Hyundai i20 Sport dzięki nowemu zawieszeniu, silnikowi z turbosprężarką i bardziej agresywnej stylizacji ma przekonać do siebie osoby o nieco bardziej dynamicznym sposobie jazdy autem. Co dokładnie skrywa nowa wersja Hyundaia i20?
Przy okazji testu Hyundaia i20 Coupe stwierdziłem, że choć auto nie wpisuje w aktualnie produkowanej wersji w rolę klasycznego daily drivera, to stopień dopracowania jego konstrukcji, powinien zostać wykorzystany przez producenta do stworzenia w przyszłości porządnego hot-hatcha. Na reakcję Hyundaia nie musiałem długo czekać. Na rynku niemiecki zadebiutuje niebawem Hyundai i20 Sport – wersja przeznaczona dla dynamicznie jeżdżących kierowców.
Zobacz: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi – doskonałość z Korei?
Hyundai i20 Sport, patrząc po specyfikacji, nie będzie ulicznym fighterem pokroju Forda Fiesty ST, Clio RS czy VW Polo GTI. W mojej ocenie jego bezpośrednim rywalem będzie przede wszystkim Ford Fiesta Red Edition, czyli auto o niezwykle wszechstronnym podwoziu i bardzo dynamicznym, małolitrażowym silniku (przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje Fieście tylko 9,0 sekund).
Hyundai i20 Sport – silnik 1.0 T-GDI 120 KM
Pod maską Hyundaia i20 Sport zagości silnik 1.0 T-GDI z serii Kappa o mocy równej 120 KM. Ta trzycylindrowa jednostka napędowa (podobnie jak w Fieście Red Edition) zostanie wyposażona w turbodoładowanie, dzięki czemu oprócz wysokiej mocy jednostkowej (120 KM/1 litr pojemności skokowej) będzie generowała moment obrotowy sięgający 172 Nm już przy 1500 obr./min. Dzięki niewielkiej pojemności silnika i 6-stopniowej ręcznej skrzyni biegów zużycie paliwa w Hyundiu i20 Sport ma kształtować się średnio na poziomie 5,0-5,2 l/100 km. Polepszeniu ulegnie oczywiście także dynamika jazdy. I20 Sport przyspieszać ma od 0 do 100 km/h w 10,3 sekundy.
Zobacz: Ford Fiesta RS 2017 – zdjęcia i osiągi
Hyundai i20 Sport – zawieszenie
Za bardziej dynamiczny charakter nowego Hyundaia i20 Sport odpowiadać ma jednak nie tylko nowa jednostka napędowa, ale także przeprojektowane podwozie. Za lepsze zachowanie w szybko pokonywanych zakrętach odpowiadać ma zawieszenie obniżone o 20 mm oraz większe, aż 18-calowe alufelgi renomowanej firmy OZ Racing.
Hyundai i20 Sport – król kalkomanii?
Na chwilę obecną Hyundai i20 Sport dostępny będzie wyłącznie w 5-drzwiowym nadwoziu. Oprócz potężnych kół, wyróżniać je będzie wyraźna kalkomania (szare pasy na nad nadkolami kół i na masce silnika i niebieskie wzdłuż dolnej linii drzwi oraz nad ramkami okien), nowy wlot powietrza do silnika, inny kształt tylnego zderzaka z imitacją dyfuzora, spoiler nad tylną szybą bagażnika i niebieska linia ciągnąc się wzdłuż całego przedniego zderzaka, na wzór tej czerwonej z Hyundaia i30 Turbo.
Zobacz: Dopuszczalna prędkość na drodze w 2016 roku
Sugerowana cena w Niemczech ma sięgnąć 19 990 Euro. Na chwilę obecną nie ma my potwierdzenia by wersja ta była dostępna w innych krajach europejskich.
Dodaj komentarz