REKLAMA

Oto nowy Ford Bronco i jego szczegółowe dane techniczne!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 6 kwietnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Ford Bronco to bardzo ciekawa konstrukcja. Nadwozie oparte na ramie, mocny silnik 2.7 EcoBoost, zawieszenie Bilstein, osie Dana, spora głębokość brodzenia i dobre osiągi. A do tego możliwość zdjęcia drzwi i innych paneli nadwozia czy wybrania wersji z większym prześwitem.

Ford oficjalnie ogłosił, że wkrótce na wybranych rynkach europejskich będzie możliwe zamówienie kultowego, amerykańskiego pojazdu terenowego – Ford Bronco 4×4. Wersja ta będzie dostępna w dwóch wariantach – Outer Banks oraz Badlands, oba napędzane potężnym silnikiem Ford EcoBoost V6 o mocy 335 KM i momencie obrotowym 563 Nm.

Mocny silnik 2.7 EcoBoost

Układ napędowy oparty jest na nowym silniku 2.7 EcoBoost. Ma on dwie turbosprężarki monoscroll, hybrydowy układ wtryskowy  – pośredni do kolektora oraz bezpośredni do cylindrów, a blok jest wykonany z żeliwa CGI o zagęszczonym graficie, którego charakteryzuje zwiększona wytrzymałość i sztywność w porównaniu z tradycyjnymi odlewami żeliwnymi o analogicznej masie. Ten benzynowy silnik V6 rozwija moc 335 KM i moment obrotowy 563 Nm (przy 3100 obr./min). Ale Ford Bronco to przed wszystkim zaawansowany system przeniesienia napędu na koła.

Ford Bronco ma pod maską silnik 2.7 EcoBoost o mocy 335 KM. Rozpędza on wersję Badland 0-100 km/h w 7,2 s. Outer Banks jest szybszy, potrzebuje na to 6,7 s. Prędkość maksymalna w obu przypadkach to 161 km/h. 

Wyposażeniem standardowym jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów, zapewniająca płynną, zoptymalizowaną pod kątem momentu obrotowego jazdę na drodze i w terenie. Maksymalny wskaźnik przełożenia pełzającego wynoszący aż 64,33:1 przy najniższym przełożeniu terenowym daje Bronco możliwość poruszania się z prędkością 6 km/h przy silniku pracującym przy 2400 obr/min, co zapewnia precyzyjną kontrolę przy niskich prędkościach i zmniejsza prawdopodobieństwo zdławienia silnika w trudnym terenie. Bronco Outer Banks jest wyposażony w elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy.

Ford Bronco – dyferencjały z blokadami, odłączane stabilizatory przechyłów, reduktor

Bronco Badlands posiada blokadę przedniego mechanizmu różnicowego oraz system odłączania przedniego stabilizatora przechyłów, aby zapewnić maksymalną swobodę ruchu pionowego kół w trudnym terenie. Tym samym Bronco może uzyskać imponujący wykrzyż zachowując kontakt kół z nawierzchnią nawet na wyjątkowo nierównej nawierzchni. Ponadto, dwubiegowy elektromechaniczny reduktor z automatycznym trybem pracy może płynnie przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od warunków, co pozwala kierowcy na maksymalną koncentrację na sytuacji przed samochodem.

Bronco oferuje Trail Toolbox, czyli zestaw systemów terenowych, które wspierają kierowców podczas jazdy w trudnym terenie. Trail Control 3 to system podobny do tempomatu, który automatycznie utrzymuje wybraną prędkość do 31 km/h, pozwalając kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu. Trail Turn Assist 3 zmniejsza promień skrętu nawet o 40% poprzez sterowanie hamulcami, a Trail One-Pedal Drive 3 pozwala na precyzyjną kontrolę prędkości za pomocą jednego pedału gazu. Bronco ma również systemy wspomagające kierowcę, takie jak AdvanceTrac™, Roll Stability Control™ i kontrolę holowanej przyczepy, które zwiększają bezpieczeństwo i kontrolę podczas jazdy w różnorodnych warunkach terenowych.

Ford Bronco – zawieszenie, prześwit i głębokość brodzenia

Wzorem chociażby Jeepa Gladiatora, Ford Bronco wyposażono w typowo terenowe zawieszenie, chociaż ma ono nieco inną kontrukcję w zależności od wersji auta. Odmiana Outer Bank posiada z przodu niezależne zawieszenie Dana AdvanTEK M190, z tyłu Dana 44 AdvanTEK M220 i stały mechanizm różnicowy. Wersja Badlands ma natomiast na przedniej osi niezależne zawieszenie Dana AdvanTEK M210 z elektroniczną blokadą Spicer Performa-TraK, a na tylnej Dana 44 AdvanTEK M220 z elektroniczną blokadą Spicer Performa-TraK.

Ford Bronco Badlands

Co istotne, nadwozie Bronco zbudowano na ramie. Jest to konstrukcja w pełni skrzyniowa z wysokowytrzymałej stali z siedmioma poprzecznicami, a zawieszenie jest stabilizowane przez system HOSS (High-Performance Off-Road Stability Suspension) i oparte z przodu na konstrukcji niezależnej o niskiej masie, a z tyłu na rozwiązaniu pięciowahaczowym z drążkiem Panharda i zewnętrznymi sprężynami typu coilover.

Nieco inna jest konstrukcja samego zawieszenia w zależności od wersji. W obu z przodu mamy kute wahacze aluminiowe, a tyłu sztywną oś 220 mm. Natomiast odmiana Badlands ma amortyzatory Bilstein z funkcją tłumienia zależnego od pozycji i z zaworami kontroli dobicia. Obie wersje różni też prześwit – w Outer Bank jest 237 mm, w Badlands 261 mm, a głębokość brodzenia do 80 cm czyli o 10 cm mniej niż np. w Range Roverze na pneumatyce.

Ford Bronco – jakie opony? Zróżnicowane

Ciekawie Ford podszedł do ogumienia w Bronco. W zależności od wersji, jest ono inne. Odmiana Outer Banks wyposażono jest w 32-calowe opony Dueler A/T RH-S w rozmiarze 255/70 R18 (all-terrain) firmy Bridgestone. Natomiast Badlands ma wieksze, 33-calowe opony BFGoodrich All-Terrain TA KO2 w rozmiarze 285/70 R17.

Ford Bronco – wyposażenie

Bronco oferuje szerokie spektrum wyposażenia, które ma łączyć funkcjonalność z komfortem i wygodą podróżowania. W wyposażeniu jest m.in. 8-calowy zestaw wskaźników TFT, 12-calowy centralny ekran dotykowy LCD z systemem SYNC 4, , kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, system dźwiękowy B&O Premium 8 z 10 głośnikami, aplikację FordPass, standardowy system kamer 360 stopni z widokiem off-road spotter.

Ciekawostką jest fakt, że na górnej powierzchni deski rozdzielczej Bronco znalazły się 4 punkty mocowania, dzięki którym klienci mogą zamontować i podłączyć swoje aparaty fotograficzne lub telefony komórkowe dysponujące odpowiednimi złączami zasilania 12V lub USB Do tego dzięki bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania Power-Up, funkcjonalność systemów pozostaje utrzymana przez cały czas użytkowania pojazdu.

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności