REKLAMA

Porsche 911 GT3 bije rekordowy czas przejazdu po Nurburgring!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 4 maja 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche 911 GT3 i tor Nurburgring pasują do siebie jak ulał. Najnowsza generacja tego modelu z serii 991.2 ustanowiła znowu kolejny rekord przejazdu. Mimo że nie jest to najmocniejsza wersja w gamie 911, osiągnęła ona fenomenalny czas, potwierdzając tym samym swój prawdziwy, torowy charakter.

Tor Nurburgring w ostatnich tygodniach jest coraz częściej na ustach automaniaków. Po legendarnej Północnej Pętli jeżdżą bowiem coraz to szybsze seryjne auta. Niedawno pasjonowaliśmy się kapitalnym przejazdem najnowszej Hondy Civic Type-R FK8, a chwilę wcześniej ultra-szybką Alfą Romeo Giulią Quadrifoglio. Od kilku godzin świat ma jednak nową gwiazdę toru Nurburgring – najnowsze Porsche 911 GT3 991.2.

Zobacz: Porsche 911 GT3 – torowe auto do jazdy na co dzień

Gama Porsche 911 obejmuje bardzo zróżnicowane pod względem mocy wersje. Praktycznie wszystkie są obecnie wyposażone w turbodoładowanie. Najmocniejsza i najdroższa odmiana, Turbo S, generuje moc 580 KM i przyspiesza 0-100 km/h w 2,9 sekundy! Rozpędza się przy tym do 330 km/h! Jak się jednak okazuje, nie jest to najszybsza wersja 911. Przynajmniej na torze, gdzie bezapelacyjnie bryluje wersja GT3! Pozbawiona turbodoładowania i słabsza od Turbo S aż o 80 KM, ma niezaprzeczalnie lepsze właściwości jezdne. Kilka godzin temu pokonała tor Nurburgring w czasie 7 minut i 12,7 sekundy czyli aż o 6 sekund szybciej niż wersja Turbo S! Co więcej, poprawiła czas względem poprzedniej generacji 911 GT3 o bite 12 sekund! I to w momencie, gdy Porsche z uporem maniaka próbuje wmówić opinii publicznej, że rezygnuje z walki o czasy w „Zielonym Piekle”.

Porsche 911 GT3, które ustanowiło ten fantastyczny czas na torze Nurburgring było wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK (manual jest ponownie w opcji), tylną oś skrętną, ceramiczne tarcze hamulcowe (opcja) i przede wszystkim w opony Michelin Sport Cup 2 N1. Za kierownicą niemieckiego coupe zasiadł natomiast Lars Kern, kierowca testowy Porsche.

Zobacz: Honda Civic Type-R FK8 i jej przejazd po torze Nurburgring

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
MolyWanda Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wanda
Gość
Wanda

To sa seryjne opony czy jakies specjalne na tor?

Moly
Gość
Moly

Seryjne

Aktualności