REKLAMA

Elektryczny Bentley jednak nie tak szybko? Za duże ryzyko porażki

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Bentley · Dodane: 9 kwietnia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Bentley zmienia plany dotyczące wprowadzenia na rynek swojego pierwszego, całkowicie elektrycznego modelu na koniec 2026 roku. Premiera mogłaby zakończyć się klapą finansową, dlatego firma pozostanie dłużej z samochodami spalinowymi.

Bentley, należący do grupy Volkswagena, miał bardzo ambitne plany dotyczące szybkiej elektryfikacji swojej gamy modelowej. Pierwszy z pięciu nowych samochodów elektrycznych brytyjskiej marki miał zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku, a następnie co roku miał debiutować nowy model elektryczny. Plany jednak się zmieniły, a Bentley ma być w pełni elektryczną marką nie w 2030 a najwcześniej dopiero w 2033 roku, czyli na dwa lata przed wprowadzeniem zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE.

Pierwszy elektryczny Bentley to ryzyko

Pierwszy, elektryczny Bentley to całkowicie nowy model, opracowany  w pełni od podstaw. Będzie stanowił on bazę technologiczną dla innych samochodów brytyjskiej marki, a po jego debiucie śladem elektryfikacji podążą Bentayga, Continental GT i GTC, a także Flying Spur. Z czego wynikają opóźnienia w debiucie elektrycznego Bentleya? Pierwotnie ten elektryczny arystokrata miał być SUV-em o ogromnej mocy, na platformie PPE, który miał być być następcą Bentaygi. Jednak dyrektor generalny marki, Adrian Hallmark jest przekonany, że wprowadzenie na rynek w pierwszej kolejności bezpośredniego następcy Bentaygi w wersji elektrycznej, byłoby zbyt ryzykowne. Dlatego elektryczny Bentley będzie grał niejako we własnej lidze, a firma dla bezpieczeństwa zachowa spalinowe modele, przynoszące pewny zysk. Chociaż podda je modyfikacjom.

Bentayga to najlepiej sprzedające auto Bentleya. W wersji Speed Edition 12 ma silnik W12 o mocy 650 KM.

Źródłem ich napędu będą układy hybrydowe typu plug-in (PHEV) bazujące na jednostce V8, które zastąpić mają obecnie stosowane silniki V8 i W12. Ten zelektryfikowany ośmiocylindrowy silnik pochodzi z Porsche Panamera Turbo E-Hybrid i ma moc 680 KM. Modele Continental i Flying Spur, opracowane na platformie MSB zostaną ponownie wprowadzone na rynek latem 2024 roku właśnie z tym napędem. Z kolei Bentayga oparta na platformie MLB Evo (znana z Audi Q7) pozostanie z silnikiem spalinowym oraz hybrydą PHEV V6 i dopiero w 2026 roku otrzyma wyłącznie hybrydowe napędy.

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Greg Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Greg
Gość
Greg

Wcale mnie to nie dziwi. Dobrze wiedzą że elektryczne auta się nie sprzedają

Aktualności