REKLAMA

Ośrodek testowy Forda, w którym można zmieniać pogodę!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 24 listopada 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford stworzył ośrodek testowy dla aut, w którym może zmieniać pogodę! Od warunków zimowych i syberyjskich mrozów, po upalne, pustynne słońce Sahary! Do tego symulowane zamiecie śnieżne, ulewy a nawet wizyta na najwyższych górach świata! A to wszystko u naszych zachodnich sąsiadów w Kolonii.

Wyobraźcie sobie tor testowy, na którym możecie przetestować swoje auto w rozmaitych warunkach pogodowych. W warunkach pełnej przejrzystości powietrza oraz przy silnych opadach deszczu i śniegu. Przy bardzo wysokich lub przy skrajnie niskich temperaturach. Niemożliwe? Nie dla Forda. To właśnie jego inżynierowie otrzymali specjalne centrum testowe określane mianem „Weather Factory”, w którym nowe modele samochodów testowane są w najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych występujących na całym świecie.

Testy samochodów w zmiennych warunkach pogodowych

Wysokości powyżej Mont Blanc, czyli najwyższego szczytu Alp, prędkość wiatru i samochodu wynosząca nawet 250 km/h, zamieć śnieżna, palące słońce, ulewa – to niektóre z warunków symulowanych w należącym do Forda zaawansowanym ośrodku testowym Environmental Test Centre.

Zobacz: Ten Szwed ma 97 lat i właśnie kupił sobie Forda Mustanga z silnikiem V8!

Ośrodek testowy Forda w Kolonii w Niemczech, zbudowany nakładem wielu milionów euro, będzie najnowocześniejszym tego typu obiektem motoryzacyjnym na świecie. Można w nim po raz pierwszy odtworzyć warunki atmosferyczne panujące na wysokości 5 200 metrów, a także ekstremalne temperatury od -40°C (średnia temperatura zimowa we wschodniej Syberii) do +55°C, czyli zaledwie o 1,7°C mniej, niż wynosi najwyższa temperatura powietrza zanotowana na świecie. Inżynierowie mogą również symulować wilgotność wynoszącą 95 procent*. Możliwości nowego ośrodka Environmental Test Centre prezentuje poniższy film:

„Dzięki pierwszym tego typu funkcjom w branży motoryzacyjnej, jak możliwość przeprowadzania testów w warunkach panujących na dużych wysokościach czy symulowania intensywnych opadów śniegu, nowy ośrodek oferuje narzędzia dające nam możliwość opracowywania najlepszych samochodów w klasie,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

„Nowy ośrodek testowy pozwoli nam w wydajny sposób symulować najbardziej wymagające warunki atmosferyczne całego świata w powtarzalnych warunkach.”

Ośrodek, który zdaniem Forda zostanie w pełni oddany do użytku w przyszłym roku, umożliwi inżynierom pracę nad nawet dziewięcioma różnymi samochodami jednocześnie, testując podzespoły odpowiedzialne za komfort i bezpieczeństwo, a także sprawność operacyjną aut w zakresie działania układu elektrycznego, układu hamulcowego i klimatyzacji. Najnowsze modele będą również sprawdzane pod kątem uciągu ciężkich ładunków.

Ford Focus RS III śnieg zima

Zobacz: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi Diesel

W ośrodku zajmującym powierzchnię 5 500 metrów kwadratowych znajdują się dwa tunele powietrzne, laboratorium testów na dużych wysokościach oraz cztery komory klimatyczne przeznaczone do testów w różnych temperaturach, z których trzy umożliwiają również testy wilgotności. Testowane będą tu również modele Forda wchodzące w skład rozszerzonej gamy samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, obejmującej uznanego Focusa RS, Focusa ST i Mustanga – modele te będą sprawdzane przy wietrze wiejących w wysokimi prędkościami. Ponadto, w nowym ośrodku inżynierowie będą mogli ocenić wydajność wszystkich modeli z napędem na przednie, tylne i wszystkie koła.

Oprócz Environmental Test Centre, Ford dysponuje także ośrodkiem Ford Lommel Proving Grounds w Belgii, który pozwala na testy samochodów na najbardziej wymagających nawierzchniach i testy przy bocznym wietrze oraz oferuje kąpiele w słonej wodzie i w błocie. Samochody Forda są regularnie testowane na dystansie nawet 5,5 miliona kilometrów w rzeczywistych warunkach drogowych w tak wymagających miejscach, jak pustynia Mojave w Stanach Zjednoczonych, koło podbiegunowe czy szczyt Grossglockner w austriackich Alpach.

Zobacz: Ford Mustang jako radiowóz Policji w Wielkiej Brytanii

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności