REKLAMA

Toyota Prius i jej sportowa wersja GRMN jeszcze w tym roku?!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Wizualizacje · Dodane: 1 lutego 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa Toyota Prius GRMN jako sportowa hybryda? Japoński koncern już niedługo ma podobno pokazać ten model na rynku. Tym samym do grona aut z serii GR dołączyłaby nawet najbardziej znana hybryda Toyoty na świecie.

Wraz z nowym Priusem, Japończycy zaprezentowali pod koniec 2022 roku najbardziej sportowy wariant tego modelu jaki dotąd powstał. Wyposażona w hybrydowy napęd typu plug-in, topowa wersja przekazuje moc 223 KM wyłącznie na oś przednią i zapewnia doskonałe osiągi. Nowy Prius przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Do tego można go ubogacić częściami z serii GR. Ale to dopiero początek niespodzianek związanych z tych modelem.

Sportowa Toyota Prius GRMN

Jak donosi japoński magazyn motoryzacyjny Best Car, Toyota pracuje nad wariantem Priusa GRMN, czyli stricte sportowym modelem. Na ten moment nie ma jednak potwierdzenia co do jego parametrów. Toyota bada bowiem obecnie potencjał tuningowy dwulitrowego czterocylindrowego silnik będącego trzonem napędu hybrydowego. Jeśli koncern stwierdzi, że jednak jego potencjał jest z mały, wtedy Toyota weźmie pod uwagę zupełną zmianę układu napędowego.

Toyota Prius GRMN

Dawcą mogłaby być np. Toyota RAV4, która ma całkiem ciekawy napęd PHEV. Baza byłby wtedy 2,5-litrowy motor benzynowy współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi. W RAV4 wydajność zestawu sięga 306 KM i pewnie zbliżonej można by oczekiwać po w Priusie GRMN. Dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi sprawiłby też, że ​​Prius stanie się pojazdem z napędem na wszystkie koła. Ale sęk w tym, że przy takim wariancie napędowych ręczna skrzynia biegów, oferowana przez różne inne modele Gazoo Racing, nie byłaby dostępna a z napędem RAV4. Prius GRMN musiałby mieć przekładnię bezstopniową e-CVT, a to zabiłoby całą przyjemność ze sportowej jazdy. Toyota ma zatem o czym myśleć. Według Best Car Prius GRMN ma zadebiutować między końcem 2023 a początkiem 2024 roku.

Zobacz: Szwajcaria ogranicza ładowanie aut elektrycznych i hybryd plug-in

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności