REKLAMA

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów eDCT jest już produkowana w Mirafiori

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Stellantis · Dodane: 15 kwietnia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Zelektryfikowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów eDCT stosowana w takich autach jak Peugeot, Citroen, Opel czy Alfa Romeo jest już produkowana w zakładach Mirafiori .

W ramach spółki joint venture eTransmissions Assembly rozpoczęła się produkcja zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (eDCT) w ilości 600 000 sztuk rocznie, przeznaczonej do montażu w przyszłych generacjach samochodów hybrydowych Stellantis. Produkcja eDCT stanowi jedną z ośmiu nowych gałęzi działalności, które zostały ulokowane w Mirafiori od czasu powstania Stellantis, obok takich placówek jak Battery Technology Center, Circular Economy Hub, grEEn-campus oraz siedziby głównej Pro One. Projekt Mirafiori Automotive Park 2030 przewiduje inwestycję o wartości ponad 240 milionów euro w celu przekształcenia terenu w unikalne na skalę światową, w pełni zmodernizowane centrum, w którym prowadzone będą prace związane z projektowaniem, inżynierią i technologią, produkcją, łańcuchem dostaw oraz recyklingiem.

Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów eDCT w grupie Stellatins

Skrzynia biegów eDCT produkowana w Mirafiori to najnowszaa przekładnia stosowana w grupie, która przeznaczona jest do aut z napędem hybrydowym. Łączy ona silnik elektryczny o mocy 21 kW (prawie 29 KM) z przekładnią dwusprzęgłową. Silnik zapewnia napęd elektryczny podczas jazdy, w której potrzebny jest mniejszy moment obrotowy silnika, takiej jak jazda miejska lub jazda ze stałą prędkością, umożliwiając wyłączenie silnika spalinowego przez ponad 50% jazdy w ruchu miejskim. Gdy potrzebny jest większy moment obrotowy, włącza się silnik spalinowy.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów eDCT zagości w wielu markach aut z grupy Stellantis.

Bardzo możliwe, że nowa przekładnia trafi do samochodów, które dotąd produkowane były tylko w wersjach elektrycznych, ale z uwagi na niskie zainteresowanie, muszą otrzymać też napęd spalinowy. Głośno się mówi o tym w kontekście m.in. Fiata 500e, który nie występuje obecnie w wersji spalinowej. W rezultacie klienci odwracają się od tego modelu. A szkoda, bo nowa konstrukcja jest bardziej funkcjonalna, przestronniejsza, a przy tym zachowuje piękny włoski styl. Podobny problem jest z Abarthem 500e, który jest świetną konstrukcją, ale napęd wyłącznie elektryczny mocno zawęża potencjalną grupę odbiorców. Również i on mógłby liczyć na nową przekładnię.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności