Porsche 911 GT3 RS pokonało 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nürburgring w mniej niż 7 minut i poprawiło czas 911 GT3 aż o 10,6 s. Za kierownicą siedział ambasador marki Porsche Jörg Bergmeister, który był intensywnie zaangażowany w rozwój nowego flagowego wariantu serii modelowej 911. Czas okrążenia poświadczył obecny na torze urzędnik.
Nowe 911 GT3 RS zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnych osiągach na torze. Dopuszczony do ruchu drogowego samochód sportowy z silnikiem o mocy 525 KM w pełni wykorzystuje rozwiązania techniczne i koncepcje ze świata motorsportu. Dowody bezpośredniego pokrewieństwa z torowymi braćmi to wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka o wyścigowym DNA oraz inteligentna, lekka konstrukcja, a także koncepcje chłodzenia i aerodynamiki. Przy 285 km/h 911 GT3 RS ma łączną siłę docisku o wartości 860 kg – czyli trzykrotnie większą niż 911 GT3.
911 GT3 RS udowodniło dziś to, co obiecało już na pierwszy rzut oka – absolutną doskonałość na torze wyścigowym. Biorąc pod uwagę dalekie od idealnych warunki, w tym silny czołowy wiatr na długiej prostej Döttinger Höhe i chłodne temperatury asfaltu – jesteśmy zadowoleni z tego czasu. 911 GT3 RS wyznacza nowe standardy w dziedzinie aerodynamiki oraz podwozia. Nigdy wcześniej drogowy wóz nie miał tak wiele wspólnego z motorsportem„.
– powiedział Andreas Preuninger, dyrektor ds. samochodów GT. W pomiarze wziął udział egzemplarz 911 GT3 RS z pakietem Weissach, wyposażony w opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. Krótsze okrążenie Nürburgringu, które wcześniej stanowiło punkt odniesienia, nowe 911 GT3 RS pokonało w czasie 6:44,848 min.
Z powodu silnego, czasami porywistego wiatru »uciekło« nam trochę docisku, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego okrążenia” – powiedział Bergmeister. „911 GT3 RS jest klasą samą w sobie, zwłaszcza na szybkich odcinkach. Reprezentuje tu poziom zazwyczaj zarezerwowany dla najwyższej klasy aut wyścigowych. Samochód wyznacza również nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie. Pokonywanie nim szybkich »kółek« na północnej pętli daje po prostu mnóstwo, mnóstwo frajdy!
Porsche GT3 RS to szczytowy model do jazdy torowej dostępny w gamie niemieckiego producenta aut. Niezwykle rozbudowany pakiet aerodynamiczny, 4-litrowy silnik o mocy 525 KM kręcący się do 9 000 obr./min., sportowy układ hamulcowy oparty z przodu na tarczach o średnicy 408 mm, a z tyłu na 380 mm ich odpowiednikach, niewielka masa i świetny współczynnik mocy do masy (2,76 kg/KM) czynią z tego auta naprawdę szybkie monstrum torowe.
Porsche GT3 RS przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 s, 0-160 km/h w 6,9 s, a barierę 200 km/h przekracza po 10,6 s! Maksymalnie auto rozpędzi się do 296 km/h, ale to efekt ogromnej siły docisku, jaka potrzebna jest na zakrętach, a która ogranicza szybkość pojazdu na prostej. Docisk jest jednak kluczowy, bo dba też o odpowiednią trakcję pojazdu. GT3 RS jest bowiem autem tylnonapędowym, dlatego wymaga wprawnej ręki.
Zobacz: Nowe BMW M2 z silnikiem S58 czyli coupe na sterydach
Dodaj komentarz