Kia Sportage NQ5 oraz Kia Niro SG2 mają wadliwie działające wskaźniki, co może uniemożliwić odczytanie m.in. informacji na temat aktualnej prędkości pojazdu czy poziomu paliwa w baku. Z tego powodu rusza akcja serwisowa mająca na celu wyeliminować usterkę.
Rusza właśnie kolejna, całkiem spora akcja serwisowa dotycząca tym razem dwóch popularnych modeli Kia. Mowa jest o Sportage i Niro. Ten pierwszy jest w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. W samochodach dostrzeżono jednak problem z działaniem wskaźników, co może uniemożliwić odczytanie danych dotyczących prędkości, zasięgu i innych parametrów dotyczących jazdy. Koreański koncern powiadomił o rozpoczętej akcji serwisowej, która wyeliminuje wadę techniczną.
Ekran wskaźników nie włącza się
Okazuje się, że w samochodach marki KIA, modele: Sportage, kod modelowy NQ5, rocznik modelowe MY 22 oraz MY 23, Sportage HEV, kod modelowy NQ5 HEV, rocznik modelowy MY 22 oraz MY 23 i Niro HEV, kod modelowy SG2 HEV, rocznik modelowy MY 23, pojawiają się problemy z wyłączającym się wyświetlaczem zegarów. Oprogramowanie zestawu wskaźników pod wpływem zakłóceń elektrycznych spowodowanych normalną niestabilnością napięcia podczas uruchamiania pojazdu może wywołać błędy uruchamiania zestawu wskaźników, co może spowodować, że zestaw wskaźników nie włączy się (pozostanie czarny).
Zobacz: Test Kia Sportage Hybrid
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 386 samochodów. Na szczęście problem nie jest trudny do usunięcia, a autoryzowane serwisy już zapraszają klientów na bezpłatną naprawę samochodów. Polegać będzie ona na aktualizacji oprogramowania pojazdu, które ma wyeliminować usterkę.
Dodaj komentarz