REKLAMA

Awaria systemu AdBlue to poważny problem! Koszty naprawy są wysokie

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 29 stycznia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Uszkodzony moduł albo pompa płynu AdBlue w Renault Trafic oznacza poważnym problem.Naprawa jest droga, a zamienniki nie występują. Nadal jednak awaria AdBlue to temat, o jakim wie niewiele osób. A jak zaraz zobaczysz, powinni o niej wiedzieć wszyscy, którzy rozpatrują wybór używanego samochodu z dieslem pod maską.

Do naszego mechanika trafił Renault Trafic 1.6 dCi, na którego przykładzie pokażemy Wam, ile kosztuje ekologia w nowoczesnym dieslu. Jak się bowiem okazuje, większość kierowców kojarzy diesle z awaryjnymi kołami dwumasowymi, pompowtryskiwaczami i fitrami DPF. A jak się okazuje, w obecnie produkowanych silnikach wysokoprężnych stosuje się znacznie więcej awaryjnego i drogiego w naprawach osprzętu. Przykładem jest system AdBlue. Układ ten bazuje na specjalnym płynie AdBlue, który dodawany do spalin odfiltrowanych już przez filtr cząstek stałych ogranicza w nich poziom tlenków azotów. Auto wyposażone w ten układ, wymaga regularnego dolewania płynu, co podnosi koszty eksploatacji, a jak pokazuje praktyka, sam system też jest zawodny. I niestety drogi w naprawie.

Uszkodzony moduł lub pompa AdBlue w Renault

W omawianym Renault Traficu  doszło do bardzo kosztownej awarii modułu AdBlue. Niestety, samochód z 2016 roku ma jeszcze moduł zintegrowany ze zbiornikiem płynu AdBlue, dlatego trzeba wymienić obie części. Sęk w tym, że zbiornik AdBlue wraz z modułem kosztuje w ASO Renault aż 6355 zł, a zamienniki nie występują. Co gorsze, z czasem zużywa się też pompa płynu AdBlue, która kosztuje kolejne 1635 zł. A mówimy o układzie dodatkowym, działającym równolegle z system paliwowym, który stworzony tylko po to, by poprawić jakość spalin.

Uszkodzony moduł AdBlue w Renault jest zintegrowany ze zbiornikiem, a koszty wymiany zestawu są bardzo wysokie. 

Tylko czy koszt tych części nie powinien być niższy, skoro nie jest on specjalnie skomplikowany, a służyć ma dobru naszej planety? Przy obecnych cenach tego rozwiązania i braku możliwości jego naprawy, wygląda to tylko jak kolejny sposób do wyciągania pieniędzy od kierowców. Warto jednak zauważyć, że w nowszych wersjach Renault Trafic, moduł Adblue można odkręcić od zbiornika, obniżając koszt naprawy. Nadal jednak jest to część droga. A przecież w używanym silniku Diesla z każdym rokiem przybywa części jakie mogą wymagać wymiany lub naprawy.

Pompa płynu AdBlue w silniku Renault 1.6 dCi R9M452 to koszt ponad 1600 zł. Niestety, jej trwałość nie jest zbyt duża. 

Warto bowiem pamiętać, że samochód ten ma też pompę paliwa, wtryskiwacze, koło dwumasowe, filtr cząstek stałych i dwie turbosprężarki – wszystko bardzo kosztowne w naprawie. Czy w użytkowym aucie nie powinno być przede wszystkim rozwiązań trwałych i tanich w naprawach, aby samo auto służyło jak najdłużej?

Zobacz: Czy usunięcie filtra DPF jest legalne?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności