Nowe Volvo S60 Polestar – silnik 2.0 Drive-E i 367 KM mocy

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volvo · Dodane: 2 kwietnia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Polestar prezentuje nowe Volvo S60 z silnikiem 2.0 Drive-E o mocy 367 KM. Mimo większej mocy niż w poprzedniku nowy silnik to tylko 4-cylindrowa jednostka. Era potężnych silników kończy się w ten sposób w szwedzkiej marce. Co oferuje zatem nowe Volvo S60 Polestar?

Nie będę ukrywał mojego niezadowolenia z faktu, że Volvo zrezygnowało z prestiżowych, rzędowych „sześciogarowców” na rzecz zwykłych 4-cylindrówek. Omówmy się – tego typu motory stosowane są w kompaktach lub sedanach średniej klasy, na które może sobie pozwolić przeciętnie zarabiający Europejczyk. Klasa wyższa zobowiązuje do tego, by auto pod każdym względem prezentowało lepszą jakość. W końcu dlatego auta te są znacznie droższe niż wspomniane samochody pokroju Toyoty Avensis czy Peugeota 508. Na całe szczęście udało mi się dokładnie przetestować ostatnie, limitowane Volvo S60 Polestar z 3-litrowym motorem, którego test przeczytacie tutaj.

Zobacz: Obniżona akcyza na auta z silnikami powyżej 2 litrów?!

Co gorsza dla Volvo, wspomniane „pospólstwo” oferuję dziś niezwykle zaawansowane i wysilone silniki o małej pojemności. VW ma motor 2.0 TSI o mocy 300 KM, Honda 2.0 VTEC 310 KM a Ford 2.3 EcoBoost 350 KM. Czy zatem oprócz nieco większej mocy nowe Volvo S60 Polestar ma coś jeszcze innego do zaoferowania, co może przekonać mnie, że to auto klasy wyższej? Poza ceną oczywiście? Oto komentarz marki na temat tego modelu.

Volvo S60 Polestar z silnikiem 2.0 Drive-E 367 KM

W ubiegłym roku do Polski trafiła krótka seria modelu S60 Polestar o mocy 350 KM. Wszystkie auta sprzedały się na pniu. Volvo idzie za ciosem i prezentuje nową wzmocnioną wersję modeli Polestar. Zastosowano w nich dwulitrowy silnik z gamy Drive-E, który osiąga moc 367 KM i współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów (w 350-konnym Polestarze zastosowano 6-stopniowy automat). Jednostka powstała na bazie nowego silnika T6, który można znaleźć choćby w nowym modelu XC90. Wyposażono ją w większą turbosprężarkę i wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowody, inne wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową. Napęd na cztery koła realizowany jest przez układ dostarczony przez firmę Borg Warner. Polestar zredukował również masę samochodu. 24 kilogramy mniej na przedniej osi i 20 kilogramów mniej na tylnej w stosunku do poprzednika poprawiło zachowanie się auta w zakrętach. Po tych modyfikacjach model S60 Polestar rozpędza się od 0-100 km/h w 4,7 s. Wcześniej było to 4,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz: Volvo S60 Polestar – sportowy sedan wyższej klasy

Te auta są dostatecznie szybkie – powiedział Niels Möller dyrektor ds. operacyjnych Polestar. Są jednak czymś więcej. Łączą dwudziestoletnie doświadczenie Polestar w motorsporcie z wrodzonym pragmatyzmem i dziedzictwem inżynierii Volvo. Są to bardzo szybkie i sportowe modele, które doskonale nadają się do codziennego użytkowania.

Polestar rozszerza swoją działalność

Oba modele, w prostej linii wywodzą się z wyścigowego Volvo S60 Polestar TC1, samochodu wyścigowego zespołu Polestar Cyan Racing. Nowe drogowe modele korzystają z tej samej płyty podłogowej, bloku silnika i wielu innych elementów wersji wyścigowej.

Chociaż używane w zupełnie różnych warunkach, oba samochody łączy dużo więcej niż tylko technologia. Oba auta były tworzone z dokładnie tą samą filozofią, przez pasjonatów dla pasjonatów. Wszystko polega na tym, aby stworzyć auto o nieprzeciętnych osiągach ale też takie, które można użytkować na co dzień, niezależnie czy walczy się o cenne sekundy na torze, czy chce bezpiecznie czerpać radość z jazdy przez cały rok – powiedział Thed Björk kierowca Polestar Cyan Racing.

Zobacz: Polestar udostępnia części, aby zwiększyć moc w Twoim Volvo!

Zarówno samochód wyścigowy jak i jego wersja drogowa wykorzystują czterocylindrowy silnik w technologii Drive-E o pojemności 2 litrów. Doładowana jednostka generuje 367 koni mechanicznych i 470 Nm momentu obrotowego.

Osiągi Volvo S60 Polestar

  1. 0-100 km/h 4.7 sec
  2. 0-200 km/h 17.2 sec
  3. 0-60 mph 4.4 sec
  4. 0-120 mph 14.6 sec
  5. Prędkość maks. 250 km/h*/155 mph*

Zużycie paliwa Volvo S60 Polestar

Pomimo zwiększonych osiągów i wydajności, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i 179 CO2 g/km – te parametry przy takich osiągach to inżynieryjny majstersztyk. Auto otrzymało także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poprawione elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowy układ hamulcowy z dwuczęściowymi tarczami o średnicy 371mm. Krótka seria tych aut trafi do Polski w drugiej połowie roku.

Zobacz: Test Volvo S60 Polestar 3.0 T6 – ostatnie sportowe Volvo?

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności