REKLAMA

Serwisowanie auta w ASO a cena sprzedaży – jaki ma ono wpływ na wartość?

Autor: ZDS · Zdjęcia: Ford · Dodane: 15 stycznia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jak serwisowanie auta w ASO wpływa na cenę i wartość samochodu? Ile może wynieść zysk w stosunku do pojazdu naprawianego poza autoryzowanym serwisem? Związek Dilerów Samochodów przedstawił nowy raport.

Raport przedstawia wyniki badania, które w najnowszej odsłonie zostało rozszerzone o analizę ofert wystawianych na większości portali ogłoszeniowych. Jednocześnie w celu zachowania wysokiej jakości próby, wybór marek, modeli i roczników został podyktowany ilością pojazdów poruszających się po naszych drogach – tutaj w określeniu najpopularniejszych samochodów pomogła autorom baza danych CEP.

Auto serwisowane w ASO a wartość rezydualna

Jak czytamy w raporcie, w celu uzyskania możliwie najdokładniejszych wyników, z badania zostały wyeliminowane samochody znajdujące się poza terytorium Polski, opatrzone skrajnie wysokimi lub niskim cenami, a także te uszkodzone lub niesprawne mechanicznie. Najważniejszym kryterium było jednak oznaczenie mówiące czy samochód był serwisowany w ASO czy warsztatach niezależnych. Wszystkie powyższe założenia pozwoliły stworzyć raport przedstawiający średni wzrost cen pojazdów serwisowanych w ASO.

Zobacz: Ford oferuje specjalny przegląd dla aut starszych niż 4 lata

Wyniki badania zaprezentowane w raporcie potwierdzają dotychczas obserwowany trend, właściciele  samochodów serwisowanych w ASO mogą liczyć na większą cenę przy odsprzedaży swojego pojazdu. Procentowy wzrost cen pojazdów serwisowanych w ASO w stosunku do tych obsługiwanych przez warsztaty niezależne, po uśrednieniu wszystkich roczników i modeli wziętych pod uwagę, to 10%. O czym należy pamiętać to fakt, że przedstawione ceny były cenami ofertowymi, które np. w drodze negocjacji kontrahentów finalnie mogły być inne.

Starsze auto a serwis ASO

Zaskoczeniem nie jest też wysoki wzrost cen starszych roczników. Dla modeli z roku 2010 ceny pojazdów serwisowanych w ASO były często wyższe o 20%, a średnia dla tego rocznika wyniosła ponad 11%. Pozostałe roczniki również odwdzięczały się wzrostem cen w przypadku odsprzedaży, co szczególnie wyraźnie było widoczne w przypadku pojazdów klasy premium. W zestawieniu pojawia się też wiele ciekawostek, jak na przykład ceny Forda Fiesta, które w przypadku serwisu w ASO były średnio o 23% wyższe z rekordowym rocznikiem 2010, gdzie różnica sięgała nawet ponad 70%.

„Należy pamiętać, że serwis w ASO to nie tylko większy zysk przy odsprzedaży, jak również lepsza zachęta dla kupującego, ale przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo właściciela pojazdu. Pełna obsługa auta u dealera gwarantuje wykorzystanie technologii przewidzianej przez producenta, ale również daje możliwość późniejszego zweryfikowania historii serwisowej przez osobę zainteresowaną kupnem. Obecnie coraz szybciej rośnie grupa klientów gotowych zapłacić więcej za samochód używany w stanie jak najbardziej zbliżonym fabrycznemu, który był serwisowany w odpowiednich warunkach” – komentuje Rafał Wietoszko ze Związku Dealerów Samochodów.

Materiały prasowe ZDS

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności