REKLAMA

Ford Bronco Outer Banks vs Badlands – jakie są różnice między tymi wersjami?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 29 sierpnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford Bronco, kultowy amerykański pojazd terenowy, słynący z wyjątkowych zdolności pokonywania trudnych terenów oraz niezapomnianego stylu, jest teraz dostępny również w Polsce. Klienci mają możliwość wyboru dwie wersje Bronco Outer Banks oraz Badlands. Jak jest różnica między nimi?

Test Forda Rangera Raptora pokazał nam, jak ogromne możliwości mają terenowe samochody tego amerykańskiego producenta aut. Niebawem przetestujemy jego najnowszą terenówkę czyli legendarne Bronco. Zupełnie nowa generacja tego modelu w końcu trafiła na polski rynek, ale potencjalny nabywca musi zdawać sobie sprawę, że w ofercie są dwie wersje tego auta: Bronco Outer Banks oraz Bronco Badlands. I wbrew pozorom różnice są większe niż mogłoby się to wydawać. Każdy jednak ma świetnie radzić sobie z terenem.

Co łączy Outer Banksa oraz Badlandsa?

Obie wersje Bronco, zarówno Outer Banks, jak i Badlands, są napędzane tym samym wydajnym silnikiem V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i momencie obrotowym 563 Nm, który współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jeden i drugi jest także wstanie pokonać wodę o głębokości do 80 cm.

Większy różnic nie ma też we wnętrzu, bo obie odmiany oferują zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym 12-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 z nawigacją satelitarną i bezprzewodowymi aktualizacjami Ford Power-Up, 8-calowy ekran wskaźników, system audio Premium B&O z 10. głośnikami, kamerę 360 stopni, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi Pre-Collision Assist czy radar obserwujące sytuację z tyłu pojazdu. Ale od strony mechanicznej różnice są dużo większe.

Outer Banks – niezłomny duch przygody

Wersja Bronco o nazwie Outer Banks to pojazd stworzony do pokonywania różnego typu przeszkód terenowych i wygodnej jazdy na co dzień. Wyposażony jest w układ napędu na wszystkie koła z możliwością ręcznego połączenia na sztywno przedniej osi i zaawansowane zawieszenie High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) 1.0. Oparte jest ono na niezależnych wahaczach z przodu, wyposażonych w sprężyny śrubowe o dużym skoku, redukujące masę niesamosterowaną nawet o 20% w porównaniu do konstrukcji z sztywną osią. Z kolei z tyłu zastosowano pięciowahaczowe zawieszenie zgodnie z filozofią konstrukcyjną Forda – Built Wild.

Ford Bronco Outer Banks

Kierowca ma do dyspozycji 6 trybów systemu Terrain Management o nazwie G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain), pozwalających na dostosowanie ustawień pojazdu do różnych warunków jazdy: Normal (normalne), Eco (ekonomiczne), Slippery (po śliskich nawierzchniach), Sand (po piasku), Mud/Ruts (po błotnistych i wyboistych terenach) oraz Sport (sportowe osiągi). Model Outer Banks jest także wyposażony w system zapobiegający przewróceniu się pojazdu (RSC) oraz elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor, umożliwiający zmianę przełożeń w trakcie jazdy. Dzięki niemu, Bronco może poruszać się z prędkością 6 km/h przy 2400 obrotach silnika na minutę, co umożliwia precyzyjną kontrolę nad pojazdem na trudnym terenie.

Zobacz: Test Ford Ranger Raptor 3.0 V6

Wersja Outer Banks posiada standardowe 18-calowe obręcze z lekkiego stopu z oponami A/T 255/70 o średnicy zewnętrznej 32”. Wyposażona jest również w reflektory, światła dzienne, światła mijania oraz światła drogowe, wszystkie oparte na technologii LED. Charakterystyczny design samochodu podkreśla czarna, lakierowana kratka wlotu powietrza z napisem „BRONCO”.

Bronco Badlands – do jazdy w dużo cięższym terenie

Wersja Bronco o nazwie Badlands jest przeznaczona dla miłośników ekstremalnych terenów. Stały napęd na cztery koła, wyposażony jest w elektromechaniczny reduktor z automatycznym trybem pracy, który pozwala na płynne przełączanie między napędem na dwie i cztery koła w zależności od potrzeb. Wersja Badlands wyposażona jest w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein, wyposażonymi w funkcję wykrywania położenia. Wyposażone są w zewnętrzne zbiorniczki oleju, zapewniające dodatkowe chłodzenie w trudnych warunkach oraz automatyczną regulację tłumienia w rejonach kompresji i odbicia zawieszenia.

Ford Bronco Badlands

Przedni stabilizator przechyłów posiada zdolność rozłączania, co pozwala na uzyskanie najlepszej przyczepności nawet w warunkach, gdy koła znajdują się na różnych wysokościach. Standardowo wersja Badlands posiada blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz a podwozie chronią stalowe płyty ochronne. Ciekawostką są także stalowe zderzaki z przodu i tyłu oraz wzmocnienia progów.

Zobacz: Test Jeep Gladiator 3.0 V6 Diesel

System Terrain Management w wersji Badlands oferuje 7 trybów jazdy. Oprócz znanych z Outer Banks trybów Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts, wersja Badlands posiada także dedykowane tryby Rock Crawl i Baja. Tryb Rock Crawl umożliwia precyzyjne manewrowanie na nierównym terenie, podczas gdy tryb Baja łączy najlepszą wydajność z osiągami terenowymi, nawiązując do rajdów terenowych.

Po czym poznać z zewnątrz Bronco Badlands?

Wizualnie, wersja Badlands wyróżnia się 17-calowymi obręczami z lekkiego stopu z oponami A/T 285/70 o średnicy zewnętrznej 33” oraz czarnymi błotnikami. Posiada również stalowy zderzak przedni. Odmiana ta jest też nieco krótsza niż Outer Banks (4800 mm w porównaniu do 4811 mm), ale szersza (1937 mm w porównaniu do 1928 mm z złożonymi lusterkami) i wyższa (1 962 mm do 1 852 mm). Jest także cięższa (2 805 kg maksymalnej masy całkowitej do 2 700 kg w Outer Banks).

Ford Bronco Badlands

W kwestii parametrów, Bronco Badlands oferuje większy prześwit – 261 mm (bez obciążenia) w porównaniu do 237 mm w Outer Banks. Posiada również większą pojemność bagażnika – 562 litry w porównaniu do 504 litrów w Outer Banks przy złożonych tylnych siedzeniach. Kąty natarcia (40,6° do 38,1°), zejścia (33,3° do 31,4°) oraz rampy (23,6° do 21,9°) są większe. Maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem wynosi 1000 kg dla Badlands i 1250 kg dla Outer Banks.

Ford Bronco – cena w Polsce

Nie da się ukryć, że najnowsza propozycja do jazdy w terenie od Forda nie jest tania. Ceny Bronco w wersji Outer Banks startują w Polsce od 419 300 zł, a wersji Badlands od 440 300 zł. To bardzo dużo, ale trzeba mieć też na uwadze, że znaczną cześć ceny stanowi wyższa akcyza. Mimo wszystko w tej cenie można kupić też Ford Rangera Raptora. I choć auta są adresowane do nieco innej grupy klientów, to mają też rzeczy, które je łączą.

Zobacz: Auta z oferty Ford Używane od teraz z raportem historii AutoDNA

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności