Limitowane Renault Megane RS Trophy-R dla totalnych purystów!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 7 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Premiera nowego Megane RS Trophy-R stała się faktem. Limitowana seria, poważnie zmodyfikowane zawieszenie, zredukowana aż o 130 kg masa czy brak tylnej kanapy, to tylko niektóre ze zmian w stosunku do wersji Trophy. W opcji są bowiem dostępne nawet ceramiczne hamulce Brembo o gigantycznej średnicy tarcz! Ale ten samochód to daily driver ze zdecydowanie mocno zaakcentowanym, torowym przeznaczeniem. I tylko prawdziwi puryści odważą się używać go na co dzień!

O ile Renault Megane RS CUP nie zrobiło na mnie porażającego wrażenia, z uwagi na zbyt mocno kompromisowy charakter, o tyle Megane RS Trophy-R może mnie wręcz zachwycić. Dlaczego? Bo to kompletnie odmienne auto, które na tle bazowego RS-a, wydaje się być jego totalnym przeciwieństwem. Zwykły RS został zoptymalizowany do jazdy na co dzień, a Trophy-R do jazdy na torze. Jeśli myślisz, że to tylko marketingowy bełkot, to rzuć okiem na jego wnętrze, z którego pozbyto się tylnej kanapy, walcząc o obniżenie masy samochodu! Ale to tylko „detal”, bo w walce o redukcję masy RS-ki, Renault poszło na całość!

Renault Megane RS Trophy-R i totalna dieta redukująca

Oprócz zlikwidowania tylnej kanapy, która ważyła niepotrzebne 25,3 kg, zastosowano z przodu kubełki firmy Sabelt (każde o 7 kg lżejsze), maskę z karbonu (- 8 kg), felgi z włókna węglowego (-2 kg na koło), tytanowy wydech Akrapovica (- 6 kg) czy lżejszy o 4,5 kg akumulator. Ale to nie koniec. Tylne szyby są cieńsze, z klapy bagażnika zniknęła wycieraczka, a system multimedialny otrzymał 7- a nie 8,7-calowy ekran, co pozwoliło obniżyć wagę o … 250 gramów! Nawet charakterystyczne światła do jazdy dziennej (R.S. Vision Headlights) musiały zniknąć, żeby dać miejsce na powiększony układ dolotowy (ale tylko w 30 egzemplarzach, do których klienci wybiorą ceramiczny układ hamulcowy).

Renault Megane RS Trophy-R w swoim żywiole, czyli na torze wyścigowym Zolder!

I jeśli myślisz, że to koniec, to Renault Sport zdecydowało też o usunięciu systemu 4 kół skrętnych (4 Control), który ich zdaniem nie dawał pełnego czucia samochodu i tylko niepotrzebnie podnosił masę auta. Czyste szaleństwo! Ale jak przekonujące! W odniesieniu do podwozia warto jeszcze wspomnieć o regulowanym zawieszeniu Ohlinsa z lżejszymi sprężynami, czy dodatkowej rozpórce umieszczonej w miejscu tylnej kanapy. Jest też szpera oparta na Torsenie, a przednie koła ustawione są w zwiększonym o jeden stopień negatywie (-2.05°). To wszystko, w połączeniu ze sportowymi oponami Bridgestone Potenza S007, ma zapewniać doskonałe właściwości jezdne, pozwalające pokonać Północną Pętlę Nurburgring w 7 minut 40 sekund!

Renault Megane RS Trophy-R z silnikiem 1.8 TCe

Pod maską Megane RS Trophy-R znalazł się ten sam silnik (1RC761) co w „zwykłej” wersji Trophy. Jednostka 1.8 TCe  o mocy 300 KM generuje bardzo wysoki moment obrotowy sięgający 400 Nm przy 3200 obr./min. Wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę typu twin scroll, która posiada ceramiczne łożyska kulkowe, dzięki którym ma pracować bezawaryjnie kręcąc się do 200 tys. obr./min.

Zobacz: Renault Megane RS Trophy-R bije rekord toru Nurburgring!

Oczywiście napęd na przednią oś przekazywany jest tylko przez ręczną skrzynię biegów, bowiem automat EDC jest … za ciężki! Niższa masa auta, w połączeniu z poprawioną trakcją przekłada się na lepsze osiągi Megane RS Trophy-R w porównaniu do odmiany Trophy. Auto przyspiesza 0-100 km/h w 5,4 sekundy (zamiast w 5,7 s), od 80 do 120 km/h w 2,9 s, dystans 1000 metrów pokonuje w 24,5 s (24,8 s), a maksymalnie rozpędzi się do 262 km/h (260 km/h).

Renault Megane RS Trophy-R i ceramiczne hamulce Brembo

Niesamowity jest także układ hamulcowy Trophy-R (przynajmniej na papierze). Seryjnie bazuje on na tych samych hamulcach co inne RS-y (tarcze 355 mm z przodu, 290 mm z tyłu), ale w opcji dostępny jest układ ceramiczny!

Renault Megane RS Trophy-R ze złotymi zaciskami sygnalizującymi ceramiczny zestaw hamulcowy Brembo! 

Przygotowane przez firmę Brembo przednie tarcze hamulcowe mają średnicę aż 390 mm i są wspierane przez 4 tłoczkowe zaciski pomalowane w kolorze złotym. To właśnie ten kolor pozwala odróżnić zestaw ceramiczny od stalowego.

Limitowana sprzedaż Renault Megane RS Trophy-R i kosmiczna cena!

Renault Megane RS Trophy-R będzie samochodem bezkompromisowym i limitowanym w sprzedaży. Łącznie zostanie wyprodukowanych tylko 500 egzemplarzy tej wersji Megane. I to największa wada tego ekstremalnego samochodu. Szykuje się mocny zawodnik na track dayowej arenie! I to wszystko mimo ceny, rozpoczynającej się od 55 tysiecy euro czyli aż od 233 tysięcy złotych!

Zobacz: RS Days czyli dni na torze dla kierowców i fanów Renault Sport!

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
krissGTIowner Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
GTIowner
Gość
GTIowner

bez przesady. Golf GTI TCR zniszczy taką renóweczke. I nie bedzie kosztowal wroka pieniedzy ani nie rozsypie sie po roku.

kriss
Gość
kriss

taaa i jeszcze pomodzic mozna lepiej golfa no nie? tylko ze oleju paliw wiecej niz meganka paliwa na 100 km buahahaha

Aktualności