Wiele wskazuje na to, że następca Lexusa CT 200h będzie w połowie autonomicznym pojazdem. Mimo relatywnie niskiej ceny, będzie mógł w dużym stopniu wyręczyć kierowcę w prowadzeniu. Kiedy można się spodziewać autonomicznego Lexusa?
Jak donoszą zagraniczne media, wiele wskazuje na to, że projektowany przez Lexusa następca hybrydowego modelu CT 200h będzie modelem ze wszech miar przełomowym, co potwierdzają najnowsze doniesienia magazynu Autocar. Cytuje on na swej stronie internetowej lakoniczną wypowiedź Remberta Serrusa, członka kierownictwa europejskiego oddziału koncernu Toyota, według którego następca kompaktowego hatchbacka Lexusa będzie „czymś powyżej” aktualnego CT 200h. Serrus sugeruje, że nowe auto będzie pierwszym modelem Lexusa wykorzystującym technologię półautonomicznego prowadzenia. Jest to o tyle ciekawe, że tego rodzaju nowatorskie systemy wprowadza się zwykle najpierw w najwyższych modelach.
Zobacz: Lexus GS oraz CT 200h najbardziej niezawodne?
Nie ulega wątpliwości, że nowy samochód będzie zbudowany na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). To naturalna kolej rzeczy, ponieważ Lexus CT 200h wywodzi się w prostej linii od Toyoty Prius, a TNGA wprowadzono właśnie w Priusie czwartej generacji. Wcześniejsze nieoficjalne informacje wskazują jednak na to, że następca CT 200h przybierze formę subkompaktowego crossovera, a więc będzie miał więcej wspólnego z najnowszą Toyotą C-HR, również opartą na platformie TNGA. Awansując do tego segmentu, będzie więc istotnie „czymś powyżej” aktualnego modelu. Następcy CT 200h można się spodziewać przed 2018 rokiem.
Lexus CT 200h
Lexus CT 200h to luksusowy, kompaktowy hatchback, dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM. Wykorzystuje on pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona spalinowy silnik o pojemności skokowej 1,8 l oraz dwa silniki elektryczne, sprzężone z nim poprzez przekładnię obiegową, która pełni rolę bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 180 km/h, zużywając w cyklu mieszanym zaledwie 3,6 litra benzyny na 100 km. Więcej na temat awaryjności i kosztów eksploatacji tego modelu przeczytacie w poniższym artykule:
Zobacz: Używany Lexus CT 200h – ceny części i przeglądów
Producenci Lexusa nieustannie szukają nowych rozwiązań i wprowadzają zaskakujące innowacje. Japończycy przez to zostawiają konkurencję daleko w tyle. Sam myślę o tym, żeby zainwestować w Lexusa, dlatego jestem z takimi informacjami na bieżąco.
Piękny pomysł, natomiast ciekaw jest jakie będzie wykonanie tego projektu. W dzisiejszych niepewnych czasach, takie autonomiczne pojazdy raczej będą wykorzystywane w jednym celu…dla wielu celów.