Porsche przygotowało w Berlinie wystawę swoich sportowych samochodów o nazwie „Fascination Sports Cars – The Future of Performance”, czyli „Fascynacja sportowymi samochodami – przyszłość osiągów”. Oprócz siedmiu niezwykłych aut, goście odwiedzający wystawę będą mogli poprowadzić wybrane przez siebie Porsche z najnowszej gamy niemieckiego producenta.
„Fascination Sports Cars – The Future of Performance”
„Po raz pierwszy miłośnicy motoryzacji mają okazję, by zajrzeć do świata naszej marki w stolicy Niemiec” – podkreśla Achim Stejskal, szef Muzeum Porsche. „Równocześnie odwiedzający mogą w interaktywnej formie poznać naszą wizję: »The Future of Performance«, czyli przyszłość osiągów”. Gości wystawy wita model 550 Spyder, symbolizujący początki firmy Porsche w sporcie motorowym i rozwój jej charakterystycznego DNA. Ten otwarty, sportowy wóz z centralnie umieszczonym silnikiem zyskał legendarną pozycję, którą przede wszystkim zawdzięcza sukcesom w wyścigach w latach 50.
Naprzeciwko stoi 918 Spyder – ucieleśnienie DNA sportowego samochodu przyszłości. Jako pierwszy pojazd z międzynarodową homologacją do użytku na otwartych drogach „918” złamała 7-minutową barierę czasu okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring – potrzebowała na to dokładnie 6 minut i 57 sekund. Po mieście można nią jeździć bez emitowania szkodliwych substancji, niemal w zupełnej ciszy.
Zobacz: Limitowane Porsche 911 R – dla prawdziwych purystów
Spojrzenie Porsche na przyszłość reprezentuje grupa modeli z aktualnej oferty producenta. Przykładowo, na gości czeka 718 Boxster, nowy, dwuosobowy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem, debiutujący 20 lat po premierze pierwszej odsłony tego modelu. Zaktualizowane oznaczenie nawiązuje do tradycji montowanych centralnie 4-cylindrowych jednostek typu bokser w sportowych modelach 718, które w latach 50. i 60. odniosły liczne sukcesy w wyścigach, między innymi w legendarnych Targa Florio oraz Le Mans. Sercem najnowszej „718” jest nowo opracowany, 4-cylindrowy bokser z turbodoładowaniem. W pokazowym egzemplarzu ma on 2l pojemności i rozwija moc 220 kW (300 KM). To pierwsza publiczna prezentacja 718 Boxster w Niemczech przed rynkową premierą modelu w Europie, zaplanowaną na 30 kwietnia.
Od 1963 roku Porsche zbudowało siedem pokoleń modelu 911, najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie. W Berlinie na fanów „911” czekają nowe Porsche 911 Carrera Coupé oraz 911 Carrera Cabriolet. Po raz pierwszy napędzane silnikami biturbo, najnowsze wcielenia sportowej ikony wyznaczają kolejne standardy osiągów i efektywności. Ewolucyjny design z dodatkowo wyostrzonymi liniami sprawia, że 911 Carrera prezentuje się jeszcze atrakcyjniej. Ponadto, goście wystawy mogą zobaczyć model bardzo szczególny: Porsche 911 GT3 RS, które bardziej niż kiedykolwiek zaciera granice między ulicznymi autami sportowymi a maszynami wyścigowymi. Wyposażono je w maksimum rozwiązań technologicznych ze świata motorsportu, jakimi obecnie może dysponować homologowana do użytku drogowego „911”.
Zobacz: Porsche Macan z nowym silnikiem turbo
Jest też nie lada gratka dla miłośników wyścigów. To Porsche 919 Hybrid, które zdominowało ubiegłoroczny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC (World Endurance Championship). Zaledwie w drugim roku startów po powrocie do rywalizacji w klasie prototypów Le Mans, LMP1, „919” z numerami 17, 18 i 19 zdobyły trzy najważniejsze trofea w sezonie: tytuły mistrzowskie w tabeli konstruktorów i kierowców oraz czołową lokatę w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. I właśnie zwycięski egzemplarz z zeszłorocznego maratonu Le Mans, prowadzony przez ekipę fabrycznych kierowców Porsche: Earla Bambera, Nico Hülkenberga i Nicka Tandy’ego, można oglądać w Berlinie.
Poza siedmioma modelami Porsche na wystawie „Fascination Sports Cars” prezentowane są najnowsze rozwiązania technologiczne oraz eksponaty interaktywne. Przykładowo, do przybliżenia tajników Porsche E-Performance wykorzystywane są hologramy 3D. Imponujące animacje w trzech wymiarach ilustrują najważniejsze osiągnięcia w tej dziedzinie na przykładzie modeli Panamera S E-Hybrid, 918 Spyder oraz prototypu Mission E. Co więcej, odwiedzający mogą osobiście przetestować nową aplikację Porsche Connect na przykładzie 718 Boxster „zaparkowanego” w specjalnym kąciku poświęconym funkcjom łączności.
Zobacz: Porsche 919 Hybrid – jak zbudowany jest bolid WEC?
Przy „stole inspiracji” mogą z kolei skonfigurować swoje własne Porsche albo poznać technologie, jakie trafią do sportowych aut przyszłości. Ponadto, czeka na nich obrotowy model silnika z obecnego 911 Turbo S. Podczas wizyty w Forum Grupy Volkswagen DRIVE zainteresowani mają też okazję sprawdzić własne poziom mocy, ładując energią „kartę wydajności” na sześciu interaktywnych ekspozycjach. Ci, którzy zdołają uzyskać 100-procentowy wynik, otrzymają pamiątkowy upominek. Na końcu wystawy fani Porsche mogą przymierzyć się do nowego 911 Cabriolet i sfotografować się za jego kierownicą.
Zobacz: Nowe Porsche 718 Boxster – małe silniki i wysokie osiągi
Szczególne doświadczenie obcowania z marką Porsche daje możliwość wynajęcia aut z obecnej gamy modelowej. W ramach koncepcji mobilności „Porsche Drive” zainteresowani mogą zwiedzić Berlin za kierownicą wybranego modelu Porsche, np. 911, Boxster lub Cayman, i cieszyć się fascynującymi doznaniami z jazdy w wybranym przedziale czasowym – od jednej godziny do maksymalnie jednego tygodnia. Punkt wynajmu, odbioru i zdawania pojazdów mieści się przy Forum Grupy Volkswagen DRIVE, w sercu Berlina. Więcej informacji znajduje się pod adresem: www.drive.porsche.com.
Ponadto, wystawa będzie jedną z atrakcji berlińskiej nocy designu – „Nachtschicht – Berlin Design Night”, organizowanej 3 czerwca. Do północy zwiedzający będą mogli zajrzeć za kulisy lokalnych galerii, studiów projektowych, salonów i atelier. Tego wieczoru w Forum Grupy Volkswagen DRIVE swoje prace zaprezentują styliści firmy Porsche.
Dodaj komentarz