Nowe Renault Megane IV RS – oficjalne zdjęcia i dane techniczne

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 12 września 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Renault Megane IV RS zostało oficjalnie przedstawione! Mamy zarówno jego zdjęcia, jak i pierwsze dane techniczne, także te dotyczące osiągów jego silnika. Dostaliśmy potwierdzenie, że pod jego maską zagości motor 1.8 TCe dostępny w kilku wariantach mocy. Megane RS będzie oferowane przy tym w 3 różnych wersjach!

Jak pamiętacie, kilka tygodni temu do sieci trafiły kolejne, nieoficjalne zdjęcia nowego Renault Megane IV RS. Na Polskim Forum Renault Sport opublikowano trzy fotografie, przedstawiające gotową wersję produkcyjnego auta. Mnie osobiście urzekł wtedy jego piękny odcień czerwonego lakieru, który kapitalnie komponował się z czarnymi elementami zderzaków, przedniego grilla, tylnego dyfuzora i przyciemnionymi kloszami reflektorów. Teraz dostaliśmy zdjęcia oficjalne, które z uwagi na spory rendering, nie ekscytują mnie już tak bardzo. Co więcej, mam wrażenie, że chyba zakochałem się w tej czerwieni i to w takim kolorze wyobrażam sobie od teraz idealny setup dla Megane RS. Ale wygląd to rzecz gustu, przejdźmy zatem do konkretów.

Renault Megane RS III otrzyma silnik 1.8 TCe czyli ten sam, który pracuje w najnowszym Alpine A110!

Jak pamiętacie z naszych wcześniejszych materiałów, według naszego informatora koncern Renault chciał wprowadzić do Megane RS nowy silnik 1.8 TCe z Alpine A110, który oferowany miał być w dwóch wariantach mocy. I tak też się stalo!

Renault Megane IV RS – silnik 1.8 TCe i  dwie jego wersje mocy!

Podstawowa wersja Megane RS, czyli Sport, będzie ważyć 1400 kg (więcej niż Civic Type-R!), a pod maską znajdzie się 279-konny motor (205 kW), który generować będzie przy tym maksymalnie 390 Nm momentu obrotowego (świetny wynik jak na tak niewielką pojemność). Aby poprawić właściwości trakcyjne auta, warto będzie wybrać odmianę Cup, która oprócz sztywniej zestrojonego zawieszenia (inne amortyzatory i sprężyny) będzie mogła zostać wyposażona w mechaniczną szperę. Odmiana Cup otrzyma też możliwość doposażenia w układ hamulcowy Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi i 355-milimetrowymi tarczami. W standardowej wersji Sport mają być oferowane 340-milimetrowe ich odpowiedniki.

Renault Megane IV RS doczeka się wersji Trophy. Trzeba będzie na nią poczekać do końca 2018 roku.

Dopiero pod koniec 2018 roku zadebiutuje na rynku wersja Trophy, której silnik 1.8 TCe będzie wzmocniony do ponad 300 KM (w kuluarach mówi się o 224 kW)! Będzie to zatem nieco mniej niż oferuje konkurencja w postaci Hondy Civic Type-R czy Focusa RS, ale mimo tego Renault Sport celuje w rekord toru Nurburgring dla aut FWD!

Renault Megane IV RS – zawieszenie 4Control

W biciu rekordów okrążeń na torach wyścigowych pomóc ma Megane RS także nowe zawieszenie 4Control, które znane jest chociażby z Megane GT. W zależności od prędkości pojazdu, tylne koła mogą skręcać pod niewielkim katem albo w tę samą stronę co przednie (dla polepszenia prowadzenia w zakrętach przy prędkościach wyższych niż 60 km/h), albo w przeciwną dla zwiększenia zwrotności auta w trakcie manewrowania autem na parkingu.

Powyższe grafiki pokazują, pod jak wielkim kątem i w którą stronę mogą się obracać tylne koła w zależności od prędkości pojazdu. Oczywiście samo zawieszenie 4Control zostało poddane zmianom na tle wersji GT. Każda wersja otrzyma amortyzatory z funkcją hydraulicznej kompensacji, mające na celu zmniejszyć m.in. efekt nurkowania nadwozia podczas gwałtownego hamowania.

Renault Megane IV RS

Według niemieckiego przedstawicielstwa Renault, nowe Megane RS ma kosztować mniej więcej 36 000 euro czyli około 154 tys. zł. Jaka cena będzie obowiązywała na polskim rynku? Tego jeszcze nie wiemy.

Zobacz: Nowe BMW i3S – elektryczny hot hatch!

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Nowe Renault Megane IV RS – oficjalne zdjęcia i dane techniczne"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Gabi
Gość

Wyglada sportowo ale nie kiczowato. Elegancja polaczona z dynamika. Cos wiadomo o cenie? Ciekawe czy leasing bedzie. Minusem jest ta moc, bo tyle samo ma Hyundai i30 N. Jesli Hyundai bwdzie tanszy to Renault ma klopoty

wpDiscuz

Aktualności