Lexus wypada dobrze w testach zderzeniowych IIHS – dlaczego?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Lexus · Dodane: 3 października 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Toyota i Lexus osiągają bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych IIHS. Ta amerykańska organizacja zajmująca się badaniem bezpieczeństwa pojazdów ma niezwykle wymagające testy, które wiele europejskich aut ledwie zalicza. Skąd zatem tak wysokie noty dla samochodów obu japońskich marek?

Lista modeli rocznika 2016, wyróżnionych przez niezależną amerykańską organizację IIHS najwyższą oceną bezpieczeństwa, Top Safety Pick +, jest wyraźnie zdominowana przez samochody marek Toyota i Lexus. Czemu zawdzięczają one tak wysokie pozycje?

Zobacz: Lexus LFA – zobacz jak powstał japoński supersamochód?

Na tegorocznej liście aut, które uzyskały najwyższą ocenę Top Safety Pick +, znalazły się Toyota Prius v (Prius +), Toyota Camry, Toyota Avalon, Toyota RAV4, Lexus CT 200h, Lexus ES, Lexus RC, Lexus NX oraz Scion iA, obecnie sprzedawany pod marką Toyota Yaris iA.

Zobacz: Używany Lexus CT 200h – ceny części i przeglądów

IIHS – Insurance Institute For Highway Safety, czyli ubezpieczeniowy instytut bezpieczeństwa drogowego, jest niezależną organizacją, przeprowadzającą najbardziej kompleksowe badania i testy obecnych na rynku amerykańskim aut pod względem bezpieczeństwa.

Lexus GS F 2016

Lexus GS F z silnikiem o mocy 477 KM!

Ocena obejmuje bardzo rygorystyczne testy bezpieczeństwa biernego – aby pretendować do najwyższej oceny ogólnej, model musi uzyskać w testach zderzeniowych najwyższą ocenę „Good”. Bardzo duże znaczenie ma także bezpieczeństwo czynne: wymagane jest wyposażenie pojazdu w system zapobiegania zderzeniom (FCP, Forward Crash Protection) z funkcją automatycznego hamowania, którego skuteczność została oceniona jako „Advanced” lub „Superior”.

Zobacz: Nowa Toyota Supra z silnikiem BMW!

Przeprowadzone przez IIHS porównanie statystyk wypadków poszczególnych modeli wyposażonych w FCP i niemających tego systemu wykazały, że FCP zmniejsza prawdopodobieństwo zderzenia aż o 40%. Dlatego Instytut zdecydował o dodatkowym premiowaniu modeli standardowo wyposażonych w to rozwiązanie.

Toyota Prius 2016

Toyota Prius 2016

Ponieważ amerykańskie przepisy mają wkrótce wymagać obecności systemu zapobiegania zderzeniom w każdym samochodzie, producenci zadeklarowali, iż stanie się on standardowym wyposażeniem pojazdów do 2022 roku. Wyjątkiem są Toyota i Lexus, które już w tej chwili standardowo instalują taki system we wszystkich nowych autach, co znalazło odzwierciedlenie w doskonałych pozycjach w rankingu IIHS.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności