Miejskie auto o sportowym prowadzeniu – tak w skrócie można opisać Opla Corsę GSi. Samochód ten otrzymał właśnie polski cennik, dlatego można go już zamawiać. Ile kosztuje? Co klient otrzymuje w zamian? Pozwólcie, że pokrótce Wam to opiszemy.
Gdy do naszej redakcji dotarła kilka miesięcy temu informacja, że Opel wprowadzi na rynek Corsę GSi byliśmy przekonani, że będzie to miejski hot hatch o mocy co najmniej 200 KM. W końcu kilkanaście lat temu tym przydomkiem określano najmocniejsze wersje aut niemieckiego producenta. Jak się okazało, nasze wyobrażenia były nieco na wyrost, bo auto otrzymało silnik 1.4 Turbo o przyzwoitej, acz nie rzucającej na kolana mocy 150 KM. Ale po pewnej chwili doszliśmy do logicznych wniosków. Opel nie rezygnuje ze stricte sportowych wersji swoich aut i będzie je tworzył jako serię OPC. Natomiast GSi to skrót, którym niemiecki koncern oznacza usportowione wersje swoich samochodów, które mają do siebie przekonywać nie tyle większą mocą, co przede wszystkim znacznie lepszym prowadzeniem oraz skuteczniejszymi hamulcami. I to ma sens. Zwłaszcza jeśli popatrzymy na sprzedawaną obecnie Insignię GSi.
Opel Corsa GSi – rywale i cena
Opel Corsa GSi to tak naprawdę Opel Corsa S, który występuję od pewnego czasu na rynku niemieckim. Ma on zatem zawieszenie z Opla Corsa OPC oraz wydajniejsze hamulce, a przy tym bardzo widowiskowy zestaw aerodynamiczny. Na chwilę obecną brakuje jednak konkretnych informacji na temat układu hamulcowego Corsy GSi. Jedyne co wiemy to to, że będzie on wydajniejszy niż dotychczasowe oraz że będzie on wyróżniał się czerwonymi zaciskami. Pod maską pracować będzie silnik 1.4 SIDI Turbo o mocy 150 KM, który rozpędzi Corsę GSI 0-100 km/h w 8,9 sekundy, a maksymalnie do 207 km/h.
Widać zatem wyraźnie, że model ten na celownik bierze np. Forda Fiestę ST-line napędzanego 140-konnym silnikiem 1.0 EcoBoost (sprint 0-100 km/h w 9,0 s) lub Suzuki Swift Sport wyposażone w motor 1.4 Turbo 140 KM (0-100 km/h w 8,1 s). Świadczyć o tym może też cena Opla.
Zobacz: Szpera LSD i Launch Control czyli nowy Ford Fiesta ST!
Według polskiego cennika nowy Opel Corsa GSi ma kosztować co najmniej 83 300 zł. Nie wiemy czy w cenie tej będą już zawarte fotele Recaro, którymi GSi będzie się wyróżniać. Tego typu siedzeń nie znajdziecie bowiem u powyższej konkurencji. Z drugiej jednak strony Suzuki Swift Sport kosztuje 79 900 zł, a Ford Fiesta ST-line (które właśnie testujemy w redakcji) zaledwie 70 800 zł. Czy aż 13 tys. zł różnicy w cenie będzie mieć uzasadnienie? Spróbujemy to ocenić w trakcie testu. Więcej na temat Opla Corsy GSi przeczytacie poniżej:
Zobacz: Nowy Opel Corsa GSi – szybkie daily na miasto!
ja tam sukcesu nie wróżę, za trochę większe pieniadze jest fiesta ST, Clio RS czy polo gti