REKLAMA

Silnik 1.2 TCe od Renault zużywa za dużo oleju! Koncern został pozwany

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 3 czerwca 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Silnik Renault 1.2 TCe nadmiernie zużywa olej, na co skarżą się jego właściciele. Sprawa jest na tyle poważna, że firma została pozwana przez użytkowników aut z tym silnikiem i to sąd zadecyduje, czy będzie akcja serwisowa, która rozwiąże problem. Być może Renault będzie zmuszone zapłacić albo nawet odkupić wadliwe silniki, jeśli nie będzie w stanie wyeliminować wady technicznej.

Według informacji przekazanych przez francuski dziennik Le Parisien, w najbliższych dniach grupa właścicieli samochodów marek Renault, Dacia i Nissan planuje złożyć pozew zbiorowy przeciwko Grupie Renault z powodu wadliwych silników 1.2 TCe, które były wytwarzane przez okres czterech lat w fabrykach w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Pozew zbiorowy przeciwko Renault

Właściciele pojazdów wyposażonych w silnik 1.2 TCe czują się oszukani przez Grupę Renault i uważają, że firma stosowała „oszukańcze praktyki handlowe, niebezpieczne dla ludzi, a nawet zagrażające życiu innych”. Zdaniem adwokata prowadzącego sprawę, Christophera Lèguevaquesa, Renault było świadome wady tych silników już od 2015 roku, mimo to próbuje to zaprzeczyć. To zatajenie informacji przez francuskiego producenta jest głównym argumentem w pozwie przeciwko niemu.

Pozew zbiorowy zostanie złożony w sądzie karnym w Nanterre w Hauts-de-Seine, we Francji. Jest to konsekwencją fiaska negocjacji między właścicielami samochodów z silnikiem 1.2 TCe a Grupą Renault. Negocjacje dotyczyły problemów związanych z nadmiernym zużyciem oleju, przedwczesnym zużyciem jednostek napędowych oraz awariami mechanicznymi.

Silnik Renault 1.2 TCe – nadmierne zużycie oleju

Według adwokata reprezentującego poszkodowanych, olej w silniku 1.2 TCe miesza się z benzyną, co powoduje zatkanie ważnych elementów jednostki napędowej, w tym uszkodzenie zaworów. Skutkiem tego jest utrata mocy, co może stwarzać zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników dróg. Problem dotyczy wariantu silnika 1.2 TCe, który był produkowany w latach 2012-2016 w fabrykach Grupy Renault w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Silnik ten został zamontowany w około 400 000 pojazdach, w tym m.in. Renault Megane III i IV, Captur, Clio, Dacia Duster, Lodgy oraz Nissan Qashqai i Pulsar.

Zobacz: Ukradli z fabryki Mercedesa ponad 100 silników i 500 skrzyń biegów!

Le Parisien informuje, że pozew zbiorowy zostanie złożony przez 1872 poszkodowanych właścicieli samochodów. W samych tylko Francji problem dotyczy aż 133 050 pojazdów. Kiedy zostanie wyznaczony sędzia śledczy, inne ofiary również staną się stronami cywilnymi w tej sprawie.

Renault widziało o problemie?

Renault przyznało, że silnik 1.2 TCe produkowany w latach 2012-2016 mógł wykazywać nadmierne zużycie oleju, ale twierdzi , że nie jest to problem związany z bezpieczeństwem. Firma neguje oskarżenia dotyczące „oszukańczych praktyk handlowych” oraz potwierdza, że silnik nie stanowi zagrożenia dla użytkowników. Jednakże, właściciele samochodów nadal utrzymują, że wady silnika są poważne i mogą prowadzić do potencjalnych zagrożeń dla ich bezpieczeństwa. Pozew zbiorowy przeciwko Grupie Renault ma na celu ochronę praw i interesów poszkodowanych właścicieli samochodów oraz zwrócenie uwagi na istniejące problemy z silnikiem 1.2 TCe. Postępowanie sądowe pozwoli na dogłębne zbadanie tych zarzutów i ustalenie ewentualnych odpowiedzialności producenta.

Temat powrócił  po pewnym czasie

Według badań przeprowadzonych przez francuskie stowarzyszenie konsumentów UFC-Que Choisir, około 400 000 samochodów sprzedanych we Francji w latach 2012-2016 nadal jest wyposażonych w silnik 1.2 TCe. Dodatkowo, w pozostałej części Europy, około 200 000 samochodów nadal korzysta z tego samego silnika. Stowarzyszenie poinformowało producenta o tych wynikach i zaleciło klientom skontaktowanie się ze sprzedawcą lub autoryzowanym serwisem w celu uzyskania dalszych informacji.

Informacje te zostały potwierdzone przez publikację Auto Plus, która wspomina, że Renault przyznało istnienie 107 000 samochodów z problemami we Francji, co wynika z wewnętrznego dokumentu firmy. Ponadto, francuski dziennik Le Monde opublikował artykuł, w którym napisano, że około 600 000 samochodów w Europie jest wyposażonych w silnik 1.2 TCe Euro 5 (H5FT), który został wyprodukowany w fabryce Renault w Valladolid.

Zobacz: Volkswagen opracował wydajniejszy silnik elektryczny APP550!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności