REKLAMA

Najtańszy nowy SUV w Polsce? Ile kosztuje?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 7 marca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ile kosztuje najtańszy nowy SUV w Polsce w 2024 roku? Nadal jest do Dacia Duster? Jak się okazuje, już nie. Nasza lista obejmuje 3 najtańsze modele, wśród których znalazły się też najnowsze chińskie SUV-y. Porównaliśmy ich osiągi, bagażniki i parametry techniczne w tym prześwit.

Jeśli dobrze orientujesz się na polskim rynku samochodowym i szukasz SUV-a do 100 tys., to zapewne zauważysz, że najtańszy SUV to Suzuki Ignis, który kosztuje 75 900 zł. Jest to jednak najmniejsze auto tego typu na rynku, a wielu uważa jego skromne gabaryty bardziej klasują go w segmencie crossoverów. Dlatego na ten moment pomijamy go w naszym zestawieniu, ale po gruntownym teście zweryfikujemy, czy jednak może być alternatywą dla poniższych samochodów.

Który SUV jest najtańszy w Polsce? Dacia?

Popularność SUV-ów w naszym kraju nie spada i cały czas są bardzo chętnie wybierane przez Polaków. Co prawda nie są to najlepiej sprzedające się auta w Polsce, na co wskazują wyniki sprzedażowe, ale ten typ nadwozia cały czas jest na szczycie. Przez długi czas to Dacia Duster była najtańszym SUV-em w Polsce, ale obecnie zajmuje „dopiero” 3 miejsce w rankingu.

Dacia Duster przez długi czas była najtańszym SUV-em na rynku. Nadal jednak oferuje najlepsze parametry terenowe wśród najtańszych aut tego typu.

Za 79 900 zł można mieć Dacię Duster napędzaną 3-cylindrowym silnikiem 1.0 Turbo o mocy zaledwie 91 KM. Ma ręczną,  6-stopniową skrzynię biegów, przedni napęd ale i bardzo duży prześwit wynoszący aż 217 mm. Do tego krótkie zwisy i dobre kąty terenowe, dzięki czemu dobrze radzi sobie poza utwardzonymi nawierzchniami. Model ten można mieć w wersji 4×4 (od 109 200 zł z dieslem) a także z automatem (od 108 900 zł z silnikiem 1.3 Turbo 150 KM), ale tylko w innych, znacznie droższych wersjach silnikowych. Bazowa odmiana nie zachwyca przyspieszeniem (0-100 km/h w aż 13,1 s), ale przy spokojnej jeździe ma być oszczędna. W cenie manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio, tempomat, tylne czujniki parkowania czy dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej.

MG ZS z najdłuższą gwarancją

Minimalnie tańszy od Dacii jest chiński MG ZS wyposażony w 4-cylindrowy, wolnossący silnik 1.5 o mocy 106 KM. Motor ma wielopunktowy wtrysk paliwa co jest istotne, jeśli planujesz zamontować instalację gazu LPG, bo tutaj nie powinno być z nią problemu. Silnik przekazuje moc na przednie koła poprzez manualną, ale tylko 5-biegową skrzynię. Napęd 4×4 jest niedostępny.MG ZS ma wyraźnie lepsze osiągi od Dacii (0-100 km/h w 10,9 s), ale niższy moment obrotowy z uwagi na brak turbosprężarki. Przewagą MG jest największy bagażnik w zestawieniu (448 l), którym minimalnie wyprzedza pod tym względem Dacię Duster (445 l).

MG ZS ma najdłuższą gwarancję wśród najtańszych SUV-ów. To aż 7 lat ograniczone przebiegiem 150 tys. km

Chiński samochód ma całkiem bogate wyposażenie już w standardzie (manualna klimatyzacja, radio, elektryka szyb i lusterek, alufelgi, tempomat), a dopłacając tylko 6400 zł można mieć maksymalnie wyposażoną wersję Exclusive z kamerą cofania, nawigacją, 6-głośnikowym systemem audio, tapicerką ze skóry syntetycznej itd. Za 96 300 zł można mieć maksymalnie topową wersję z automatyczną skrzynią biegów i innym, turbodoładowanym silnikiem 1.0 T o mocy 111 KM. Atutem MG jest aż 7-letnia gwarancja z limitem do 150 tys. km.

BAIC Beijing 3 jednak najtańszy

Najtańszy SUV w Polsce w 2024 roku to BAIC Beijing 3. To drugi już w tym w zestawieniu chiński samochód. Pod maską ma najmocniejszy silnik 1.5 Turbo o mocy 136 KM, który generuje też największy moment obrotowy (210 Nm). W rezultacie Beijing 3 ma najlepsze osiągi (0-100 km/h w 10,8 s), ale różnica w katalogu nie wygląda na dużą na tle wyraźnie słabszego MG ZS. Moc trafia na przednie koła poprzez 6-stopniową, manualną skrzynię biegów i podobnie jak w MG, napęd 4×4 nie jest dostępny nawet za dopłatą.

BAIC Beijing 3 to najtańszy obecnie SUV w Polsce

Nie ma też możliwości wyboru automatycznej skrzyni biegów. Dlaczego? Bo jedyną rzeczą, jaką można zmienić w Beijingu 3 jest kolor nadwozia. Za to w standardzie auto ma najbogatsze wyposażenie z całej trójki – jest półautomatyczna klimatyzacja, kamera cofania, reflektory LED, elektryczny szyberdach, półskórzana tapicerka, radio 4-głośnikowe i 16-calowe alufelgi. Do tego gwarancja na 5 lat z limitem do 100 tys. km.

Najtańsze SUV-y na rynku w Polsce
Model Dacia Duster BAIC Beijing 3 MG ZS
silnik 1.0 Turbo R3 1.5 Turbo R4 1.5 R4
liczba cylindrów 3 cylindry 4 cylindry 4 cylindry
moc 91 KM 136 KM 106 KM
moment obrotowy 160 Nm 210 Nm 141 Nm
skrzynia biegów manualna/6-biegowa manualna/6-biegowa manualna/5-biegowa
0-100 km/h 13,1 s 10,8 s 10,9 s
V-max 166 km/h 180 km/h 175 km/h
spalanie średnie WLPT 6,1 l/100 km 6,4 l/100 km 7,2 l/100 km
bagażnik 445 l 390 l 448 l
ładowność 457 kg 425 kg 539 kg
prześwit 217 mm 180 mm b.d.
cena od 79 900 zł 78 900 zł 79 800 zł

Jak widać, rywalizacja w segmencie SUV-ów jest coraz ostrzejsza, a rynek mocno zróżnicowany. Dzięki chińskim markom można liczyć na jeszcze większą konkurencję, która powinna wymusić albo lepsze ceny, albo bardziej zaawansowane auta, oferujące więcej swoim nabywcom. Którego SUV-a wybrałbyś z tej trójki? A może masz własnego faworyta? Daj znać w komentarzu.

Zobacz: Test MG ZS 1.0 T-GDi

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Basia Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Basia
Gość
Basia

MG HS? co o nim sądzicie?

Aktualności