REKLAMA

Rajdowy Peugeot 106 Rallye S1 znowu na Barbórce!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Sokołowski · Dodane: 30 listopada 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

W tym roku na Karowej nie zabraknie wspaniałych aut rajdowych, w tym swoistych ikon lat 90-tych. Wśród startujących będzie też nasz kolega Kamil Sokołowski, który razem z pilotem Pawłem Stopińskim rywalizować będą w Peugeot 106 Rallye S1. Wszyscy fani rajdów i rallycrossu zapewne kojarzą załogę jak i same auto.

Nie ma drugiego takiego wydarzenia w motorsportowym kalendarzu, jak Rajd Barbórka. Corocznie na początku grudnia, centrum Warszawy na jeden dzień zamienia się w arenę zmagań kierowców i mechaników tworząc wyjątkowy spektakl dla tłumów kibiców. W tegorocznej Barbórce w klasie historycznej wystartuje Kamil Sokołowski z Pawłem Stopińskim. Reprezentanci Automobilklubu Rzemieślnik zaprezentują się w samochodzie, który w połowie lat 90 przebojem wdarł się na rajdowe odcinki – Peugeot 106 Rallye S1 w specyfikacji grupy A.

Oto rajdowy Peugeot 106 Rallye S1 w specyfikacji grupy A

Za kierownicą tego małego francuskiego auta, swoją karierę rozpoczynał Gilles Panizzi. Auto, którym wystartuje warszawska załoga jest przygotowane zgodnie z homologacją grupy A z 1994 roku, w bardzo zbliżonych barwach do tych, w których francuski kierowca Fabien Doenlen w rajdzie Tour de Corse 1994 zajął 13 miejsce w klasyfikacji generalnej! Wyprzedził wtedy wiele dużo mocniejszych aut.

To będzie moja 16 Barbórka! Z naszym autem wiąże się ciekawa historia. Peugeot stoi w moim garażu od 2000 roku. To była moja pierwsza rajdówka i postanowiłem, że nigdy jej nie sprzedam. Po drodze w czasie startów rallycrossie miałem Skodę Felicię, Skodę Fabię Super 1600, czy kilka Cinquecento. Peugeota jednak zawsze darzyłem ogromnym sentymentem. Trzy lata temu postanowiłem odbudować auto w specyfikacji grupy A. Nowy silnik, zawieszenie, kłowa skrzynia biegów, dużo oryginalnych części Peugeot Sport. Do tego całkowity remont nadwozia i nowa, współczesna klatka bezpieczeństwa. Po setkach godzin pracy i nieprzespanych nocach spędzonych na szukaniu we Francji różnych „gadżetów” w końcu możemy pokazać efekty naszej pracy. Nasz Rallye jest samochodem pierwszej serii z silnikiem o pojemności 1299 ccm. Ten malutki silnik generuje 145 koni mechanicznych i 140 Nm momentu obrotowego – w połączeniu z krótko zestopniowaną skrzynią, na twarzy w czasie prowadzenia rysuje się szeroki uśmiech! Oczywiście, mam świadomość swoich możliwości i naszego auta ale nie o to chodzi. Zależy nam, aby spędzić fajny czas, porozmawiać z wieloma znajomymi, z którymi normalnie nie ma czasu się spotkać i przede wszystkim wyśmienicie się bawić. A jeśli nie popełnimy błędów – to Karowa będzie nasza 🙂

– powiedział Kamil Sokołowski

To już nasz piąty wspólny start w Barbórce. Ten rajd wcale nie jest prosty, bardzo krótka trasa nie pozwala na popełnienie najmniejszego błędu. Zapowiada się loteria pogodowa co dodatkowo może wywołać lawinę zaskoczeń. Mamy przygotowane zestawy opon na każdą ewentualność wiec ważne, żebyśmy w sobotę rano podjęli właściwą decyzję. Wszystkie odciniki poza nowym Tarchominem są nam znane, co jest dla nas dodatkowym atutem. Klasa to ciekawe zestawienie przednio i tylnonapędowych samochodów. Liczymy na fajną walkę, dużo funu i oczywiście zwycięstwo w klasie J

– dodał Paweł Stopiński

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności