REKLAMA

Honda pokazała nowy system autonomicznej jazdy

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 14 października 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Honda zaprezentowała nowy system dla autonomicznych samochodów. Rozwiązanie to element projektu L3Pilot zaincjonowanego przez Unię Europejską, którego celem jest rozwój aut autonomicznych i poprawa bezpieczeństwa na drogach. Nie da się ukryć, że projekt ten może w przyszłości wyeliminować z ruchu drogowego ludzi jako kierowców.

Honda zaprezentowała swój system dla pojazdów autonomicznych w ramach projektu jazdy zautomatyzowanej L3Pilot, realizowanego podczas Światowego Kongresu ITS 2021. Inicjatywa, zainicjowana przez UE, jest wspólnym wysiłkiem 34 partnerów z 12 krajów i ma na celu ocenę możliwości wykorzystania systemów jazdy autonomicznej SAE Poziomu 3 i 4 na typowych drogach. Honda udostępniła na potrzeby programu cztery pojazdy badawcze, wyposażone w systemy zautomatyzowanej jazdy. Modelem bazowym samochodów jest platforma Hondy Legend w wersji Executive sedan.

Autonomiczny system Hondy

Na czym polegają działania Hondy? Zespół Honda R&D Europ od lat prowadzi działania zakresie technologii jazdy autonomicznej. Obecnie skoncentrowany jest na dwóch scenariuszach badawczych „Traffic Jam Chauffeur” (Kierowanie w korku) i „Motorway Chauffeur” (Kierowanie w ruchu autostradowym). Podczas testów łącznie pokonano ponad 25 900 km na niemieckich drogach. Zaawansowany system zautomatyzowanej jazdy (AD) Hondy monitoruje warunki drogowe na autostradzie i jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa, przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem. Umożliwił on pojazdom testowym przejechanie ponad 25 900 km po niemieckich drogach. Dane z przeprowadzonych testów zostały następnie udostępnione w ramach projektu L3Pilot w celu przeprowadzenia dalszych badań i analiz, dotyczących skutków i korzyści ze zautomatyzowanej jazdy po drogach Europy.

Zobacz: Jak Honda została największym producentem silników na świecie?

Warto podkreślić, że Honda zobowiązała się, że do 2050 roku zredukuje do zera globalną liczbę ofiar śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem swoich nowych motocykli i samochodów. Na Światowym Kongresie ITS w Hamburgu pojawiły się dwa pojazdy badawcze Hondy, wyposażone w systemy autonomicznej jazdy (AD), które dołączyły do innych samochodów testowych konsorcjum L3Pilot, poruszających się po drogach publicznych na terenie targów i w ich okolicach, aby zademonstrować potencjał pojazdów autonomicznych.

Co to jest projekt L3Pilot?

Uruchomiony w 2017 roku projekt L3Pilot stworzono dla ujednolicenia działań ogólnoeuropejskiego środowiska badań pilotażowych pojazdów autonomicznych. Projekt, koordynujący działania producentów samochodów i dostawców rozwiązań technicznych z całego kontynentu, podnosi świadomość na temat komercyjnego wykorzystania pojazdów autonomicznych, poprzez prowadzenie pilotażowych testów systemów SAE Poziomu 3 i Poziomu 4 w samochodach osobowych, od jazdy po autostradzie i w terenach zurbanizowanych po poruszanie się w korkach i na parkingach. W sumie pojazdy pokonały ponad 400 000 km po autostradach, w tym 200 000 km w trybie automatycznym.

Zobacz: Test Honda Civic 1.0 VTEC TURBO Sport Line

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności