REKLAMA

Dacia Duster, Jogger, Sandero – jaka jest ich utrata wartości?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 7 grudnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ile tracą na wartości samochody marki Dacia? Wiele zależy od wersji napędowej. Utrata wartości jest szczególnie niska w przypadku modeli z instalacją LPG. Czemu? Bowiem koszty TCO są w ich przypadku najniższe.

Wartość rezydualna (RV) to kluczowy wskaźnik opłacalności inwestycji w pojazd, nie tylko w kontekście leasingu czy najmu, ale także dla klientów indywidualnych. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że spadek wartości samochodu ma istotny wpływ na ogólne koszty jego użytkowania (TCO) oraz umożliwia obniżenie rat leasingowych (lub za najem). Wysoka wartość rezydualna dodatkowo świadczy o wysokim stosunku jakości do ceny pojazdu, co z kolei buduje zaufanie do marki. To duże wyzwanie dla producentów, którzy starają się utrzymać tę wartość na jak najwyższym poziomie i zadowolić swoich klientów.

Ile traci na wartości Dacia?

W 2023 roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących swoją wartość. Ma na to wpływ kilka czynników. Aż 64% klientów Dacii w Polsce stanowią klienci indywidualni, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze. Do tego Dacia nie oferuje rabatów na swoje samochody, oferta jest prosta, samochody mają gotowe pakiety wyposażenia, a wartość rezydualną podnosi tez np. fakt, że auto mogą mieć fabryczną instalację LPG. Do tego 2-letnie pakiety ochrony pogwarancyjnej, pakiety przeglądów, promocyjne ubezpieczenie oraz promocyjne finansowanie. Ta prostota i przejrzystość oferty ma wpływ na precyzyjniejsze wyliczenie wartości pojazdów.

Jak przekonuje Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East, Dacia charakteryzuje się korzystną wartością rezydualną, dobrą relacją ceny do wartości, która jest średnio od 7-10 % powyżej średniej rynkowej. Jeśli dodać do tego fakt, że Polska jest krajem o największym procentowym wzroście wartości samochodów używanych w Europie, gdzie najlepiej utrzymują swoją wartość samochody z segmentów A i B,to okazuje się, że auta Dacii dobrze trzymają wartość. Przynajmniej w krótkim okresie czasu.

Dacia Duster – utrata wartości

Dacia Duster wyróżnia się najwyższymi wartościami rezydualnymi, przekraczającymi 60%, co stawia go na prowadzeniu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. Przy rozważaniu okresu 36 miesięcy użytkowania i przebiegu 45 tys. km, wartość rezydualna dla wersji Duster 1.0 TCe Expression LPG oraz Duster 1.0 TCe Expression jest średnio o 6% wyższa, a dla Duster 1.3 TCe o 7% wyższa niż u konkurencyjnych modeli. Ponadto, Dacia Duster w tych konkretnych wersjach silnikowych charakteryzuje się najniższymi całkowitymi kosztami użytkowania (TCO) w porównaniu z konkurencją, oferując oszczędność średnio 15 tys. zł, a dla Dustera 1.3 TCe Expression aż o 11 tys. zł.

W przypadku wykorzystania pojazdu w ramach floty firmowej, przy zakładanym okresie 36 miesięcy użytkowania i przebiegu 90 tys. km, koszty TCO dla Dacii Duster są znacznie niższe o 25 tys. zł w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. Dla Dustera 1.3 TCe Expression oszczędność wynosi nawet 13 tys. zł.

Dacia Jogger – utrata wartości

Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme LPG w wersji 7-miejscowej, Jogger 1.0 TCe Expression oraz Jogger 1.0 TCe Expression 7-miejscowy utrzymują wartość rezydualną o 8 punktów procentowych wyższą niż konkurencyjne modele. Dodatkowo, prezentują najniższe całkowite koszty użytkowania (TCO), z oszczędnością sięgającą nawet 26 tys. zł w trakcie 36 miesięcy eksploatacji i przebiegu 45 tys. km.

Zobacz: Test Dacia Jogger LPG

Przy zakładanym dłuższym użytkowaniu, tj. 90 tys. km, wartość rezydualna rośnie, a koszty TCO są aż o 35 tys. zł niższe niż dla analizowanych modeli konkurencyjnych. Skąd ta różnica w TCO? Ponieważ brane są pod uwagę koszty paliwa, a konkurencja nie oferuje praktycznie aut z LPG. Nawet modele hybrydowe okazują się często kosztowniejsze w utrzymaniu od tych z instalacją gazową.

Dacia Sandero – utrata wartości

W przypadku Dacii Sandero (Sandero i Sandero Stepway 1.0 TCe Expression LPG i 1.0 TCe Expression) wartość rezydualna modelu jest średnio o blisko 8% wyższa od porównywanych modeli konkurencyjnych. Analizując okres 36 miesięcy i przebieg auta 45 tys. km, model ten charakteryzuje się najniższymi kosztami TCO, niższymi o blisko 14 tys. zł w porównaniu z modelami konkurencyjnymi. Przyjmując parametry 36 miesięcy użytkowania i przebieg 90 tys. km, będą to o 22 tys. zł niższe koszty TCO niż w przypadku modeli konkurencyjnych, a w przypadku Sandero Stepway niższe nawet o 27 tys. zł. W przypadku Sandero Stepway – okres 36 miesięcy i przebieg auta 90 tys. km – koszty TCO będą o 37 tys. zł niższe od modeli konkurencyjnych.

Więcej na ten temat dowiecie się niebawem w kolejnym poradniku. 

Zobacz: Dacia osiągnęła świetne wyniki sprzedażowe w Polsce!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności