Ford i 27 innych producentów samochodów podpisało apel o wprowadzenie zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych od 2035 roku, co zostało zatwierdzone przez Parlament Europejski jako część pakietu „Fit for 55”, który ma na celu osiągnięcie przez Europę neutralności klimatycznej do 2050 roku poprzez redukcję emisji CO2 i promowanie pojazdów o zerowej emisji.
W maju 2022 roku Ford wraz z 27 innymi koncernami samochodowymi podpisał apel, w którym żądano stworzenia warunków prawnych, by od 2035 roku wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze w Europie spełniały normę zerowej emisji spalin. Petycja ta została zatwierdzona przez Parlament Europejski. W liście do unijnych ustawodawców sygnatariusze, w tym Ford of Europe, podkreślali, że usunięcie pojazdów spalających paliwa kopalne z dróg jest niezbędne do osiągnięcia przez Europę zerowej emisji netto.
Producenci samochodów chcą zakazu sprzedaż aut spalinowych
Myli się zatem ten, kto uważa, że Unia Europejska działa na wymyślonych przez siebie zasadach. Nowe prawo jest uchwalane w oparciu o pomysły koncernów samochodowych. Mandat zatwierdzony przez Parlament Europejski, dotyczący zerowej emisji do 2035 roku, jest częścią europejskiego pakietu „Fit for 55”, który wzywa do wyznaczania celów redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych w nadchodzących latach. Do 2030 roku redukcje emisji muszą wynieść łącznie 55 procent w przypadku samochodów osobowych i 50 procent w przypadku samochodów dostawczych – pięć lat później ten cel wzrośnie do 100 procent. Parlament Europejski dopuszcza pewne odstępstwa dla małych producentów samochodów – produkujących do 1000 pojazdów rocznie.
Rozporządzenie to ma zachęcać do produkcji pojazdów zero i niskoemisyjnych oraz zawiera ambitną rewizję celów na 2030 rok oraz cel zeroemisyjny na 2035 rok. Działania te są kluczowe do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku i zostały podjęte na wniosek producentów samochodów, w tym Ford of Europe. W ramach przygotowań do wprowadzenia zakazu sprzedaży aut spalinowych, Ford of Europe planuje wypuścić do 2024 roku nową generację siedmiu w pełni elektrycznych modeli osobowych i dostawczych, w tym Mustanga Mach-E i E-Transita.
Zobacz: Darmowe ładowanie auta elektrycznego – sprawdzamy jak to działa
Dodaj komentarz