REKLAMA

Giulia i Stelvio Quadrifoglio po faceliftingu – co się zmieniło?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 7 maja 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio przeszły facelifting. Zmiany nie są duże, ale wprowadziły m.in. nowe systemy bezpieczeństwa, nowocześniejszy system multimedialny czy poprawę wygląd pojazdu . O mechanicznych modyfikacjach Włosi praktycznie nie wspominają, ale twierdzą, że zastosowali nowy układ wydechowy Akrapovica, który ma zapewniać jeszcze lepszy dźwięk silnika.

Nie ma co oczekiwać wielkich zmian technicznych od obu modeli z serii Quadrifoglio. Pod maską nadal pracuje potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i mogący uwolnić 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr/min. Za przekazanie go na koła odpowiada system Alfa Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4. 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów jest skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności, komfortu i łatwości prowadzenia we wszystkich warunkach eksploatacji, ale to w trybie RACE samochody pokazują swój cały potencjał, dzięki zmianie biegów w zaledwie 150 milisekund.

Zobacz: Czy powstanie Alfa Romeo Stelvio GTA?

Każda Quadrifoglio jest wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i zapewniania kierowcy najprawdziwszych i ekscytujących wrażeń za kierownicą: aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, selektor AlfaTM DNA Pro z trybem RACE, aerodynamiczny wysuwany spoiler AlfaTM Active Aero splitter w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu AlfaTM Chassis Domain Control, który stale monitoruje samochód i zapewnia idealne warunki zarówno dla samochodu, jak i kierowcy, pozwalając maksymalnie wykorzystać wyjątkowe osiągi Giulii i Stelvio Quadrifoglio.„Doznania akustyczne”, które towarzyszą Klientowi podczas jazdy Quadrifoglio, zapewnia układ wydechowy Dual Mode z czterema końcówkami wydechu, który w trybie RACE staje się jeszcze bardziej agresywny i ekscytujący. Wraz z edycją MY20, Klient będzie miał możliwość doposażenia swojej Giulii i Stelvio Quadrifoglio w nowy układ wydechowy Akrapovic, wykonany z tytanu i charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym brzmieniem.

Zmiany w wyglądzie i wnętrzu

Wnętrze z przeprojektowaną konsolą środkową oferuje nowe dodatkowe schowki na przedmioty. Nowością jest też wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów skórą oraz inna kolorystyka pasów bezpieczeństwa (od teraz są nie tylko w kolorze czarnym, ale do wyboru również w kolorze czerwonym lub zielonym). Wkrótce sportowe fotele elektrycznie regulowane będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co ma zwiększyć możliwości personalizacji Giulii i Stelvio Quadrifoglio. Standardem od zawsze są sportowe fotele w połączeniu skóry i Alcantary, a opcjonalnie można doposażyć wersję Quadrifoglio w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego. Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio po faceliftingu 2020

Wśród ekskluzywnych, nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, dedykowane ekrany, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości.

System Performance Pages

Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio to są one bardzo delikatne i dostrzegą je tylko najwięksi entuzjaści marki. Do sportowych modeli włoskiej marki wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla wersji Quadrifoglio. Więcej czasu poświecono nowym … kolorom lakierów. Istnieją cztery ich kategorie: Competizione, z oczywistymi odniesieniami do sportowej tradycji marki, Metal, podkreślające dynamicznego ducha marki, Solid, dla osób poszukujących przystępnej wartości, i Old Timer, która przywołuje i interpretuje dziedzictwo Alfy Romeo.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio po faceliftingu 2020

Nowe kolory Old Timer to: wyrafinowana czerwień 6C Villa d’Este, zapierający dech w piersiach kolor ochry Ochre GT Junior oraz nowa zieleń Montreal Green, która zadebiutuje w Quadrifoglio MY20. Ten ostatni odcień jest hołdem dla jednej z ikon marki, Alfy Romeo Montreal, wprowadzonej na rynek 50 lat temu. Wybór kolorów, oparty na dogłębnej analizie i innowacyjnych efektach, był zawsze jedną z wyróżniających cech Alfy Romeo: gama Old Timer nawiązuje do prestiżowego dziedzictwa połączonego z innowacjami w dziedzinie technologii. W laboratoriach Alfa Romeo nieustannie analizuje się nowe efekty, nowe pigmenty i nowe techniki nakładania lakieru, by podkreślić rzeźbiarski efekt kształtów Giulii i Stelvio.

Zaawansowany  poziom autonomicznej jazdy ADAS 2

Większe zmiany zaszły w oprograowaniu odświeżonych modeli z serii Quadrifoglio. Wraz z Giulią i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną  jazdę samochodem, opracowany we współpracy z firmą Bosch, które nie naruszają przyjemności prowadzenia i włączają się jedynie w celu zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu w korkach ulicznych czy też na dłuższych trasach.

Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

To najwyższy poziom autonomicznej jazdy zapewniający idealną równowagę między przyjemnością prowadzenia a systemami wspomagania: (ADAS 2), który z definicji jest osiągany, kiedy samochód potrafi samodzielnie kontrolować w określonych warunkach przyspieszenie, system hamulcowy i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne wymagające ciągłego monitorowania przez kierowcę, które jednakże wspierają go, by zapewnić mu większy komfort w podróży. We wszystkich przypadkach kierowca powinien być oczywiście czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy. Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio MY20 to:

  1. Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża ze swojego pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzegając kierowcę poprzez sygnały dźwiękowe, wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.
  2. Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
  3. Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim innych samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą i bezpieczną jazdę.
  4. Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytanych znaków drogowych: jeśli kierowca akceptuje wybór, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
  5. Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również obszary  boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także, regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
  6. Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry  przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.

Ekskluzywna seria akcesoriów  Quadrifoglio by Mopar

By podkreślić sportowy charakter Alfy Romeo Giulia i Stelvio, marka Mopar® stworzyła nową i prestiżową linię akcesoriów Quadrifoglio, która zachwyca Klientów ekskluzywnym i wyjątkowo wydajnym układem wydechowym opracowanym we współpracy z firmą Akrapovič, zestawem oksydowanych opraw reflektorów tylnych i ekskluzywnym lakierem. Ponadto, powszechne zastosowanie włókna węglowego, lekkiego i bezpiecznego materiału, poprawia aerodynamikę, osiągi i stosunek masy do mocy, a także podkreśla elegancką, odważną estetykę dwóch kultowych modeli Alfy Romeo. W ramach ekskluzywnej linii akcesoriów Quadrifoglio przygotowanej przez firmę Mopar dostępne są wykończenia przedniego grilla w kształcie litery V, obudowy lusterek zewnętrznych i  spojler tylny z włókna węglowego.

Zobacz: Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – cena w Polsce rzuca na kolana!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności