Zlot fanów Golfa GTI mający uświetnić 40-lecie tego modelu odbędzie się już 4 maja 2016 roku w miejscowości Reifnitz w Niemczech. Volkswagen zaprezentuje na nim wszystkie wersje tego legendarnego hot hatcha oraz oficjalnie przedstawi specjalną odmianę tego modelu o jeszcze ostrzejszym charakterze!
Czwartego maja rozpoczyna się 35. zlot nad jeziorem Wörthersee. Dziesiątki tysięcy fanów GTI w malowniczym Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthersee będzie się bawić na gigantycznej imprezie z okazji 40. jubileuszu kultowego Golfa. Volkswagen zaprezentuje podczas festiwalu siedem generacji Golfa GTI w tym najnowszą wersję GTI Clubsport. To nie wszystko: podczas tego osnutego legendą zlotu jako światową premierę Volkswagen przedstawi jeszcze ostrzejszą wersję – model Clubsport S. Najmocniejszy jak dotąd seryjny Golf GTI znajdzie się w sprzedaży jesienią bieżącego roku jako wersja limitowana.
Zobacz: VW Golf GTI Clubsport – konkurent Leona Cupry?
GTI – od 40 lat te trzy litery są miarą, według której mierzy się sportowe kompaktowe auta. Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 roku i sprawił, że sportowy styl jazdy przestał być przywilejem nielicznych. Auto miało wszystko, co do dziś sprawia, że GTI odznacza się niepowtarzalnym charakterem: mocny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, sportowe zwieszenie, niewielką masę własną, oryginalny wygląd, skrzynię biegów z dźwignią zakończoną kulką w kształcie piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy i sportowe fotele z tapicerką w szkocką kratę. Auto stworzone do zadań specjalnych, miało powstać w liczbie tylko 500 egzemplarzy.
Zobacz: Seat Leon CUPRA 290 – jubileuszowa wersja!
Tymczasem dawno już liczba wyprodukowanych Golfów GTI wszystkich generacji przekroczyła liczbę dwóch milionów. GTI to fenomen, model jedyny w swoim rodzaju. Od 40. lat znajduje się na linii wznoszącej, a to wystarczający powód, by pokazać Golfa GTI jakiego jeszcze nie było – limitowaną wersję specjalną Clubsport S, jedno z najszybszych współczesnych aut z przednim napędem. Na zachętę dwa fakty: moc 228 kW/310 KM i zawieszenie zestrojone specjalnie do pokonywania szybkich okrążeń toru Nürburgring. Czwartego maja w Reifnitz Volkswagen poda dalsze szczegóły na temat nowego Golfa GTI.
Dodaj komentarz