REKLAMA

International Engine of the Year 2019 – najlepsze silniki roku 2019!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 25 maja 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Plebiscyt International Engine of the Year 2019 bez podziału na pojemności silników! Od 2019 roku silniki pogrupowane są według mocy. W każdej grupie jurorzy wybierają najlepszy motor. Najlepszy, nie znaczy jednak najtrwalszy. Z resztą małe i mocno wysilone silniki nie są raczej bazą do tworzenia trwałych silników. Zobaczcie Silnik Roku 2019!

W 2019 roku nastąpiły ogromne zmiany w plebiscycie na najlepszy silnik na świecie „International Engine of the Year 2019”. Od tego roku jednostki napędowe nie są podzielone już według pojemności skokowych. To w zasadzie próba zatarcia klasyfikowania silników po ich wielkości i dalszego promowania nawet nie tyle downsizingu co technologii elektrycznej. Klienci mają się przestawić, że o dynamice silnika ma decydować wyłącznie moc, a nie jego wielkość. To oczywiście nasza opinia, ale poparta tym, co dzieje się na rynku (np. nowe oznaczenia silników Audi). W przypadku aut użytkowych (osobowych) nie ma to aż takiego znaczenia, ale naszym zdaniem w samochodach o sportowym zacięciu, wielkość silnika ma niebagatelne znaczenie na wrażenia jakie dane auto zapewnia w czasie jazdy.

Najlepsze silniki w 2019 roku

Zwycięzcą plebiscytu na „Najlepszy silnik roku 2019” został po raz 4 z rzędu (to rekord wszechczasów) silnik Ferrari 3.9 biturbo V8 stosowany w modelach Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista. Drugie miejsce zajął silnik elektryczny Jaguara I-Pace, a trzecie mercedesowska jednostka 4.0 V8 biturbo (Mercedes-AMG GT, S, C, E, GLC, Maybach S) stosowana też w autach marki Aston Martin (Aston Martin Vantage, DB11).

Ferrari 488 Spider 

Naszą uwagę przykuł też silnik Forda 1.5 EcoBoost stosowany w nowej Fieście ST, który został uznany za najlepszy w klasie mocy 150-200 KM. To naprawdę genialny motor i jesteśmy ciekawi jak przejdzie próbę czasu i solidności. Zobaczcie laureatów wszystkich kategorii!

INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR 2019

1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) 425 głosów
2. Jaguar Land Rover electric (Jaguar I-Pace) 328
3. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, S, C, E, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11) 280
4. Porsche 2.5 turbo (Porsche 718 Boxster S, 718 Cayman S) 188
5. Audi 2.0 TFSI (Audi TT, S1, S3, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Alhambra, Ateca, Skoda Superb, Kodiaq, VW Golf GTI, Polo GTI, T-Roc, Atlas, Passat, Arteon, CC, Beetle, Tiguan, Sharan) 184

Najlepsze silniki o mocy:

do 150 KM
1. Ford 999cc 3-cyl. turbo (Ford Fiesta, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport) 145
2. BMW 1.5 3-cyl. turbo (BMW 1, 2, 3, X1, Mini One, Cooper, Clubman, Countryman) 119
3. PSA 1.2 3-cyl. turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X) 104
4. Toyota 1.8 hybrid (Toyota CH-R, Prius, Lexus CT) 82
5. Volkswagen 999cc 3-cyl. turbo (VW Golf, up!, Polo, T-Roc, T-Cross, Audi A1, A3, Q2, Seat Ibiza, Arona, Ateca, Leon, Skoda Fabia, Rapid, Karoq) 81

150-250 KM
1. Audi 2.0 TFSI 161
2. BMW 2.0 twin-turbo (BMW 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X2, X3, X4, Z4, Mini Cooper S, Countryman, Clubman) 149
3. Ford 1.5 3-cyl. turbo (Ford Fiesta ST) 111
4. BMW electric (BMW i3, i3S) 78
5. Hyundai electric (Hyundai Kona, Kia Soul EV) 67

250-350 KM
1. Porsche 2.5 turbo 144
2. BMW 3.0 twin-turbo 6-cyl. (BMW 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X3, Z4) 138
3. Audi 2.0 TFSI 130
4. Honda 2.0 turbo (Honda Civic Type R, Accord) 118
5. Tesla electric (Tesla Model S, Model X, Model 3) 84

350-450 KM
1. Jaguar Land Rover electric 191
2. Porsche 3.0 6-cyl. turbo (Porsche 911) 190
3. BMW M 3.0 twin-turbo 6-cyl. (BMW M3, M4) 137
4. Mercedes 3.0 twin-turbo 6-cyl. 48V (Mercedes CLS, Klasa S, Mercedes-AMG CLS) 121
5. Audi 2.5 5-cyl. turbo (Audi RS3, TT RS, RS Q3) 115

450-550 KM
1. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 244
2. Porsche 4.0 boxer (Porsche 911 GT3, 911 R) 228
3. BMW M 3.0 twin-turbo six-cylinder (BMW M3, M4) 171
4. Porsche 3.8 boxer turbo (Porsche 911 Turbo, GT2 RS) 154
5. McLaren 3.8 twin-turbo V8 (McLaren 540C, 570S, 570GT, 600LT) 149

550-650 KM
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari Portofino, GTC4 Lusso T) 308
2. Porsche 3.8-boxer turbo (Porsche 911 Turbo, GT2 RS) 234
3. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 233
4. Audi 5.2 V10 (Audi R8, Lamborghini Huracan) 216
5. BMW M 4.4 twin-turbo V8 (BMW M5) 127

powyżej 650 KM
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 429
2. Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast) 262
3. Porsche 3.8 boxer turbo (Porsche 911 Turbo, GT2 RS) 179
4. Lamborghini 6.5 V12 (Lamborghini Aventador) 146
5. McLaren 4.0 twin-turbo V8 (McLaren 720S) 128

Nowy silnik
1. Jaguar Land Rover electric 281
2. Hyundai-Kia electric 174
3. Audi 4.0 V8 (Lamborghini Urus) 170
4. Renault/Nissan 2.0 VC-Turbo (Infiniti QX50) 164
5. Mercedes-AMG 2.0 turbo (Mercedes-AMG A35) 151

Silnik elektryczny
1. Jaguar Land Rover electric 367
2. Tesla electric 363
3. BMW electric (BMW i3, i3S) 172
4. Hyundai electric (Hyundai Kona, Kia Soul EV) 148
5. Renault/Nissan electric (Nissan Leaf) 126

Układ hybrydowy
1. BMW 1.5 3-cyl. hybrid (BMW i8) 233
2. Porsche 4.0 turbo V8 hybrid (Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid) 138
3. Toyota 1.8 hybrid (Toyota CH-R, Prius, Lexus CT, Daihatsu Mebius) 122
4. Volvo 2.0 turbocharger supercharger hybrid (Volvo XC90, S90, V90, XC60) 109
5. Toyota 2.5 hybrid (Toyota Rav4, Lexus ES) 104

Sportowy silnik
1. Ferrari 3.9-litre biturbo V8 370
2. Ferrari 6.5-litre V12 (Ferrari 812 Superfast) 200
3. Porsche 4.0 boxer 164
4. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 97
5. McLaren 4.0 twin-turbo V8 (McLaren 720S) 81

Zobacz: Audi stworzyło silnik 2.0 TFSI o mocy 610 KM!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności