REKLAMA

Nowe Porsche 911 GTS i cena przekraczająca 600 tys. zł!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 23 stycznia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Porsche 911 GTS według polskiego cennika kosztuje ponad 600 tys. zł! I mówimy tu o wersji podstawowej! Dlaczego to auto jest aż tak drogie? Co kryje wnętrze odmiany GTS? Postanowiliśmy to sprawdzić i zbadać szczegółowo jego dane techniczne i osiągi.

Porsche sukcesywnie rozszerza paletę wersji obecnego modelu 911 oznaczonego kodem 991.2, który pojawił się w 2015 roku. Oprócz podstawowej Carrery (370 KM) mamy już w ofercie wersje Carrera S (420 KM), Carrera 4 (370 KM AWD), Carrera 4S (420 KM AWD) oraz niesamowicie szybkie Turbo (540 KM) i Turbo S (580 KM). Teraz przyszedł czas na GTS.

Zobacz: Porsche 911 2016 – turbo, skrętna tylna oś i zawieszenie PASM

Nowe Porsche 911 GTS  poznać można po kilku charakterystycznych dla tej wersji detalach. Cały przedni pas został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Dolny przedni spliter i powiększone przedłużenie tylnego spojlera jeszcze wyraźniej zmniejszają siłę unoszenia przedniej i tylnej osi w porównaniu z modelami Carrera S. W tylnej części zauważyć można przyciemniane lampy, kratę wlotu powietrza z czarnym, satynowym wykończeniem i umieszczone centralnie dwie końcówki sportowego układu wydechowego, który należy do wyposażenia standardowego.

Dla wariantów czteronapędowych zarezerwowano ozdobny pas pomiędzy lampami w kolorze czarnym, a dla czteronapędowych – pas z podświetleniem. Do tego boczne lusterka Sport Design, 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem w kolorze czarnym i centralną śrubą, czarna końcówka układu wydechowego i oznaczenie modelu GTS na drzwiach. Auto, niezależnie od rodzaju napędu, bazuje na podwoziu „czteronapędowym” o czym świadczy szerokość karoserii równa 1852 mm.

Porsche 911 GTS 991.2 – silnik i osiągi

Pod maską Porsche 991.2 GTS znalazł się zupełnie nowy, turbodoładowany silnik bokser o pojemności 3,0-litrów. Dzięki dwóch turbosprężarkom generującym maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,25 Bara osiąga on moc 450 KM (o 20 KM większą niż poprzednim, wolnossącym motorze 3.8 l) i maksymalny moment obrotowy 550 Nm dostępny w zakresie od 2150 do 5000 obr./min (poprzednio 440 Nm przy 5750 obr./min). Silnik nie będzie już zatem kręcił się aż tak pięknie jak w poprzednim motorze (moc 430 KM była w poprzedniku uzyskiwana aż przy 7500 obr./min), ale ma być dynamiczniejszy w trakcie pracy na niższych obrotach. A jak wygląda sprawa z osiągami?

Nowy GTS coupe przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 sekundy (3,7 s z PDK), 0-200 km/h w 13,2 sekundy (12,4 s z PDK) a jego prędkość maksymalna to 312 km/h (310 km/h z PDK). Osiągi poprzedniego GTS 991 były zauważalnie gorsze. Auto przyspieszało 0-100 km/h w 4,4 sekundy (4,0 z PDK), 0-200 km/h w 14,3 sekundy (13,5 s z PDK), a jego prędkość maksymalna sięgała 306 km/h (304 km/h z PDK).

Porsche 911 GTS 991.2 – zawieszenie i hamulce

Oprócz nowego silnika inżynierowie Porsche zaadaptowali szereg innych, nowych rozwiązań technicznych do najnowszego GTS. Standardowo wszystkie odmiany nadwoziowe GTS wyposażone są w układ Porsche Active Suspension Management (PASM). GTS w wersji coupé dysponuje sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Przednia oś oparta jest na konstrukcji typu MacPherson, natomiast tylna na niezależnym 5-wahaczowym układzie multi-link. Jak każde nowe 911, także GTS może zostać wyposażony w tylną oś skrętną, co ma poprawić zachowanie auta zarówno na torze, jak w i trakcie eksploracji ciasnych uliczek miast.

Zobacz: Pawilon Porsche w parku Autostadt w Niemczech został otwarty!

Standardowo Porsche 911 GTS posiada 20-calowe felgi aluminiowe obute w opony o rozmiarze 245/35 ZR 20 z przodu i 305/30 ZR 20 z tyłu. Przednie koła skrywają tarcze hamulcowe z Porsche 911 Turbo o średnicy 350 mm (poprzednio 340 mm) i sześciotłoczkowe zaciski. Tylne mają nieco mniejszą, bo 330-milimetrowa średnicę i czterotłoczkowe zaciski. Za to zarówno przednie i jak tylne tarcze są nacinane i nawiercane w celu zapewnienia jak najwyższej efektowności działania.

