REKLAMA

Porsche 911 GT3 na nowych oponach Dunlop Sport Maxx Race 2

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 23 marca 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa opona Dunlop Sport Maxx Race 2 została opracowana we współpracy z firmą Porsche. Ogumienie to powstało specjalnie dla nowego modelu 911 GT3. W ten sposób niemiecki koncern samochodowy kontynuuje dotychczasową współpracę z firmą oponiarską Dunlop, a Porsche 911 GT3 po raz kolejny otrzyma oponę zaprojektowane specjalnie pod jego osiągi.

Najnowsze Porsche GT3 oparło się durnemu trendowi jakim jest downsizing silników i całą swoją moc czerpie z wolnossącego, sześciocylindrowego silnika typu bokser o pojemności 4,0-litrów. Motor to typowa, torowa konstrukcja kręcącą się do niebotycznych 9 000 obr./min. Pozwala on kierowcy na precyzyjne uwalnianie w zakręcie każdego z jego 500 koni mechanicznych bez obawy o pojawienie się tzw. turbodziury typowej dla konstrukcji doładowanych turbosprężarkami. Co ciekawe, Porsche na wniosek klientów przywróciło w tym modelu manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach wyposażając ją oczywiście w niezbędną szperę.

Zobacz: Porsche wzywa do serwisów modele 911, 718 i Macan!

Warto przy tym zauważyć, że wersja GT3 z serii 991.2 dysponuje obecnie także największym silnikiem w całej gamie tego modelu. Nawet mocniejsze Porsche 911 Turbo S (580 KM) zostało wyposażone w motor o pojemności 3,8 l. Inżynierowie Porsche nie zapomnieli przy tym wszystkim o jednym. Projektując auto, które zdolne jest osiągnąć 200 km/h w czasie zaledwie 11,4 sekundy (manual), zadbali o właściwe ogumienie zdolne zapewnić odpowiednie osiągi i bezpieczeństwo w czasie jazdy. W tym celu poprosili jednak o pomoc firmę Dunlop, która razem z Porsche opracowała opony dostosowane konkretnie do tego modelu.

Opony Dunlop Sport Maxx Race 2

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Dunlop zaprezentował nową oponę – Sport Maxx Race 2. Została ona stworzona we współpracy z Porsche, aby sprostać wyśrubowanym wymaganiom nowej 911 GT3. Współpraca ta nie była przypadkowa. To właśnie pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była w poprzednim modelu GT3.

Bardzo ucieszyła nas możliwości współpracy z zespołem odpowiedzialnym za opracowanie nowego Porsche 911 GT3. Ta współpraca dała nam możliwość dostarczenia opony, która doskonale wspiera samochód w pełnym zademonstrowaniu jego możliwości na drodze.

–  powiedział Martijn De Jonge, dyrektor marek opon osobowych Goodyear w regionie EMEA.

Dunlop już wcześniej z powodzeniem dostarczał Porsche Motorsport opony do montażu fabrycznego dla pierwszego 911 GT3 oraz modeli Cayman GT4 i 911 GT3 RS.

Konstrukcja opony Dunlop Sport Maxx Race 2

Aby auto mogło osiągnąć jak najlepszy czas okrążenia na torze, jego opony muszą zapewniać mu jak najwięcej przyczepności, a przy tym pozwalać na precyzyjne obieranie kierunku jazdy. Optymalizując kształt opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na powierzchni styku, co dało lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów i większą precyzję kierowania. Inspirowana wzmocnieniami strukturalnymi występującymi w przyrodzie, opona Sport Maxx Race 2 wyróżnia się mostkami między rowkami, które zwiększają sztywność. Lekka konstrukcja wzmacniająca umożliwia zmniejszenie objętości gumy, dzięki czemu powstaje sztywniejsza i lżejsza opona o obniżonej do minimum masie.

Opona Dunlop Sport Maxx Race 2 czerpie z rozwiązań stosowanych w oponach samochodów wyścigowych.

Nowo opracowana Sport Maxx Race 2 jest wykonana z wyjątkowej mieszanki, pochodzącej z opon wyścigowych, co jest kluczowym czynnikiem poprawiającym osiągi. Wyścigowa mieszanka nagrzewa się szybciej niż standardowe mieszanki, poprawiając tarcie między oponą a drogą, co zapewnia ekstremalną przyczepność i trwałą stabilność podczas prowadzenia samochodów o dużej mocy. Zanim opona Dunlop Sport Maxx Race 2 została wybrana przez Porsche do modelu 911 GT3 991.2, była ona dokładnie sprawdzana podczas testów na torach Nurburgring w Niemczech oraz Nardo. Pomyślne ich wyniki, dały zielone światło do zaimplementowania jej do torowej wersji 911-stki.

Zobacz: Audi RS5 2.9 V6 TFSI – silnik Porsche i świetne osiągi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności