REKLAMA

Znajdź różnice czyli nowe Audi A5 Coupe

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Audi · Dodane: 3 czerwca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Audi A5 i S5 na pierwszy rzut oka niewiele różnią się od poprzedników, ale dane techniczne obu modeli wyraźnie pokazują, że są to nowe konstrukcje. Szkoda jednak, że Audi nie postanowiło nadać nowemu A5 więcej indywidualizmu, mocniej odróżniając go od dość nudnego A4.

Audi ze swojego najnowszego dziecka, czyli modelu A5 Coupe jest niezwykle dumne. Zachwala bardzo niski współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący 0,25 oraz ograniczoną o ok. 60 kg masę. Jednak patrząc z zewnątrz na nowe Audi A5, trudno nie zauważyć, że tylko nieznacznie różni się ono od swojego poprzednika.

Zobacz: Facelifting Subaru BRZ – większa moc i lepsze prowadzenie!

Nowe Audi A5 sprawia wrażenie auta poddanego obszernemu faceliftingowi. Zarówno z przodu jak i z tyłu pojawiły się zupełnie nowe światła, notabene niezwykle podobne do tych z Audi A4.

Audi A5

Różnice w wyglądzie pomiędzy nowym, a starym model Audi A5 Coupe są minimalne, zwłaszcza jeśli patrzymy na jego profil

Natomiast linia boczna nowego A5  na pierwszy rzut oka nie różni w ogóle w stosunku do poprzedniej jego generacji. Po dłuższej obserwacji dostrzec można minimalnie zmienioną linię tylnego słupka oraz mocniej podkreślone przetłoczenie boczne ciągnące się tuż pod oknami.

Nowe Audi A5 – wnętrze

We wnętrzu różnice w stosunku do poprzedniego modelu są ogromne. Zupełnie nowa deska rozdzielcza z tzw. wirtualnym kokpitem Audi czyli 12,3-calowym wyświetlaczem umieszczonym zamiast analogowych zegarów, ogromnym nieco kiczowatym 8,3-calowym ekranem systemu MMI, dotykowym touchpadem do sterowania systemem multimedialnym i ogromną listwą nawiewów klimatyzacji.

Audi A5 Coupe 2017

Wnętrze nowego Audi A5 Coupe 2017

Wszystko wygląda fantastyczne z jednym, acz wyraźnym „ale” – kokpit A5 jest identyczny jak ten w nowym A4…Inżynierowie Audi zmienili także nieco strefę bagażową samochodu, dzięki czemu zwiększyli o 10 l jego pojemność. Teraz wynosi ona 465 litrów. Klapę bagażnika można otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem. Groteskowo brzmi zatem informacja, że sportowe Audi A5 będzie można wyposażyć w … hak holowniczy!

Nowe Audi A5 – silniki

Większe różnice zaszły pod maską nowego Audi A5 Coupe, gdzie trafią odświeżone jednostki benzynowe i wysokoprężne z rodziny TFSI oraz TDI o mocy od 190 do 286 KM. Co ciekawe najmocniejszą jednostką będzie motor 3.0 TDI współpracującego z 8-stopniowym automatem (286 KM). Entuzjaści mocniejszych wrażeń powinni zainteresować się zatem modelem S5, którego 3,0-litrowy silnik TFSI został wzmocniony z 333 do 354 KM. W rezultacie sprint od 0 do 100 km/h ma potrwać nie więcej niż 4,7 sekundy. Mimo lepszych osiągów, nowe motory mają zużywać do 22 proc. mniej paliwa.

Zobacz: Alfa Romeo Giulia – cena i wyposażenie w Polsce

Audi A5 Coupe 2017

Audi A5 Coupe 2017

Nowością w Audi A5 ma być także wersja z dołączanym napędem tylnej osi. System ultra quattro, bo tak się nazywa, ma aktywować tylny napęd nie tylko przy utracie przyczepności na śliskiej nawierzchni ale także na zakrętach. Za to w trakcie jednostajnej jazdy, napęd będzie realizowany wyłącznie przez przednią oś. W moim odczuciu zmiana na minus, ale stały napęd quattro także będzie dostępny w nowym A5. Trudno wyobrazić sobie sportowe, 354-konne Audi S5 Coupe bez quattro zdolnego wprowadzić pojazd w nadsterowny poślizg!

Zobacz: Audi SQ7 nafaszerowane zaawansowaną techniką!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności