Datsun znika z rynku. Nissan wycofuje przywróconą w 2013 roku swoją budżetową markę. Tania marka ma się źle, a Japończycy potrzebują pieniędzy na biznes samochodów elektrycznych.
Gwałtowne pogorszenie wyników sprzedaży Datsuna
Sprzedaż nowych samochodów firmy Datsun ruszyła jednocześnie w 2014 roku w Indonezji, Indiach i Rosji. W 2016 roku marka była już reprezentowana na 10 rynkach na całym świecie, osiągając sprzedaż na poziomie około 90 000 aut. Jednak z biegiem lat zainteresowanie klientów modelami taniej marki znacznie spadło. W 2021 roku Datsun dostarczył do klientów tylko około 6400 pojazdów. Ogólnie rzecz biorąc, japońska firma nigdy nie zrealizowała swoich wzniosłych celów. Ponadto tanie modele Datsuna zawsze borykały się z problemami jakościowymi i wyjątkowo złymi ocenami w testach zderzeniowych.Być może to przeważyło o klęsce sprzedażowej.
Teraz Nissan ponownie „wyciąga wtyczkę” i wyłącza z obiegu Datsuna. Chce w ten sposób przekierować zasoby i kapitał na większe zaangażowanie i rozwój działalności związanej z produkcją aut elektrycznych. A co z autami Datsuna, które miały lada moment wejść na rynek? Kompaktowy SUV Magnite, który pierwotnie został opracowany dla marki Datsun, został już wprowadzony na rynek w Indiach pod marką Nissan.
Datsun nie dorównał Dacii
Za pomocą Datsuna, Nissan chciał stworzyć w Renault tanią markę opartą na modelu Dacia. Po zaledwie 9 latach Japończycy zrezygnowali z tego pomysłu i ponownie zaprzestali działalności w ramach marki Datsun. Uwolnione środki mają zostać przeznaczone na na dalszy rozwój elektromobilności i nowych samochodów.
Zobacz: Płyta podłogowa CMF-EV czyli przyszłość aut Nissana
Dodaj komentarz