Trwają testy zimowego sportowego modelu Ioniq 5 N. Pierwszy seryjnie produkowany, w pełni elektryczny samochód marki N, przejdzie rygorystyczne próby na poligonie testowym Hyundai Mobis w Arjeplog, Szwecja.
Położony w pobliżu koła podbiegunowego, teren testowy Hyundai Mobis w Arjeplog zapewnia producentom samochodów wszystkie niezbędne elementy do kompleksowych testów zimowych. W tym oblodzone nawierzchnie o niskim współczynniku przyczepności i temperatury spadające nawet do -30°C (-22 st. °F). Dzięki temu inżynierowie Hyundaia N będą mogli testować nowe modele, w tym Hyundai Ioniq 5 N , w najbardziej ekstremalnych warunkach, aby osiągnąć równowagę między responsywnym charakterem samochodu, który zapewni frajdę z jazdy, a jego zdolnością do bezpiecznej i przewidywalnej pracy w mroźnych warunkach.
Sportowy Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai Motor połączył globalną platformę modułową dla samochodów elektrycznych (E-GMP) z technologiami i doświadczeniem marki N, czerpiącym z sportów motorowych, aby stworzyć Hyundai Ioniq 5 N . Od dawna strategia elektryfikacji firmy N opierała się na trzech filarach osiągów inspirowanych sportami motorowymi: „łobuz w zakrętach”, „zdolny do jazdy na torze” i „codzienny samochód sportowy”. Specjaliści z firmy N zoptymalizowali dwusilnikową architekturę E-GMP modelu Hyundai Ioniq 5, aby zapewnić wysokie osiągi w przeróżnych warunkach jazdy – nawet na lodowatych jeziorach Arjeplog.
Wykorzystali swoją wiedzę na temat napędu na cztery koła, nabyte podczas rajdów samochodowych, w tym Hyundaia i20 N WRC Rally 1. Hyundai Ioniq 5 N będzie pierwszym seryjnym samochodem marki N z napędem na wszystkie koła (AWD). Marka N zaczynała swoją historię z takim napędem w 2015 roku, kiedy to przystąpiła do Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Podczas ośmiu lat startów w WRC, Hyundai zdobył liczne nagrody, w tym dwa tytuły mistrza świata.
Naszą elektryfikację zapoczątkował sprawdzony w wyścigach Veloster N ETCR, a my staraliśmy się połączyć technologię sportów motorowych z autem drogowym, za pomocą RN22e. Teraz nadszedł czas, aby spełnić wszystkie te obietnice dla naszych ukochanych klientów i jestem pewien, że IONIQ 5 N będzie w stanie to zrobić. Udało nam się potwierdzić, że IONIQ 5 N zapewnia radość z jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach, w Arjeplog, w Szwecji.
Aby wzmocnić zdolność Ioniq 5 N do pokonywania zakrętów, wykorzystali szereg technologii, w tym system N Drift Optimizer, który integruje rozkład momentu obrotowego między przednimi i tylnymi kołami, odpowiednio sztywniejsze zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy oraz system e-LSD (elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), w celu stworzenia trybu jazdy przeznaczonego do driftu.
Zaawansowany system e-LSD w IONIQ 5 N
Dzięki e-LSD, specjalnie dostrojonemu do Ioniq 5 N, elektroniczna jednostka sterująca monitoruje sygnały z czujników kół, aby dokładnie określić, kiedy dane koło wymaga dodatkowego momentu obrotowego, aby poprawić ogólną przyczepność pojazdu. To pozwala na poprawę prowadzenia podczas pokonywania zakrętów i szybkiej jazdy na torze wyścigowym, a także w niesprzyjających warunkach jazdy, takich jak lód i głęboki śnieg.
Ioniq 5 N wykorzystuje funkcję rozdziału momentu obrotowego, która jest zoptymalizowana pod kątem różnych trybów jazdy, umożliwiając kierowcy wybór poziomu momentu obrotowego zarówno dla przednich, jak i tylnych kół. Rozwiązania N Torque Distribution i e-LSD współpracują ze sobą, aby rozdzielać moc na wszystkie koła w różnym stosunku, a są specjalnie zaprojektowane, aby szybko reagować na natychmiastowe i płynne dostarczanie siły napędowej, charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych, nawet w warunkach ekstremalnie niskiej przyczepności, jakie panują na torze w Arjeplog. Dodatkowe informacje i szczegóły zostaną opublikowane w związku z planowanym na lipiec globalnym debiutem Ioniq 5 N.
Zobacz: Hyundai Ioniq 5 N? Sportowa wersja elektryka już na Nurburgring!
Dodaj komentarz