Nowa Toyota MR2 będzie jednak elektryczna? Wbrew informacjom jakie docierały do nas w ostatnich latach, raczej nie będzie to już model spalinowy. Co prawda nic nie jest jeszcze przesądzone, ale ostatni pokaz Toyoty i całej jej gamy elektrycznych modeli może o tym świadczyć.
Dwa lata temu informowaliśmy, że główny inżynier Toyoty GT86 oraz nowej Supry – Tetsuya Tada, a jednocześnie ceniony konstruktor sportowych Toyot powiedział, że chciałby stworzyć nową MR2 wspólnie z Porsche. Informacja ta była bardzo zaskakująca, ale i krzepiąca serce. Tym bardziej, że pojawiła się w trakcie pokazu prasowego nowej Supry A90 na torze Sportsland Sugo w japońskim Miyagi. Jako że człowiek ten jest odpowiedzialny, za powstanie Supry w kooperacji z BMW, wiele osób było przekonanych, że Toyota faktycznie może pracować nad wspólnym projektem sportowego modelu MR2. Tyle tylko, że wtedy była mowa o spalinowym samochodzie sportowy, a teraz na horyzoncie jest wersja elektryczna. Na dodatek tworzona z innym kooperantem.
Toyota MR2 jednak elektryczna?
W trakcie prezentacji 15 w pełni elektrycznych modeli Toyoty, jaka miała miejsce kilka dni temu, dostrzeżono w tle zjawiskowy, bezimienny sportowy samochód. Żółty lakier i krzykliwe linie nadwozia zrobiły wrażenie na obserwatorach. Bardzo krótkie zwisy, duże wloty powietrza, innowacyjne reflektory ledowe i agresywna, boczna sylwetka przykuwały uwagę. Nie podano jednak żadnych szczegółów na jego temat. Pojawiły się już jednak pewne informacje świadczące o tym, że ten mały, dwumiejscowy samochodów sportowy, może być nową generacją Toyoty MR2.
Zobacz: Toyota GR Supra otrzyma manual i silnik S58 z BMW M3? Niewykluczone!
Część osób spekuluje, że auto będzie oparte na platformie E-TNGA, z której korzystają również bZ4X i nowa rodzina bZ. Będzie z niej oficjalnie korzystać 5 modeli Toyoty i 2 Lexusa. Ale nie jest przesądzone, że i nowe MR2 będzie z niej korzystać. Dlaczego? Bowiem Toyocie zależy na odtworzeniu tylnonapędowych modeli sportowych. A powyższa platforma przeznaczona jest do przedniego napędu lub 4×4.
Zobacz: Jump starter czyli odpalanie silnika z rozładowanym akumulatorem (TEST)
Napęd na wszystkie koła odpada, bo Tetsuya Tada podkreślał, że MR2 musi być autem lekki, niezależnie od rodzaju wybranego napędu. Co więcej, model ten z uwagi na nisko umieszczoną podłogę, otrzyma też akumulatory ulokowane nie w podwoziu, a raczej za kierowcą i pasażerem. Najprawdopodobniej Toyota wykorzysta w celu akumulatory półprzewodnikowe.
Pierwsze auto na prąd Gazoo Racing?
Jeśli Toyota MR2 powstanie w wersji elektrycznej będzie to pierwsze auto na prąd sprzedawane pod marką Gazoo Racing. Na chwilę obecną nie ma jeszcze potwierdzenia czy na pewno tak będzie. Być może bezimienny model będzie produkowany równolegle do spalinowego modelu MR2? W końcu Toyotę powinno być stać na taki zabieg nawet przy karach za emisję CO2, z uwagi na bardzo szeroką gamę hybryd i planowych aut elektrycznych. Ale czy tak będzie? Będziemy Was informować!
Zobacz: Kolejna Toyota MR2 zbudowana będzie razem z Porsche?
Dodaj komentarz