskiego rynku w 2021 roku! Auto wzbudza dużą ciekawość, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej jego wersjom.

Ford Mustang Mach-E i wszystkie jego wersje

Jak pisaliśmy kilka dni temu, Mustang Mach-E notuje świetne wyniki sprzedażowe w USA. Ten elektryczny SUV o mocnym układzie napędowym ma łączyć funckjonalność ze sportowym charakterem. Sportowym na tyle, na ile pozwala napęd elektryczny. Na pewno nie zabranie mu osiagów, bo nawet najsłabsza odmiana robi wrażenie dynamiką. Łącznie Mustang Mach-E będzie mieć 5 wersji napędowych:

  1. Mach-E z napędem na tylne koła ze standardową baterią 75 kWh;
  2. Mach-E z napędem na wszystkie koła ze standardową baterią 75 kWh;
  3. Mach-E z napędem na tylne koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;
  4. Mach-E z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;
  5. Mach-E First Edition z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh.

Warto podkreślić, że Ford Mustang Mach-E dostępny jest z dwoma wersjami pojemności tylnego bagażnika. To 322 litry (1420 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na wszystkie koła oraz 402 litry (1345 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na tył. Dodatkowo z przodu pojazdu znajduje się dodatkowy bagażnik o pojemności 100 l. Wszystkie samochody będą wyposażone w reflektory w technologii LED. W wersjach z napędem na wszystkie koła będą to dodatkowo projekcyjne LED z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz funkcją zapobiegającą oślepianiu.

Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh

Już podstawowa wersja Mach-E jest bogato wyposażona. Warto podkreślić, że standardem w pierwszym elektrycznym SUV-ie Forda jest 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, Ford SYNC nowej generacji, podgrzewane przednie fotele czy tylne reflektory LED. Wersje z napędem na tylne koła są dostępne z 18-calowymi felgami aluminiowymi. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist; asystenta utrzymania pasa ruchu; adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla 1-ego i 2-iego rzędu siedzeń, a także system ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System.

Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a jego zasięg według WLTP – do 440 kilometrów. Maksymalny moment obrotowy obu wersji z napędem na tylne koła wynosi natomiast 430 Nm. Cena modelu w tej wersji wynosi od 216 120 zł.

Ford Mustang Mach-E AWD 75 kWh

Podstawowa wersja Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła jest natomiast dostępna w cenie od 249 560 zł. Od poprzednio omówionej, poza napędem różni ją także zasięg – według WLTP wynosi on 400 km. Moc maksymalna tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a maksymalny moment obrotowy 580 Nm.

Zobacz: Ford Mustang Mach 1 to większa moc, lepsza aerodynamika i trakcja!

Na tym jednak różnice się nie kończą. Mustang Mach-E AWD 75 kWh wyposażony jest już w 19-calowe felgi aluminiowe, a także zewnętrzny pakiet stylizacji nadwozia. Klienci decydujący się na tę wersję mogą także liczyć na adaptacyjne reflektory LED Mustang Signature czy przednie fotele z funkcją pamięci regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach, a także kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem.

Ford Mustang Mach-E RWD 98 kWh

Wersja z napędem na tylne koła i baterią o zwiększonej pojemności jest natomiast dostępna od 247 570 zł. To właśnie w tej wersji samochód może pochwalić się imponującym zasięgiem 610 kilometrów oraz wieloma dodatkami niedostępnymi w wersjach ze standardową baterią.

Wyraźnie większa jest moc maksymalna samochodu w tej wersji, która jak podaje producent wynosi 294 KM (216 kWh).

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh

Samochód podobnie jak wersja z mniejszą baterią jest wyposażony w czerwone zaciski hamulcowe. Obie wersje wyposażone są także w ciemną podsufitkę i perforowaną tapicerkę foteli Sensico z efektownymi, czerwonymi przeszyciami.

W przypadku tej odmiany zasięg samochodu według WLTP jest nieco mniejszy i wynosi 540 km. Trzeba jednak mieć na uwadze dość istotny powód tej sytuacji. Auto ma bowiem silnik o mocy aż 351 KM (258 kW). Cena modelu w tej wersji zaczyna się od 286 310 zł.

Ford Mustang Mach-E First Edition AWD 98 kWh

First Edition to pierwsza wersja specjalna Mustanga Mach-E. Samochód w tej wersji wyróżnia perforowana tapicerka foteli Sensico z niebiesko-czerwonymi przeszyciami nawiązującymi do koloru nadwozia. Podobnie jak pozostałe wersje z napędem na wszystkie koła, samochód ma czerwone zaciski hamulcowe oraz 19-calowe felgi aluminiowe.

First Edition zawiera także wszystkie udogodnienia z innych wersji wyposażenia oraz dodatkowo panoramiczny dach, system audio B&O z 10 głośnikami, kamerę 360 stopni, inteligentny tempomat, zaawansowanego asystenta parkowania. Moc maksymalna samochodu wynosi 351 KM (258 kW), a zasięg 540 kilometrów według WLTP. Cena specjalna dla klientów w Polsce wynosi od 303 810 zł.

Sprzedaż Mustanga Mach-E w Polsce

Wśród wszystkich egzemplarzy zamówionych w Polsce, blisko 45% aut to wersje z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła. Drugą najchętniej wybieraną wersją jest First Edition, której zamówienia stanowią blisko 30%. Biorąc pod uwagę, że First Edition bazuje na wersji AWD 98 kWh to blisko 75% aut zostało zamówionych z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła.

Zobacz: Elektryczny Ford Mustang Mach-E notuje rekord sprzedaży

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Daily DriverMaciej Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Maciej
Gość
Maciej

Widziałem go kilka dni temu w Warszawie. Dziewczyna zapytała, czy to Mustang? Niee.. Nie ma takich Mustangów! A jednak 😉

Aktualności