Nowy kabriolet Mercedesa, model SLC, to w rzeczywistości odświeżone SLK, które po 20 latach od premiery I wersji doczekało się kolejnej odmiany. Diamentowa osłona chłodnicy, inteligentne oświetlenie diodowe, liczne systemy bezpieczeństwa i silniki gwarantujące dobre osiągi. Co dokładnie zaoferuje Mercedes SLC?
Nowy Mercedes SLC to zmodernizowana wersja poprzedniego modelu, która czerpie garściami z rozwiązań najnowszej klasy C. Nadwozie jest bardzo podobne do tego z SLK, ale różnią go detale. Wyjątkowo ciekawie prezentuje się nowy grill z diamentowym wykończeniem, które spotkać można już w nowej C klasie i który naprawdę pięknie mieni się w słońcu. Zmieniły się przy tym klosze przednich i tylnych świateł, przeprojektowano zderzaki oraz wprowadzono nowe wzory końcówek wydechu.
Zobacz: Nowy Mercedes C Coupe – aluminiowe poszycie i autonomiczne systemy bezpieczeństwa
Model SLC dostępny będzie w pięciu wersjach silnikowych. Naszego serca na pewno nie zaskarbi sobie odmiana wysokoprężna SLC 250d, bowiem silnik Diesla pasuje do kabrioletu jak pięść do oka. Tym bardziej, że silnik 2.2 znany jest z wyjątkowo twardego odgłosu pracy. Podstawowy odmiana SLC 180 też nie rozpieszcza, bowiem wyposażona jest w silnik turbo o pojemności zaledwie 1,6 l, broni się ona za to niezłymi osiągami (przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 7,9 s). Optimum to jednostka 2.0 z turbodoładowaniem dostępna w SLC 200 i SLC 300.
SLC 180 | SLC 200 | SLC 300 | SLC 250 d | SLC 43 | |
Liczba/układ cylindrów | 4/R | 4/R | 4/R | 4/R | 6/V |
Poj. skokowa (ccm) | 1595 | 1991 | 1991 | 2143 | 2996 |
Moc maks. (kW/KM przy obr./min) | 115/156 przy 5300 | 135/184 przy 5500 | 180/245 przy 5500 | 150/204 przy 3800 | 270/367 przy 5500-6000 |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) | 250 przy 1200-4000 | 300 przy 1200-4000 | 370 przy 1300-4000 | 500 przy 1600-1800 | 520 przy 2000-4200 |
Średnia emisja CO2 od (g/km) | 127 (128) | 142 (133) | -134 | -114 | -178 |
Klasa efektywności | B (B) | C (B) | (B) | (A) | (D) |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,9 (8,1) | 7,0 (6,9) | -5,8 | -6,6 | -4,7 |
Prędkość maks. (km/h) | 226 (223) | 240 (237) | -250 | -245 | -250 |
Zobacz: Volvo S90 2016 – zdjęcia i dane techniczne
Najciekawiej zapowiada się jednak wersja SLC 43 przygotowana we współpracy z AMG. Silnik 3.0 V6 z podwójnym doładowaniem osiąga moc 367 KM, co pozwala osiągnąć autu przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 s. Aby lepiej spisywać się w zakrętach zawieszenie zostało oparte na tym z modelu AMG SLK 55 tylko poddane pewnym modyfikacjom. Szkoda, że skrzynia manualna dostępna będzie tylko w wersji SLC 160 i SLC 200. W pozostałych odmianach w standardzie dostępny będzie automat 9G-TRONIC
SLC 43 standardowo oferuje także sportowy układ wydechowy AMG Sport z dwiema regulowanymi klapami, pozwalającymi modulować jego brzmienie zależnie od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Lepszy układ wydechowy, choć nie ten sam, dostępny będzie także w wersji SLC 300 (standard), a jako opcjonalne wyposażenie będzie oferowany nawet do wersji SLC 200 ze skrzynią 9G-TRONIC i pakietem AMG Line/Sports.
Zobacz: Udoskonalone Infiniti Q50 2016 – duże zmiany i nowości
Aby wyostrzyć zachowanie w zakrętach producent oferuje pakiet Dynamicznego Prowadzenia (opcja), który obejmuje obniżone o 10 mm zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy i system ESP Dynamic Cornering Assist. Układ odpowiada za aktywną regulację siły tłumienia, osobno przy każdym z kół, zależnie od warunków drogowych.
Zobacz: Jak działa turbosprężarka ze zmienną geometrią kierownicy VGT?
Mercedes-Benz SLC oprócz rozwiązań adresowanych do miłośników dynamicznej jazdy, będzie wyposażony w układy podnoszące bezpieczeństwo czynne i bierne jego pasażerów. Producent przygotował dla tego modelu m.in. opcjonalny system inteligentnego oświetlenia LED ILS (Intelligent Light System), który automatycznie dopasowuje strumień światła do warunków oświetleniowych i drogowych, układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist, automatyczne wykrywanie fotelika na przednim siedzeniu i dezaktywacja poduszki pasażera oraz zupełna nowość czyli system Collision Prevention Assist Plus, który poza radarową kontrolą odległości i wspomaganiem parkowania może przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu ograniczenia zagrożenia kolizją przód-tył.
Zobacz: Dlaczego licznik w samochodzie zawyża prędkość?
We wnętrzu także zagościły zmiany, choć raczej kosmetyczne. Pojawiły się nowe materiały wykończeniowe w tym aluminiowe elementy ozdobne z wykończeniem przypominającym włókno węglowe, kierownica o zmienionym kształcie, wskaźniki z czarnymi tarczami i czerwonymi wskazówkami, powiększony z 5,8” do 7” ekran systemu Audio 20, na którym wyświetlane mogą być teraz także parametry pracy silnika. Składany hydraulicznie dach można uruchamiać do prędkości 40 km/h i wyposażyć w szybę, która po naciśnięciu przycisku będzie zmieniać swoją przezroczystość. Bagażnik Mercedesa SLC ma pojemność 335 l.
Nowy Mercedes SLC trafi do sprzedaży w połowie stycznia, wtedy też przedstawiony zostanie jego cennik.
Dodaj komentarz