Nowe Audi RS6 C8 ma świetne osiągi, ogromną moc i moment obrotowy, a do tego otrzymało system czterech skrętnych kół. Nadal będzie to wyłącznie kombi, ale teraz będzie to też tzw. miękka hybryda. O co chodzi? Zobaczcie sami i przekonajcie się czym chce przekonać do siebie RS6!
Legendarne kombi z Ingolstadt doczekało się już czwartej generacji (C8)! Tym razem model ten nareszcie zawita do oficjalnej sprzedaży w Ameryce Północnej. Po tamtejszej klęsce wizerunkowej VAG, spowodowanej aferą spalinową, może być to ciekawe przewietrzenie oferty niemieckiego producenta aut. Tym bardziej, że Audi RS6 zapowiada się jako jeden z ciekawszych daily driverów, jaki będzie dostępny na rynku.
Nowe Audi RS6 C8 i jego silnik 4.0 V8
Pod maską nowego Audi RS6 pracuje podwójnie doładowany silnik benzynowy 4.0 V8 o mocy aż 600 KM, który rozwija moment obrotowy 800 Nm dostępny w zakresie od 2100 do 4500 obr/min. W połączeniu z napęd quattro opartym na Torsenie T3 (do 70% momentu może być wtedy przekierowane na oś przednią i nawet 85% na oś tylną) i automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów tiptronic (ZF) nowy układ napędowy oferuje autu doskonałe osiągi. To sportowo nacechowane kombi przyspiesza 0-100 km/h w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Decydując się na pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli na pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h.
Entuzjaści ekologi mogą się dodatkowo zachwycać techniką mild hybrid, która wykorzystując chłodzony cieczą alternator – rozrusznik (RSG) połączony pasem klinowym z wałem korbowym, ma gromadzić energię powstającą w trakcie hamowania w specjalnym akumulatorze i wykorzystywać ją do zasilania urządzeń pokładowych czy szybszego uruchamiania systemu S&S. Ma to pozwolić zaoszczędzić 0,8 l benzyny na 100 km. Nie zabrakło też systemu dezaktywacji cylindrów (COD), pozwalających pracować silnikowi tylko na 4 „garach”.
Audi RS6 C8 wyposażone jest też aktywny układ wydechowy modulujący barwę dźwięku w zależności od wybranego trybu jazdy. Dodatkowo w ofercie dostępny będzie także układ wydechowy RS sport wyróżniający się czarnymi końcówkami rur wydechowych, który ma brzmieć zdecydowanie bardziej donośnie od seryjnego.
Audi RS6 C8 i system czterech kół skrętnych
Chyba największe zmiany w porównaniu do poprzednika, zaszły jednak nie w układzie napędowym, a w zawieszeniu nowego Audi RS6. W porównaniu do zwykłego A6, wersja RS6 obniżona jest o 20 mm. Zarówno przednia, jak i tylna oś to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. W standardzie klient otrzymuje pneumatykę. Przy prędkości powyżej 120 km/h zawieszenie obniża się o kolejne 10 mm. W opcji jest jednak dostępne tak jak dotąd zawieszenie ze stalowymi sprężynami Dynamic Ride Control, oferujące mniejszy komfort jazdy, kosztem pewniejszego prowadzenia i mniejszych przechyłów w zakrętach. Właśnie to zawieszenie testowaliśmy w Audi RS6 Performance.
Nowością jest za to coś innego. W opcji razem z pakietem dynamicznym i z pakietem dynamicznym plus, Audi RS6 może być wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają maksymalnie o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, pozwalając zmniejszyć tym samym promień skrętu RS6 o 1 metr! Natomiast przy średnich i wyższych szybkościach, tylne koła skręcają o maksymalnie 2 stopnie w kierunku tym samym co koła przednie, wpływając w ten sposób na stabilność, zwłaszcza w sytuacjach np. szybkiej zmiany pasa ruchu.
Audi RS6 C8 z potężnym układem hamulcowym
Niesamowity jest układ hamulcowy nowego Audi RS6. W standardzie posiada ono wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm na przedniej osi i 370 mm na tylnej. Przewidziane dla nich zaciski są czarne lub opcjonalnie czerwone. Ale jeśli zobaczycie niebieskie zaciski (lub ewentualnie czerwone lub szare) to będzie oznaczać, że przednie tarcze mają średnicę aż 440 mm (tylne 370 mm) są wykonane z „ceramiki”. Układ ceramiczny jest też o 34 kg lżejszy od stalowego.
O wyglądzie wnętrza i nadwozia nie będziemy się rozpisywać. Oceńcie je sami według własnego gustu. Oko mogą cieszyć poszerzenia auta o 40 mm na boki oraz aż 22-calowe, opcjonalne alufelgi. Typowo dla modeli Audi z serii RS, grill jest wypełniony plastikiem o strukturze plastra miodu. W nowej wersji zniknęło obramowanie Singleframe oraz logo quattro na zderzaku, a cały przód przypomina to, co mogliśmy zobaczyć do tej pory w sportowym Audi R8.
Zobacz: Audi S4 3.0 TDI czyli diesel zastępuję benzynę w Europie!
Panowie jesli uwazacie ze auto za prawie 600 tyś. zlotych, ktore tak wygląda to dziadostwo to współczuję wam braku gustu…. naped quatrro bije na łeb 4matic czy nawet xdrive…. a po za tym nawet pewnie was na takie auto nie stac a wy mowicie ze rs 6 to badziew…. pozdro
E klasa AMG to mocniejszy silnik, lepszy naped i większy prestiż. dziekuje do widzenia
Dziadostwo