Nowy Volkswagen Golf VIII R dostał już polski cennik z którego wynika, że auto będzie naprawdę drogie. Podstawowa wersja kosztuje prawie 200 tys. zł, a i tak będzie ona wymagać sporej liczby opcji dodatkowego wyposażenia.
Nowy Golf R to piąta generacja topowego hot hatcha Volkswagen. W nowej odsłonie jego 2-litrowy silnik z serii TSI generuje moc 320 KM, co zapewniać ma mu sprint 0-100 km/h w 4,7 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Za dopłatą będzie można przesunąć ogranicznik prędkości do 270 km/h (pakiet R-Performance). Nowością jest udoskonalony napęd na cztery koła 4MOTION z systemem sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi. Do tego potężne hamulce i tryb Drift (więcej o nim tutaj). Niestety cena auta wyraźnie poszybowała w górę. Nowy VW Golf R kosztuje w Polsce co najmniej 198 690 zł! Producent przekonuje jednak, że wyższa cena to efekt lepszego wyposażenia.
VW Golf 8 R – wyposażenie podstawowe
W ramach standardowego wyposażenia, nowy Golf R posiada m.in. sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych wersji Golfa ósmej generacji, sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem oraz regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego, trójramienną multifunkcyjną, obszytą skórą kierownicę z funkcją sterowania dotykowego oraz podgrzewaną, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 225/40, reflektory LED Plus,cyfrowe zegary Digital Cockpit czy sprzęt multimedialny Discover Media z nawigacją i 10-calowym ekranem dotykowym.
Zobacz: Volkswagen Golf 8 R czyli większa moc, tryb DRIFT i nowe hamulce!
W ramach wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzą systemy ESP, ASR, ABS, MSR wraz z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy (w Golfie R niezbędny), Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów; Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, Car2x, czyli komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową, rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz Emergency Call, czyli automatycznego wzywania pomocy, a także 6 poduszek powietrznych.
Nad komfortem podróżowania czuwają nie tylko automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja z filtrem Air Care, ale także czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz aktywny tempomat z funkcją Stop&Go. Niestety na tę chwilę, szczegółowy cennik Golfa R jest jeszcze niedostępny.
Pakiet R-Performance
Osiągi i sportowy styl Golfa R można podrasować za pomocą pakietu R-Performance. W jego skład wchodzą ogranicznik prędkości maksymalnej podniesionej z 250 km/h do 270 km/h, progresywny układ kierowniczy oraz 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów Estoril z oponami w rozmiarze 235/35. Dla miłośników basowego brzmienia przygotowano układ wydechowy R-Performance, który obejmuje tylny tłumik oraz podwójne tytanowe końcówki po obydwu stronach auta.
Volkswagen Golf R jest dostępny w trzech kolorach lakieru – biały Pure (lakier specjalny), niebieski Lapiz (lakier metalizowany) i czarny Deep (lakier perłowy). Do wyboru są również dwa rodzaje 19-calowych obręczy kół – Adelaide i Estoril.
Konkurencja Golf R jest tańsza!
Nie da się ukryć, że na ten moment cena Volkswagena Golfa R może trochę szokować. Konkurencja, nawet z klasy Premium, potrafi być od niego tańsza. Wyceniony na 198 690 zł Golf jest droższy od Mercedesa AMG A35 (192 200 zł), Audi S3 (191 500 zł) czy nawet BMW M135i (193 400 zł). O hot hatchach bardziej popularnych marek, ale z przednim napędem lepiej już w ogóle nie wspominać, bo dla przykładu 320-konna Honda Civic Type-R kosztuje zaledwie 157 900 zł (a w pełni wyposażona odmiana GT 168 400 zł). Może się zdarzyć, że porządnie doposażony Golf R może niebezpiecznie zbliżyć się do granicy 250 tys. zł, ale to jeszcze zweryfikujemy, jak tylko otrzymamy pełen cennik (czekajcie na aktualizację materiału).
Zobacz: Test KIA Stinger GT 3.3 V6 AWD
Dodaj komentarz