Sprzedaż samochodów Hondy w Europie w 2016 roku osiągnęła bardzo wysokie wzrosty. W ubiegłym roku japońska marka sprzedała o ponad 20% samochodów więcej niż w 2015 roku. Które auta zapewniły Hondzie rynkowy sukces?
Zdaniem ekspertów japoński koncern Honda był najszybciej rozwijającą się firmą motoryzacyjną działającą w Europie w całym roku 2016. Z najnowszych danych udostępnionych przez europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA wynika, że w 2016 roku łączna sprzedaż Hondy w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu wyniosła 159 126 egzemplarzy (do końca grudnia), co oznacza wzrost o 20,8% w stosunku do tego samego okresu w roku 2015. Honda osiągnęła zatem znacznie wyższe tempo wzrostu, niż miało to miejsce w przypadku całego rynku samochodów osobowych w Unii Europejskiej (średni wzrost na poziomie 6,8% w stosunku rok do roku).
Zobacz: Honda stworzyła silnik o zmiennej pojemności skokowej!
Co stoi za sukcesem Hondy na Starym Kontynencie? Doskonałe wyniki sprzedażowe osiągnięte w 2016 roku są rezultatem dużego popytu na nowe modele aut japońskiego koncernu. Wzrost sprzedaży w stosunku rok do roku zanotowano w przypadku modeli HR-V, Jazz i Civic. Na szczególne wyróżnienie zasłużył model HR-V, który sprzedał się w liczbie 34 921 egzemplarzy, przyczyniając się tym samym do ogólnego wzrostu wielkości sprzedaży Hondy w Europie. Po wprowadzeniu do oferty kolejnej generacji modelu Jazz, jego sprzedaż w 2016 roku wzrosła o 26%. W krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu zarejestrowano 39 613 Jazzów. Na czele odświeżonej gamy Civica stanął nowy Type R, windując sprzedaż tego modelu w roku 2016 do poziomu 47 300 egzemplarzy, co przełożyło się na wzrost o 4,9% w porównaniu z poprzednim rokiem.
W 2016 roku Honda zanotowała wzrost sprzedaży na wszystkich pięciu głównych rynkach zbytu w Europie (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania). Najwyższą dynamikę wzrostu osiągnięto we Włoszech (wzrost o 98%), przez co kraj ten stał się trzecim największym europejskim rynkiem zbytu dla Hondy. Firma zanotowała też wysokie tempo wzrostu w Finlandii (+47,7%), Portugalii (+38,6%) i na Węgrzech (+58,1%).
Nowa Honda Civic X generacji
Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych, powiedział:
„Za sprawą nowych produktów, które wprowadziliśmy pod koniec roku 2015, Honda zanotowała duże wzrosty sprzedaży na większości rynków. Jestem zadowolony z wyników osiągniętych w przypadku poszczególnych aut naszej marki, a szczególnie – Civica, który oferowany był po raz ostatni w pełnym roku sprzedaży. Kolejna generacja tego modelu wejdzie na rynek już za kilka tygodni, ożywiając sprzedaż w roku 2017.”
Sukces sprzedażowy firmy Honda Motor Europe osiągnięty w 2016 roku był napędzany kilkoma ważnymi ogłoszeniami i wydarzeniami. W marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie, zadebiutował prototyp nowego Civica w wersji hatchback, natomiast już w sierpniu, w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon w Wielkiej Brytanii, rozpoczęła się produkcja tego modelu w wersji na Stany Zjednoczone.
HUM jest światowym centrum produkcyjnym modelu Civic hatchback, z którego będzie on eksportowany do ponad 70 krajów na całym świecie, w tym na rynki Europy, Ameryki Północnej i Kanady.
Nowa Honda Civic Type-R już 2017 roku
Jednym z najważniejszych wydarzeń wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu, była prezentacja prototypu nowego Civica Type R. Zaraz po tym debiucie, Civic Type R został wskazany przez czytelników magazynu What Car? w Wielkiej Brytanii, jako najbardziej oczekiwana nowość 2017 roku.
Zobacz:Honda Civic X w wersji Type-R – pierwsze zdjęcia konceptu!
Z kolei w listopadzie, w ramach demonstracyjnego projektu Unii Europejskiej HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), w Europie pojawiły się pierwsze egzemplarze nowej Hondy Clarity Fuel Cell. Zwieńczeniem roku było natomiast przekazanie pierwszego europejskiego egzemplarza Hondy NSX Claude’owi Sage, byłemu dyrektorowi zarządzającemu firmy Honda Switzerland.
Pomimo, że honda może cieszyć się ze wzrostów ogólnej sprzedaży swoich aut to zadziwia mnie fakt, że właśnie z powodów niezadowalających wyników sprzedaży wycofali z rynku europejskiego jeden z ładniejszych sedanów i samochód, który w moim zdaniem, jest najładniejszym stylistycznie modelem nieodstającym od trendów stylistyki aut europejskich, czyli Accord. Pozostaje jedynie ściągać Acure TSXTLX
Czy są chetni wśród czytelnikow na test Hondy Civic 1.5 VTEC Turbo 182 KM?