REKLAMA

Jubileuszowe Porsche 911 S/T będzie naprawdę niesamowite!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 2 sierpnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche 911 S/T to specyficzne połączenie modeli 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS. Mocny silnik, niska masa, ale i świetne wyposażenie mają tworzyć specyficzną mieszankę i nawiązywać do kultowego modelu 911 ST.

Z okazji okrągłej rocznicy kultowego modelu 911, inżynierowie z Weissach stworzyli niezwykle purystyczny samochód sportowy, który oddaje hołd czystej przyjemności z jazdy – 911 S/T. Ten ekskluzywny jubileuszowy wariant łączy zalety 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS. Silnik typu bokser o pojemności 4,0 l i mocy 525 KM z modelu 911 GT3 RS współpracuje z manualną skrzynią biegów o krótszych przełożeniach. Dodatkowo, lekka konstrukcja oraz zoptymalizowane podwozie mają pozytywnie wpłynąć na zwinność i prowadzenie w zakrętach. Nowe 911 S/T waży zaledwie 1380 kg (masa własna DIN, ze wszystkimi płynami), co czyni go najlżejszym wariantem w obecnej generacji 992. Istnieje także opcjonalny pakiet Heritage Design, nawiązujący do wyścigowej wersji 911 S z lat 60. i 70.

Kultowe 911 ST

Nazwa 911 S/T symbolizuje dziedzictwo sportowej wersji pierwszej generacji 911. Od 1969 roku Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej wersji o nazwie 911 ST. Teraz nowe 911 S/T ma nawiązywać charakterem do oryginalnego 911 ST. Łączy on cechy 911 GT3 RS z nadwoziem 911 GT3 Touring i dodatkowo wykorzystuje lekkie komponenty opracowane specjalnie dla modelu 911 S/T.

Zobacz: Wyłudził kilka sportowych samochodów od firm leasingowych

Konstrukcja jubileuszowego modelu opiera się na bogatym doświadczeniu Porsche w obszarach GT oraz sportów motorowych. Przede wszystkim skupiono się na ograniczeniu mas wirujących w silniku, kołach i hamulcach by przyspieszyć reakcje auta na ruch kierownicą, wciśnięcie pedału gazu i hamulca. Ale w przeciwieństwie do 911 GT3 RS, 911 S/T nie skupia się na użytkowaniu torowym, lecz przede wszystkim na jezdzie po publicznych drogach.

Ultra lekkie materiały i bardzo niska masa

Aby ograniczyć masę Porsche 911 S/T, wykorzystano lekkie materiały, takie jak włókno węglowe (CFRP), z którego wykonano maskę, dach, przednie błotniki, drzwi oraz klatkę bezpieczeństwa, a nawet stabilizatory tylnej osi wraz z usztywniającym ją panelem. Wariant jubileuszowy standardowo wyposażony jest w felgi z magnezu, układ hamulcowy PCCB, litowo-jonowy akumulator rozruchowy oraz lekkie szyby. Dzięki zastosowaniu izolacji ograniczonej, braku skrętnej tylnej osi i zmniejszeniu masy układu napędowego, 911 S/T waży jedynie 1380 kg (DIN), czyli 40 kg mniej niż 911 GT3 Touring z manualną skrzynią biegów.

Specjalnie dla modelu 911 S/T, inżynierowie Porsche opracowali nowe, lekkie sprzęgło połączone z jednomasowym kołem zamachowym. Zestaw ten redukuje masę wirującą o 10,5 kg, co dodatkowo zwiększa responsywność silnika typu bokser, który ma dzięki temu szybciej nabierać obrotów. W połączeniu z krótszymi przełożeniami skrzyni biegów niż w 911 GT3, wysokoobrotowy silnik 911 S/T charakteryzuje się jeszcze bardziej bezpośrednim charakterem.

Porsche 911 S/T i jego osiągi

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h (elektronicznie ograniczoną), a dźwięk napędzającego go silnika poprawia lekki, sportowy układ wydechowy.  Porsche 911 S/T jest jedynym modelem 911 obecnej generacji, który łączy przednią oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i wielowahaczową tylną osią bez skrętnych tylnych kół. Amortyzatory i systemy kontroli zostały odpowiednio dostrojone do potrzeb tego nowego wariantu.

Aerodynamika zaprojektowana pod kątem jazdy po publicznych drogach

Aerodynamika 911 S/T została zoptymalizowana przede wszystkim z myślą o użytkowaniu na drogach publicznych, a nie na torze. Jubileuszowy model standardowo wyposażony jest w listwę Gurneya na chowanym tylnym spojlerze. Do wyboru są 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) lekkie obręcze z magnezu, mocowane centralną śrubą.

Na przód montowane są opony typu UHP w rozmiarze 255/35 ZR 20, a na tylnej osi zastosowano opony o rozmiarze 315/30 ZR 21. Standardowo w 911 S/T znajdują się kubełkowe fotele z CFRP, które można zamienić na siedzenia sportowe Plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną bez dodatkowych opłat. Zestaw wskaźników i stoper pakietu Sport Chrono nawiązują do klasycznej zielonej kolorystyki Porsche.

Cena i wyposażenie

Porsche oferuje model 911 S/T z opcjonalnym, ekskluzywnym pakietem Heritage Design. Dostępny tylko dla tego wyjątkowo eleganckiego wariantu, pakiet zawiera nowy kolor nadwozia, Shoreblue Metallic, oraz obręcze w kolorze Ceramica. Na drzwiach można zamówić numer startowy od 0 do 99 oraz folię dekoracyjną. Wnętrze wyróżniają środkowe panele foteli wykończone tkaniną w kolorze Classic Cognac z czarnymi prążkami – to dodatkowy akcent nawiązujący do dziedzictwa tego specjalnego wariantu.

Pakiet zawiera również dwukolorową tapicerkę z półanilinowej skóry w połączeniu czarny/Classic Cognac, skórzane wykończenia kabiny, podsufitkę z perforowanego materiału Dinamica oraz inne elementy dostępne w ofercie Porsche Exclusive Manufaktur. Napis „Porsche” i oznaczenie modelu 911 S/T na tylnej części auta wykonane są w złotym kolorze. Nowe Porsche 911 S/T jest już dostępne do zamówień, a jego cena wynosi 1 623 000 PLN. Opcjonalny pakiet Heritage Design kosztuje 90 041 PLN.

Zobacz: Porsche to od teraz producent baterii do aut elektrycznych!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności