REKLAMA

EXIDE Puchar Toru Słomczyn 2021 i prawie 100 aut na starcie!

Autor: Marcin Maksymiuk · Zdjęcia: Marcin Maksymiuk · Dodane: 15 marca 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Pierwsza runda EXIDE Pucharu Toru Słomczyn 2021 za nami. Mimo obostrzeń nakładanych przez rząd, nie zabrakło kierowców rządnych rywalizacji. Pojawiało się prawie 100 aut sportowych a zawodników trzeba było podzielić aż na 11 klas! Oto nasza relacja z zawodów!

Pomimo COVID-u, sezon motorsportowy 2021 roku nabiera tempa. Z tygodnia na tydzień odbywa się coraz więcej imprez samochodowych na świecie. Za nami już dwie rundy WRC (Rajdowe Mistrzostwa Świata) oraz przedsezonowe testy F1, które odbyły się w ten weekend w Bahrajnie. Nasze motorsportowe  podwórko również zaczyna się nabierać tempa. W minioną sobotę wystartowała pierwsza runda EXIDE Pucharu Toru Słomczyn 2021. Organizatorzy zaplanowali docelowo 6 rund, dostaliśmy jednak informację, że termin drugiej rundy 27 marca jest już nieaktualny z powodów obostrzeń w woj. mazowieckim. Cieszmy się, więc tym co mamy, czyli relacją z 1 rundy!

Prawie 100 aut na starcie EXIDE Pucharu Toru Słomczyn 2021

Patrząc na liczbę 99 aut i zastawiony prawie cały park maszyn, można powiedzieć, że taką frekwencją nie powstydziły by się nawet Mistrzostwa Polski w Rallycrossie! Kierowcy rywalizowali w 11 klasach na równej, asfaltowej nawierzchni Autodromu Słomczyn, pięciokrotnie pokonując identyczną trasę. Tego dnia, zawodnikom ciężko było dobrać odpowiednie ogumienie, pogoda była kapryśna i zmienna. Pierwsze dwa przejazdy odbyły się po mokrym torze i preferowały zawodników którzy założyli opony przeznaczone na mokrą nawierzchnię. Wychodzące co jakiś czas z za chmur słońce sprawiało kierowcom nie lada kłopot.

Zastanawiali się czy słońce będzie suszyć tor czy może z tych chmur spadnie deszcz? Kilku z nich postanowiło zmienić opony na semi – slicki (opony pośrednie wyścigowe z rowkami do oprowadzania wody), a kilku zaryzykować i zmienić na slicki (opony bez bieżnika do suchej nawierzchni). Jeden z zawodników chcąc urwać cenne sekundy, zakupił na miejscu w serwisie cały komplet opon! Emocje jak na Mistrzostwach Polski!

Marcin Lipski za kierownicą Renault Megane RS

W klasyfikacji generalnej na miejscu pierwszym i trzecim znalazły się dwa auta Renault Megane RS, które rozdzielił Mitsubishi Lancer EVO. Na uwagę zasługuje fakt, że startujący Peugeotem 106 Rally, Jan Kisiel zajął 11 miejsce w klasyfikacji generalnej. Zawodnik ten w minionym roku zajął 2 miejsce w międzynarodowych wyścigach serii DTM Trophy.

Jak widać nie sama moc auta decyduje o końcowym wyniku, umiejętności to wciąż coś, czego nie można kupić.

Oto końcowe wyniki w poszczególnych klasach:

Klasyfikacja generalna

  1. Marcel Jastrzębowski – Renault Megane II RS
  2. Paweł Groele – Mitsubishi Lancer X
  3. Marcin Lipski – Renault Megane II RS

Klasa 1 – samochody o pojemności do 1150 cm3

  1. Waldemar Niezabitowski – Nissan Micra
  2. Maciej Kucharski – Fiat Seicento
  3. Michał Zach – Fiat Seicento

Klasa 2 – samochody o pojemności od 1151 cm3 do 1400 cm3

  1. Łukasz Piotrowicz – Peugeot 106
  2. Adam Lipiec- Honda Civic
  3. Mariusz Maj -Peugeot 106

Klasa 3 – samochody o pojemności od 1401 cm3 do 1600 cm3

  1. Agnieszka Korzeniowska – Honda Civic
  2. Ania Wrzesińska -Honda Civic
  3. Łukasz Paszkowski -Honda civic

Klasa 4 – samochody o pojemności od 1601 cm3 do 2000 cm3, w tym samochody z doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności do 1176 cm3 (w tej klasie zastosowany został współczynnik o którym przeczytacie tutaj):

  1. Rafał Kunicki – Honda Integra Type-R
  2. Rafał Cheda – Ford Fiesta ST
  3. Grzegorz Klimczyk – Honda Civic Coupe

Klasa 5 – samochody z napędem na jedną oś (2WD) o pojemności silnika od 2001 cm3, w tym samochody z doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności do 1177 cm3 (w tej klasie zastosowany został współczynnik o którym przeczytacie tutaj)

  1. Marcel Jastrzębowski – Renault Megane II RS
  2. Marcin Lipski – Renault Megane II RS
  3. Piotr Dzięgielewski – Renault Megane II RS (R26)

Klasa 6 – samochody z napędem na obie osie (4WD) o pojemności silnika od 2001 cm3, w tym samochody z doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności od 1177 cm3 (w tej klasie zastosowany został współczynnik o którym przeczytacie tutaj)

  1. Paweł Groele – Mitsubishi Lancer EVO
  2. Przemysław Ledzion, Piotr Fukowski – Subaru Impreza WRX
  3. Piotr Ćwikliński – Subaru Impreza WRX STI

Historical Rally – samochody wyprodukowane przed 1990 r. oraz pochodzące z krajów ,,demokracji ludowej” z oryginalnym silnikiem bez względu na rok produkcji

  1. Julia Maliszewska – BMW e30 318is
  2. Jarosław Protas – BMW e30

Klasa Gość – zawodnicy posiadający licencję sportu samochodowego (nie są uwzględniani w klasyfikacji generalnej)

  1. Dawid Smółka – Bmw 1M
  2. Jan Kisiel – Peugeot 106
  3. Tomasz Ostrowski – Mitsubishi Lancer Evolution X

Klasa FWD – samochody z napędem na przednią oś

  1. Marcel Jastrzębowski – Renault Megane II RS
  2. Marcin Lipski – Renault Megane II RS
  3. Piotr Dzięgielewski – Renault Megane II RS

Klasa RWD – samochody z napędem na tylną oś

  1. Łukasz Zawadzki – BMW E36 325i
  2. Andrzej Wadas – BMW E46
  3. Szymon Sieńko – BMW E36

Puchar Pań –  samochody prowadzone przez kobiety

  1. Julia Maliszewska – BMW e30 318is
  2. Agnieszka Korzeniowska – Honda Civic
  3. Ania Wrzesińska – Honda Civic

Auto to nie wszystko

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że aby osiągnąć wysokie miejsce w motorsporcie, nie wystarczy szybkie auto. Odpowiednie umiejętności potrafią nadrobić spore różnice w mocy i osiągach samochodu. W zawodach wyróżnił się Jan Kisiel, który za kierownicą swoje treningowego Peugeota 106 Rally bez problemu nadążał za kilkukrotnie mocniejszymi samochodami. Oto wyniki z przykładowego przejazdu:

  1. Marcel Jastrzębowski – Renault Megane II RS [K5] 1:28,81
  2. Paweł Groele – Mitsubishi Lancer X [K6] 1:29,62
  3. Michał Godusławski – Mitsubishi EVO 9 [K6] 1:30,02
  4. Marcin Lipski – Renault Megane II RS [K5] 1:30,65
  5. Przemysław Ledzion Piotr Fukowski – Subaru Impreza WRX STI[K6] 1:31,56
  6. Piotr Dzięgielewski – Renault Megane RS [K5] 1:31,92
  7. Rafał Kunicki – Honda Integra Type-R [K4] 1:31,94
  8. Tomasz Ostrowski – Mitsubishi Lancer Evolution X [G] 1:33,09
  9. Jan Kisiel – Peugeot 106 [G] 1:33,44
  10. Jan Wronowski – Ford Focus RS [K6] 1:33,53
  11. Dawid Smółka – Bmw 1M [G] 1:33,74
  12. Łukasz Zawadzki – BMW E36 325s [K5]1:34,72
  13. Maciej Maksymiuk – Subaru Impreza WRX STI[K6] 1:34,89
  14. Filip Pyra – Subaru Impreza WRX STI[K6] 1:35,50

Zobacz: III Runda Mistrzostw Polski Rallycross – Staniszewski wyprosił deszcz!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności