REKLAMA

Ruszyła produkcja silników do hybryd Toyoty w Polsce!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 4 września 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Fabryka silników Toyoty w Jelczu-Laskowicach rozpoczęła dziś produkcję nowych, niezwykle wydajnych motorów benzynowych 2.0 DFE opracowanych  przede wszystkim do napędów hybrydowych. Silnik ten odznacza się ponadprzeciętną wydajnością cieplną, a tym samym niższym zapotrzebowaniem na paliwo. Jego produkcja w Polsce to jednak przede wszystkim nowe miejsca pracy w regionie.

Uroczyste uruchomienie produkcji silnika odbyło się wczoraj, 3 września w obecności Sekretarza Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Grzegorza Pudy oraz Sekretarza Stanu w Ministerstwie Energii Krzysztofa Kubowa, prezesa Toyota Motor Europe dr Johana van Zyla oraz przedstawicieli Kierownictwa Toyota Motor Corporation. Jest to zatem drugi z pakietu czterech zapowiedzianych w Polsce projektów inwestycyjnych związanych z hybrydową technologią Toyoty. Rok temu w Wałbrzychu została uruchomiona produkcja elektrycznych przekładni hybrydowych 1.8.

Zobacz: Fabryka silników Mercedesa w Polsce!

Z kolei w kwietniu przyszłego roku w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja mniejszej wersji silnika 1.5  też w architekturze TNGA, a rok później w fabryce w Wałbrzychu współpracującej z nim elektrycznej przekładni hybrydowej. W ten sposób polskie zakłady Toyoty będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy. W związku z nową inwestycją, zakład w Jelczu-Laskowicach chce zatrudnić teraz dodatkowo 200 pracowników, którzy dołączą do 450 nowych osób przyjętych do pracy w minionych miesiącach.

Silnik Toyoty 2.0 DFE montowany w Polsce

Produkowany w Polsce silnik 2.0 DFE (Dynamic Force Engines), stworzony w architekturze TNGA, będzie oferowany w autach Toyoty jako samodzielna jednostka napędowa o mocy 173 KM, albo jako motor współpracujący z elektryczną przekładnią hybrydową w napędach hybrydowych, generujący 180 KM. Ma on 2 cechy szczególne, którymi odznacza się na tle konkurencji:

  1. wysoka sprawność cieplna na poziomie odpowiednio 41 i 40%, osiągniętą dzięki obniżeniu strat energii związanych z działaniem układów wydechowego i chłodzenia, zmniejszeniu tarcia części ruchomych oraz innym usprawnieniom
  2.  niski poziom emisji tlenków azotu (w wersji hybrydowej na poziomie 10% wymagań normy EURO 6).

Motor ten montowany będzie w napędzie hybrydowym Corolli hatchback oraz kombi, a także w konwencjonalnym (tylko spalinowym) napędzie Toyoty RAV4. W ramach inwestycji wynoszącej łącznie 770 milionów złotych dla obu silników TNGA powstały całkowicie nowe linie produkcyjne, charakteryzujące się zautomatyzowaną produkcją, wyższą wydajnością i lepszą ergonomią pracy.

Nowy silnik Toyoty 2.0 DFE produkowany w zakładach w Jelczu-Laskowicach

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników o pojemności 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie.

Zobacz: Silnik 1.2 PureTech powstaje w Polsce! Tychy ruszyły z produkcją!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności