REKLAMA

Volkswagen ID.7 czyli najbardziej aerodynamiczny Passat w historii

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 18 kwietnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen ID.7 to elektryczny Passat nowej ery. Co prawda to tylko przenośnia, ale nie da się ukryć, że możliwości ID.7, jego gabaryty i rozwiązania wskazują, że będzie to nowe podejście do aut klasy średniej na prąd. I to całkiem zaawansowane podejście.

Volkswagen ogłosił wprowadzenie na rynek swojego najnowszego modelu elektrycznego – ID.7, który jest pierwszym pojazdem wykorzystującym platformę MEB w połączeniu z całkowicie nową, bardziej wydajną generacją napędu. Samochód wyznacza nowe standardy w zakresie wydajności wśród aut zbudowanych na tej platformie.

Volkswagen ID.7 i jego wydajny napęd z dużym zasięgiem

ID.7 jest wyposażony w mocny silnik o mocy 286 KM, który ma jednocześnie dysponować najwyższym momentem obrotowym w całej gamie elektrycznych modeli ID. Silnik ten będzie stosowany w ID.7 niezależnie od wybranej pojemności akumulatora. Zespół napędowy o wewnętrznym oznaczeniu APP550 został opracowany wspólnie z Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.

Zobacz: Volkswagen opracował wydajniejszy silnik elektryczny APP550!

Nowy układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii. W zależności od pojemności akumulatora przewiduje się, że zasięg wg WLTP będzie wynosił do 700 kilometrów, a moc ładowania – do ok. 200 kW. Takie parametry sprawiają, że ID.7 będzie świetnie nadawać się do jazdy na dalekich dystansach.

ID.7 ma bardzo aerodynamiczne nadwozie

Nadwozie ID.7 ma prawie pięć metrów długości i zostało zaprojektowane tak, by opór powietrza był jak najniższy. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi nadwozia, co przypomina samochody coupe. Efekt? Niezwykle dopracowane pod kątem aerodynamicznym nadwozie – współczynnik Cx wynosi zaledwie ok. 0,23, zależnie od wyposażenia. Długi rozstaw osi i krótkie zwisy sprawiają, że we wnętrzu pojazdu jest bardzo dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

W modelu ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi. Do standardowego wyposażenia modelu ID.7 należą m.in.:
–15-calowy ekran systemu infotainment
– wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
– nowa koncepcja obsługi klimatyzacji, z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którym można samodzielnie przypisać.

Zobacz: Test Volkswagen Arteon eHybrid

Niezwykle ciekawe są fotele z dodatkową funkcją masażu oraz automatycznie przyciemniane panoramiczne okno dachowe. Stopień przezroczystości szyby nowego panoramicznego okna dachowego można regulować za pomocą sterowania dotykowego. W ID.7 wiele funkcji można obsługiwać za pomocą komend głosowych, dzięki nowemu asystentowi głosowemu IDA, w tym również dach.

Nowością są również opcjonalne przednie fotele, z adaptacyjnymi siedzeniami Climatronic, wyposażonymi w chłodzenie i ogrzewanie dostosowane do potrzeb, a także w funkcję suszenia. Dostępna jest również funkcja masażu z certyfikatem niemieckiej kampanii na rzecz zdrowszych pleców (AGR). W pełni uzupełniającym paletę opcji jest 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon, złożone z 14 wysokiej klasy głośników, w tym głośnika centralnego z przodu i subwoofera w przestrzeni bagażowej, zapewniające niezapomniane wrażenia dźwiękowe w nowej limuzynie Volkswagena. Więcej na temat ID.7 napiszemy niebawem, bowiem producent nie przedstawił jeszcze wszystkich faktów na temat tego modelu.

Zobacz: Popularne SUVy marki Volkswagen w finansowaniu „JAK ABONAMENT”

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności