Ceramiczne tarcze hamulcowe, jakie stosuje Alfa Romeo w samochodach Giulia i Stelvio Quadrifoglio, wymagają korekty oprogramowania zarządzającego nim modułem. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia tarcz. Akcja serwisowa już trwa.
W samochodach Giulia i Stelvio z serii Quadrifoglio stosowane są wręcz wyczynowe tarcze ceramiczne (opcja). Ich odporność na przegrzewanie, w porównaniu np. z rozwiązaniami Audi, jest imponująca i jednocześnie bardzo przydatna zwłaszcza podczas jazdy na torze. Włosi dostrzegli jednak pewien problem z oprogramowaniem ich modułu sterującego i rozpoczęli akcję serwisową mającą na celu go wyeliminować.
Problem z ceramicznymi hamulcami w Alfie Romeo
Jak wynika z informacjami przekazanych przez FCA, w samochodach Alfy Romeo – Giulia i Stelvio Quadrifoglio – wyposażonych w ceramiczne tarcze hamulcowe, może pojawić problem z powodu nieoczekiwanych sygnałów z modułu sterującego układem hamulcowym. W skrajnych przypadkach może to doprowadzić do pęknięcia tarczy hamulcowej, w rezultacie do utraty lub pogorszenia skuteczności hamowania.
Problem dotyczy na szczęście niewielkie liczby aut. Kampania naprawcza w Polsce obejmuje łącznie 23 samochody. Alfa Romeo zapewniła, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania modułu sterującego hamulcami.
Zobacz: Giulia i Stelvio Quadrifoglio po faceliftingu – co się zmieniło?
Niezle……… ile takie hamulce kosztują?