Lexus IS 400 nowej generacji otrzyma benzynowy silnik twin-turbo. Choć początkowo uważano, że motor ten trafi do Lexusa IS F III generacji, to póki co Lexus milczy o stricte sportowej wersji tego modelu. Mimo to, nowy IS 400 powinien przekonać do siebie osoby lubią dynamiczną jazdę i sport. Dlaczego?
Zdaniem analityków rynku samochodowego, nowy Lexus IS IV generacji trafi na rynek za 2 lata. Oparty na płycie podłogowej GA-L, w przeciwieństwie do najnowszego Lexusa ES, będzie mieć tylny napęd. Co więcej, nie zabraknie w nim mocniejszych silników benzynowych, choć o wersji z motorem V8 można raczej zapomnieć. Póki co, nie ma nawet potwierdzenia, czy nowy IS będzie dostępny w sportowej wersji F. Ale do mediów trafiła informacja, że na rynek trafi IS 400, który ma stanowić pewien kompromis pomiędzy sportowymi osiągami i prowadzeniem, a wygodą i komfortem w jeździe na co dzień.
Lexus IS IV generacja
Według doniesień medialnych, nowy Lexus IS 400 będzie napędzany tym samym silnikiem V6 twin-turbo co najnowszy Lexus LS 500. Samochód będzie jednak wyposażony w podzespoły nadające mu więcej sportowego charakteru.
Nie zabraknie zatem wydajnego układu hamulcowego, sportowo zestrojonego zawieszenia, elementów poprawiających aerodynamikę pojazdu i zwiększających docisk auta do nawierzchni (spoilery, lotki, dyfuzory, czy splitery) oraz zaprojektowanej w sportowym duchu kabiny. Do ideału brakować może tylko szpery, ale być może Lexus zaoferuje ją w końcu w tym modelu.
Lexus i jego silnik 3.5 V6 twin-turbo V35A-FTS
Silnik V35A-FTS rozwija moc 310 kW (422 KM) przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie 1600-4800 obr./min. Stopnień sprężania wynosi 10,5 i i jak na jednostkę doładowaną jest całkiem wysoki. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa D-4ST z podwójnym układem wtryskiwaczy (rozwinięcie technologii wtrysku bezpośredniego D-4S z wolnossących silników Lexusa, w tym z Lexusa IS-F V8). W modelu LS 500 motor ten współpracuje z 10-biegowa przekładnią automatyczna, ale w IS-ie być może zostanie on zestawiony z 8-stopniowym automatem.
Prace nad nową generacją IS rozpoczęto w roku 2015 jako projekt 400A, a ich efekt powinien zostać zaprezentowany w roku 2020.
Zobacz: Lexus ES – następca GS klonem Toyoty Camry!
Dodaj komentarz