REKLAMA

Przyszły Lexus IS otrzyma silnik z dwiema turbosprężarkami!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Lexus · Dodane: 8 lipca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lexus IS 400 nowej generacji otrzyma benzynowy silnik twin-turbo. Choć początkowo uważano, że motor ten trafi do Lexusa IS F III generacji, to póki co Lexus milczy o stricte sportowej wersji tego modelu. Mimo to, nowy IS 400 powinien przekonać do siebie osoby lubią dynamiczną jazdę i sport. Dlaczego?

Zdaniem analityków rynku samochodowego, nowy Lexus IS IV generacji trafi na rynek za 2 lata. Oparty na płycie podłogowej GA-L, w przeciwieństwie do najnowszego Lexusa ES, będzie mieć tylny napęd. Co więcej, nie zabraknie w nim mocniejszych silników benzynowych, choć o wersji z motorem V8 można raczej zapomnieć. Póki co, nie ma nawet potwierdzenia, czy nowy IS będzie dostępny w sportowej wersji F. Ale do mediów trafiła informacja, że na rynek trafi IS 400, który ma stanowić pewien kompromis pomiędzy sportowymi osiągami i prowadzeniem, a wygodą i komfortem w jeździe na co dzień.

Lexus IS IV generacja

Według doniesień medialnych, nowy Lexus IS 400 będzie napędzany tym samym silnikiem V6 twin-turbo co najnowszy Lexus LS 500. Samochód będzie jednak wyposażony w podzespoły nadające mu więcej sportowego charakteru.

Obecnie produkowana, 3-generacja Lexusa IS nie jest dostępna w sportowej wersji F. To dziwne, biorąc pod uwagę popularność takich modeli jak BMW M3 czy Mercedes C63 AMG.

Nie zabraknie zatem wydajnego układu hamulcowego, sportowo zestrojonego zawieszenia, elementów poprawiających aerodynamikę pojazdu i zwiększających docisk auta do nawierzchni (spoilery, lotki, dyfuzory, czy splitery) oraz zaprojektowanej w sportowym duchu kabiny. Do ideału brakować może tylko szpery, ale być może Lexus zaoferuje ją w końcu w tym modelu.

Lexus i jego silnik 3.5 V6 twin-turbo V35A-FTS

Silnik V35A-FTS rozwija moc 310 kW (422 KM) przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie 1600-4800 obr./min. Stopnień sprężania wynosi 10,5 i i jak na jednostkę doładowaną jest całkiem wysoki. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa D-4ST z podwójnym układem wtryskiwaczy (rozwinięcie technologii wtrysku bezpośredniego D-4S z wolnossących silników Lexusa, w tym z Lexusa IS-F V8). W modelu LS 500 motor ten współpracuje z 10-biegowa przekładnią automatyczna, ale w IS-ie być może zostanie on zestawiony z 8-stopniowym automatem.

Silnik Lexusa 3.5 V6 twin-turbo V35A-FTS stosowany jest obecnie w modelu LS.

Prace nad nową generacją IS rozpoczęto w roku 2015 jako projekt 400A, a ich efekt powinien zostać zaprezentowany w roku 2020.

Zobacz: Lexus ES – następca GS klonem Toyoty Camry!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności