REKLAMA

Jaecoo 7 PHEV dobrze przeszedł testy zderzeniowe Euro NCAP

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Euro NCAP · Dodane: 16 kwietnia 2025
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Model Jaecoo 7 PHEV został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP w kwietniu 2025 roku i uzyskał końcową ocenę 5 gwiazdek. Wyniki potwierdzają wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno konstrukcyjnego, jak i w zakresie systemów wspomagających kierowcę.

W kwietniu 2025 roku model Jaecoo 7 PHEV został oficjalnie przetestowany przez organizację Euro NCAP i uzyskał najwyższą możliwą ocenę – pięć gwiazdek. Szczegółowa analiza wyników potwierdza, że samochód prezentuje wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i w zakresie systemów wspomagających kierowcę. Wyniki są m.in. efektem stosowania mocnych stopów metali. Pod względem konstrukcyjnym, Jaecoo 7  wykorzystuje ponad 80% stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości, co przekłada się na bardzo dobrą sztywność skrętną nadwozia – przekraczającą 28 000 Nm na stopień. Elementy strukturalne zostały zaprojektowane z myślą o kontrolowanej deformacji i ochronie kabiny pasażerskiej. Auto wyposażono w siedem poduszek powietrznych, w tym centralną – umieszczoną między fotelami przednimi – której zadaniem jest minimalizowanie ryzyka urazu głowy podczas bocznego zderzenia.

Jaecoo 7 i poszczególne wyniki Euro NCAP

Model Jaecoo 7 PHEV, przetestowany przez Euro NCAP w kwietniu 2025 roku, uzyskał końcową ocenę pięciu gwiazdek. Ocena ta wynika z równomiernie wysokich wyników we wszystkich czterech kategoriach: ochrona dorosłych (81%), ochrona dzieci (80%), ochrona niechronionych uczestników ruchu drogowego (80%) oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo (80%).

Zobacz: Test MG HS 1.5 Turbo

W zakresie ochrony dorosłych pasażerów kabina pasażerska wykazała dobrą odporność na deformacje podczas zderzenia czołowego z przesunięciem. Pomiary wskazały na odpowiedni poziom ochrony klatki piersiowej, miednicy oraz kończyn dolnych kierowcy i pasażera. Producent dostarczył dane potwierdzające, że podobny poziom ochrony utrzymuje się niezależnie od postury osoby siedzącej oraz jej pozycji. W teście bocznego uderzenia (zarówno standardowego, jak i w słup) pojazd osiągnął dobre wyniki, minimalizując ryzyko obrażeń kluczowych obszarów ciała.

Ochrona dzieci została oceniona na 80%. Manekiny reprezentujące dzieci w wieku 6 i 10 lat, zabezpieczone w homologowanych fotelikach, były skutecznie chronione w obu głównych scenariuszach zderzeniowych. Jaecoo 7 jest wyposażony w pełen zestaw mocowań ISOFIX i górne punkty kotwiczenia Top Tether na zewnętrznych tylnych siedzeniach. Systemy rozpoznawania obecności fotelika oraz kompatybilność z różnymi systemami CRS zostały ocenione pozytywnie.

W zakresie ochrony niechronionych uczestników ruchu drogowego, Jaecoo 7 uzyskał 27,0 punktów na 36 możliwych za konstrukcyjną ochronę pieszych i rowerzystów oraz 23,6 na 27 za funkcjonalność systemów unikania kolizji. Przednia część nadwozia, w tym maska i zderzak, wykazuje dobrą zdolność do absorpcji energii w przypadku potrącenia. System AEB, działający od prędkości 4 km/h, reaguje skutecznie na pieszych, rowerzystów i motocyklistów, niezależnie od pory dnia i warunków oświetleniowych. W kategorii Safety Assist, ocenionej na 80%, pojazd został standardowo wyposażony w pakiet systemów wspomagających kierowcę, w tym asystenta pasa ruchu (LKA), system monitorowania martwego pola (BSD) oraz aktywny system hamowania awaryjnego (AEB). Systemy te działają w szerokim zakresie prędkości i zostały skutecznie przetestowane w realistycznych scenariuszach zagrożenia.

Zobacz: Test BAIC Beijing 5

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności