Toyota otworzyła nowe centrum badawczo-rozwojowe – Toyota Technical Center Shimoyama. W jego budowę zainwestowano 300 miliardów jenów. Będą tu projektowane i testowane kolejne modele Toyoty i Lexusa, a także sportowe samochody z serii GR.
Centrum Shimoyama powstało dzięki tej ogromnej inwestycji i obecnie zatrudnia około 3000 pracowników. Budowę rozpoczęto w kwietniu 2018 roku, a pierwszym etapem było otwarcie torów testowych, gdzie prowadzono prace nad rozwojem Lexusa IS i innych modeli. W marcu 2024 roku zakończono budowę głównej części kompleksu, obejmującej obiekty techniczno-inżynieryjne, biura, centrum biznesowe i rozwojowe marek Lexus oraz GAZOO Racing (GR). To pierwsze nowe centrum R&D Toyoty w Japonii od 1984 roku, kiedy powstało Shibetsu Proving Ground.
Projektowanie i testowanie aut m.in. z serii GR
W kompleksie prowadzone są różnorodne działania związane z projektowaniem nowych modeli samochodów. Tutaj znajdują się pracownie zajmujące się planowaniem produktu, designem nadwozia, projektowaniem technicznym, tworzeniem prototypów oraz testowaniem i dalszym rozwojem. Wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie modelowania cyfrowego i wirtualnych testów.
Zobacz: Alpine A110S – przeprowadziliśmy jego test na torze w trakcie Alpine Experience
Każdy nowy samochód będzie poddany wszechstronnym próbom na torach o różnych warunkach drogowych, odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje z różnych części świata. Kombinacja testów w warunkach rzeczywistych z technologiami cyfrowymi i doświadczeniem zdobytym w motorsporcie, ma pozwolić na tworzenie coraz lepszych samochodów. Akio Toyoda, prezes Zarządu i dyrektor reprezentatywny Toyota Motor Corporation podkreślił, że Japończycy chcą, by ich auta dostarczały przyjemności z jazdy. Dlatego stworzyli centrum testowe, gdzie będą sprawdzać nowe modele do granic ich możliwości i przyspieszać prace nad kolejnymi generacjami samochodów.
Centrum testowe w Shimoyama
Centrum R&D w Shimoyama zostało umiejscowione na terenach górskich, idealnych do testowania samochodów, i znajduje się blisko głównej siedziby koncernu w prefekturze Aichi. Podczas 6-letniej budowy szczególny nacisk położono na ochronę naturalnego ekosystemu. Z łącznej powierzchni 650,8 ha, 386,5 ha (60%) pozostawiono w stanie nienaruszonym, a tereny zielone zajmują 81,8 ha. Budynki objęły obszar 159,2 ha, a drogi i tory testowe 7,1 ha.
Centrum Shimoyama jest znane z toru testowego wzorowanego na słynnej pętli Nürburgring Nordschleife, jednym z najtrudniejszych autodromów wyścigowych na świecie. Jego japoński odpowiednik to wymagająca górska droga o długości 5,3 km, z licznymi wzniesieniami i spadkami. We wschodniej części kompleksu znajduje się także 6-kilometrowy tor dużych prędkości, specjalistyczny autodrom symulujący różne warunki drogowe i Centrum Edukacji Ekologicznej.
Zobacz: Dwóch kierowców Goodyeara zginęło podczas testów opon na Nurburgring
Dodaj komentarz