Porsche 911 GTS 991.2 – wnętrze, wyposażenie i cena

W lekko zmodyfikowanym wnętrzu pojawiło się kilka istotnych nowości. System multimedialny z dużym ekranem dotykowym został zaadaptowany z innym wersji najnowszej 911-stki. Wyróżnikiem odmiany GTS są za to Sportowe fotele Plus z wyszywanym logo GTS na zagłówkach, elektrycznie ustawiane w czterech płaszczyznach. Kierownica, podobnie jak i fotele, boczki drzwi, lewarek skrzyni biegów czy pokrywa schowka w standardzie pokryte są Alcantarą. Nie zapomniane także o charakterystycznej, czerwonej barwie obrotomierza (opcja za 3 031 zł!) oraz ulokowaniu w centralnym miejscu deski rozdzielczej stopera należącego do pakietu Sport Chrono

Razem z debiutem Porsche 911 GTS, niemiecki producent przedstawił także udoskonaloną aplikację do mierzenia osiągów Porsche Track Precision. Rozszerzona ona została m.in. o automatyczne rejestrowanie i wyświetlanie szczegółowych danych przejazdów po torze na ekranie smartfona.

Kosmiczne ceny dodatków

Porsche zrobiło wiele także w kwestii ceny 911 GTS. Jej poziom został ustanowiony na tak wysokim poziomie, że auto nadal ma szansę wyróżniać się z tłumu. W końcu trudno przypuszczać by auto, które w najtańszej specyfikacji kosztuje 617 000 zł było częstym widokiem na polskich drogach. Ale prawdziwe spustoszenie w wyobraźni Kowalskiego powinna zrobić dopiero cena dodatkowych opcji. Po lekkim doposażeniu przez nas auta w najciekawsze naszym zdaniem gadżety, tylnonapędowa wersja 911 GTS wyposażona w ręczną, 7-stopniową skrzynię biegów osiągnęła cenę prawie 783 tysięcy złotych! A nie dokładaliśmy jej nawet automatu PDK. Pokusiliśmy się za to o dobry sprzęt audio marki Burmester za bagatela 22 587 zł, zawieszenie PASM obniżone o 20 mm (16 526 zł), które łączone jest od razu ze skrętną tylną osią (za 11 568 zł). Poniżej zobaczycie listę najciekawszych i najdziwniejszych opcji, za które Porsche każe swoim klientom płacić krocie (a których w większości w ogóle nie dołożyliśmy do naszego GTS).

Porsche 911 GTS 991.2 – wyposażenie
Ciekawsze opcje dodatkowe w 911 GTS
Opcja Cena (zł)
Tylna wycieraczka 1774
Korek wlewu paliwa z wykończeniem aluminium-look 673
Sterowanie tylną osią 11 568
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) z zawieszeniem sportowym PASM (obniżonym o 20 mm) 16 526
Ceramiczne tarcze hamulcowe PCCB 43 765
Porsche Doppelkupplung (PDK) 21 302
Wspomaganie układu kierowniczego Plus 1 348
System unoszenia przedniej osi 11 630
Zbiornik paliwa 90 l 613
Oświetlenie przestrzeni na nogi z tyłu 1530
Usunięcie tylnych foteli 0
Gaśnica (niedostępna przy kubełkowych fotelach!) 766
Lakierowane nawiewy 6090
Lakierowana prowadnica pasa bezpieczeństwa sportowego fotela kubełkowego 2327
Tarcze zegarów w kolorze Guards Red 3031
Pedały i podnóżek wykonane z aluminium 2571
System audio Burmester® High-End Surround Sound 22 587
Tuner TV z cyfrowym radiem 9488
Lakier metalizowany 6059
Lakier specjalny 13 651

Gdy do naszego Porsche 911 GTS dołożyliśmy jeszcze napęd automat PDK, pakiet systemów bezpieczeństwa, aktywny tempomat czy system unoszenia przedniej osi w trakcie podjazdu pod krawężnik czy śpiącego policjanta, to cena gwałtownie wzrosła do prawie 900 tys. zł!

Porsche 911 GTS 991.2 występuje w wersji Coupe (od 617 220 zł), Cabrio (od 680 520 zł) i Targa (od 715 950 zł).

Szykując dla siebie konkretny egzemplarz Porsche 911 GTS pamiętajcie też, że osiągi tego modelu można jeszcze bardziej poprawić decydując się na … wersję z napędem 4×4. W przypadku wersji Carrera 4 GTS przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jej 3,6 sekundy! Sęk w tym, że przy wyższych prędkościach jej osiągi delikatnie się pogarszają. Ze startu zatrzymanego wersja z 4×4 rozpędza się do 200 km/h o 0,4 sekundy dłużej. Porsche 911 Carrera to kolejny model niemieckiego producenta z serii GTS jaki pojawił się w ostatnich miesiącach. O Macanie GTS przeczytacie poniżej:

Zobacz: Nowe Porsche Macan GTS – silnik biturbo i jeszcze lepsze osiągi

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
RSfan Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
RSfan
Gość
RSfan

wygląda naprawdę dobrze, zwłaszcza z tymi czarnymi dodatkami. Ale bądźmy poważni 617 tys. zł za 450 KM? niech nawet robi setkę w te 4,1 sekundy. Za te pieniądze to można mieć dwa auta o takich osiągach!!! Mercedes C 63 S AMG robi setkę w 3,9 sekundy i ma aż 510 KM. Kosztuje zaledwie 404 tys. zł…na tle Porsche to darmocha ;D

Aktualności