Najlepiej sprzedające się auta w Niemczech w 2022 roku! Ranking TOP20

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 15 lipca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jakie auta są najchętniej kupowane w Niemczech? Czy Niemcy także notują spadki sprzedaży samochodów w 2022 roku? Jeśli tak, to jak duże i w przypadku których aut? Stworzyliśmy dla Was ranking TOP20 najczęściej kupowanych samochodów w Niemczech w I półroczu 2022 roku.

Niemcy to nie tyle potęga, co hegemon motoryzacyjny w Europie pod kątem sprzedaży nowych aut. Można lubić lub nie naszych zachodnich sąsiadów, ale na pewno trzeba się z nimi liczyć. Porównując rynek niemiecki do polskiego można wręcz stwierdzić, że nad Wisłą w zasadzie nie sprzedają się nowe auta. Niestety. Jak to możliwe? Otóż obecny lider polskiego rynku nowych aut, Toyota, sprzedała łącznie w tym roku (styczeń-czerwiec) zaledwie 37 937 aut. I mówimy tu o wszystkich modelach jakie są oferowane w Polsce. Dlaczego zaledwie? Bo dla porównania nasi niemieccy sąsiedzi kupili w tym samym czasie 42 963 Volkswagenów Golfów! W Niemczech pojedynczy model sprzedaje się lepiej niż cała gama danej marki w Polsce. Przykładów jest więcej. W naszym kraju drugie miejsce zajmuje obecnie Skoda, która sprzedała łącznie w pół roku 18 339 aut. W Niemczech na drugim miejscu jest Volkswagen T-Roc z wynikiem 27 129 sprzedanych egzemplarzy. Różnica jest porażająca.

Sprzedaż samochodów w Niemczech 2022

Nie oznacza to jednak, że niemiecki rynek jest wolny od problemów. Bilans półroczny wygląda słabo jak na jego możliwości – 1 237 975 nowych rejestracji oznacza 11% spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Analizując pierwszą dwudziestkę niemieckiego rynku, dostrzec można ogólny trend spadkowy, spowodowany skomplikowaną sytuacją na świecie.

Zobacz: Ferrari bije rekordy sprzedaży w 2021 roku! Wyniki są świetne!

Volkswagen Golf stracił 21%, Volkswagen Tiguan 32,5%, a Volkswagen Passat aż 33,5%. Warto przy tym zauważyć, że Opel Astra na dobre utracił swojego miejsce wicelidera rankingu. W przeszłości walczył jak równy z równym z Golfem o prymat w całym zestawieniu, dziś zajmuje dopiero 35 miejsce w rankingu sprzedaży z wynikiem na poziomie 10 653 aut sprzedanych w pół roku. Zdecydowanie lepiej radzi sobie za to Opel Corsa, który z wynikiem 24 576 egzemplarzy zajmuje świetne 4 miejsce. Fenomenem jest Fiat 500, który zanotował aż 30% wzrost sprzedaży i od lat jest jednym z najchętniej kupowanych, importowanych samochodów w Niemczech.

Nie da się jednak nie zauważyć, że niemieccy klienci salonów samochodowych wybierają krajowe auta. Patriotyzm gospodarczy zawsze był dla naszych sąsiadów niezwykle istotny, co tworzy bardzo hermetyczny rynek (i nie dotyczy to tylko aut). W przeciwieństwie do naszego kraju, lobby zagraniczne są tam na tyle słabe, że nie mają wielkiej siły przebicia. W pierwszej dwudziestce najczęściej wybieranych w Niemczech aut jest aż 18 modeli niemieckich, jeden japoński (Toyota Yaris) i jeden amerykański (Ford Kuga). Co prawda są też dwie hiszpańskie konstrukcje (Seat Leon i Formentor), ale firma od lat należy do niemieckiego Volkswagena i z nim jest kojarzona.

Słaba sprzedaż aut elektrycznych

Sytuacja na rynku niemieckim pokazuje też inny zjawisko. Mimo zdecydowanie lepszej infrastruktury, auta elektryczne w Niemczech nie sa wcale tak popularne, jak próbuje nam to pokazać stojące za nim lobby. Grupa Volkswagena ma aż 6 modeli w TOP20, ale żaden nie jest elektryczny. Niezwykle silnie reklamowany model VW ID.3 (na prąd) nie znalazł się nawet w pierwszej 50-tce najchętniej kupowanych aut. Honoru aut elektrycznych broni Tesla Model 3, która zajęła 32 miejsce, sprzedając się w liczbie 10 801 egzemplarzy. To wynik lepszy niż w przypadku Opla Astry, ale nadal zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Niemczech jest bardzo niskie, biorąc pod uwagę wielkość tego rynku.

Dlaczego mimo zamożnego społeczeństwa Niemcy nie przechodzą na pojazdy elektryczne? Pokonywanie dużych odległości, do tego z dużymi prędkościami (autostrady) jest wymagające dla „elektryków”, oraz dla ich właścicieli. Z tego powodu większym zainteresowaniem cieszą się hybrydy. Niemcy lubią do tego silniki Diesla, które na autostradzie są wręcz nie do pobicia, bowiem są oszczędne nawet przy wysokich prędkościach. Z resztą przywiązanie do jednostek spalinowych w Niemczech jest znacznie większe niż nam się powszechnie wydaje:

Zobacz: Niemcy przeciwko zakazowi sprzedaży aut spalinowych

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Felo Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Felo
Gość
Felo

Niemcy , są ponad 2 razy większe , niż Polska.

Aktualności