Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe kosztuje min. 428 700 zł. Mimo to akcja serwisowa, która go dotyczy, jest tożsama z tą jaką objęty został Mercedes Klasy C kosztujący prawie 4 razy mniej. To pokazuje, że wiele elementów w samochodach danego koncernu jest ze sobą tożsama i nawet astronomicznie drogie modele robione są na często tych samych podzespołach, co te tanie.
Dość nietypowy problem pojawił się w samochodach Mercedesa. Okazuje się, że jeden z kluczowych elementów odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów w czasie jazdy jest wadliwy. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa, gdyż pokazuje nie po raz pierwszy, że w topowych modelach danego producenta automobili stosowane są podzespoły ze znacznie tańszych modeli. Jest to efekt tak zwanej optymalizacji produkcji, którą przykryć mają działania marketingowe.
Wadliwe siedzenia w Mercedesach
Niestety, takie działania niosą też pewne problemy. Usterka takiej w części sprawia, że wady dotyczą zaledwie tych bogatszych lub mnieje majętnych właścicieli aut. Urzęd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował nas, że w samochodach marki Mercedes, Klasy C (BR 205), Klasy E (BR 213), GLC BR 253), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) i EQC (BR 293) z elektrycznym mechanizmem odblokowania oparcia z tyłu, blokada oparcia tylnego fotela po lewej stronie nie odpowiada specyfikacji. Wprawdzie podstawowa funkcja blokady oparcia fotela jest tutaj zapewniona, natomiast w przypadku kolizji nie można wykluczyć awarii blokady oparcia fotela spowodowanej obciążeniem na skutek uderzenia. Zwiększa to ryzyko urazu pasażerów.
Zobacz: Silniki V8 Mercedesa mają problem przy dynamicznej jeździe!
Jak się okazuje, w samej tylko w Polsce kampanią naprawczą objętych jest łącznie 195 pojazdów. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany blokady oparcia tylnego fotela po lewej stronie. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
Zobacz: Rusza kolejna akcja serwisowa dotycząca sportowego BMW M5 F90!
Dodaj komentarz