REKLAMA

Kłopotliwe usterki elektroniki – nietypowe i trudne do zdiagnozowania

Autor: Materiały prasowe · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 30 stycznia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Blokada kierownicy uniemożliwiająca odpalenie silnika, pedał gazu nie reagujący na jego wciskanie czy rozkodowanie kluczyków po odłączeniu akumulatora – to tylko niektóre z usterek elektrycznych, jakie są zmorą dla wielu kierowców czy mechaników. Elektronika w samochodzie to najtrudniejsza w diagnozie gałąź mechaniki, która generuje duże koszty i bywa niezwykle czasochłonna.

Działanie wielu współczesnych aut w dużej mierze opiera się na zaawansowanych systemach elektronicznych, które zdaniem mechaników najczęściej ulegają awariom. Właściciel warsztatu należącego do Q Service Castrol przedstawia kilka najbardziej nietypowych przypadków, z którymi właściciele samochodów kierowali się do serwisów.

Elektronika psuje się najczęściej

Zdaniem jednego z mechaników, awarie wymagające najwięcej prac i wysiłku dotyczą przede wszystkim systemów elektronicznych w pojazdach. Zdarzały się sytuacje, w których poszukiwanie oraz postawienie właściwej diagnozy okazywało się żmudnym, kilkumiesięcznym, a czasem nawet niemożliwym do wykonania procesem. Problem ten dotyczy szczególnie nowszych pojazdów, których działanie bazuje przede wszystkim na rozwiązaniach elektronicznych.

Do naszego warsztatu trafiają pojazdy z różnymi problemami. W jednym z przypadków właściciel modelu Volkswagen Passat zgłosił brak możliwości uruchomienia pojazdu. Okazało się, że uszkodzona blokada kierownicy uniemożliwiała dotarcie sygnału, by odpalić auto do rozruchu. Mechanicy po dokładnej analizie i wymianie części skutecznie przywrócili sprawność uszkodzonego samochodu

– przyznaje Paweł Zaręba, właściciel warsztatu Polauto w Markach, należącego do Q Service Castrol.

Problematyczne usterki elektryki w samochodach – przykłady

Specjalista wskazuje na usterki w innych modelach pojazdów, których rozwiązanie wymagało więcej czasu i sprawiło trudność. Według niego, kierowcy często borykają się z awariami jednostek sterujących. Dzięki zapewnionemu wysokiej klasy sprzętowi oraz doświadczeniu pracowników, identyfikacja i eliminacja awarii nie stanowią większych problemów. Z kolei w innym przypadku, kierowca borykał się z elektronicznie sterowanym pedałem gazu, który nie reagował na żadne działania. Nawet po wymianie elementu w warsztacie na nowy, problem początkowo nie ustępował. Jednak dzięki specjalistycznym testom diagnostycznym, udało się zidentyfikować i rozwiązać ukrytą usterkę w systemie sterowania.

Zobacz: Awaria systemu AdBlue to poważny problem! Koszty naprawy są wysokie

Dotkliwe awarie dotyczą również akumulatorów. W jednym z przypadków wymiana podzespołu na nową część skończyła się utratą sygnału przez kluczyk i jego rozkodowaniem. Mechanicy szybko zareagowali na napotkaną usterkę – naładowali akumulator, zainstalowali nowy kluczyk i przekopiowali kod, przywracając pełną funkcjonalność pojazdu.

Zobacz: Audi TT-S i przegrzewający się w czasie jazdy silnik

W niektórych modelach Forda elektroniczne wyświetlacze w samochodzie działają niestabilnie, raz na jakiś czas zapalając się i gasnąc. Okazuje się, że proces wymiany tego elementu na nowy jest wyjątkowo czasochłonny – klient oczekiwał co najmniej 3 miesiące na pełną naprawę usterki.

Diagnozowanie i naprawa nowych samochodów stanowią dla nas czasami wyzwanie, zwłaszcza gdy mierzymy się z awariami elektroniki. W naszym warsztacie nie obawiamy się nietypowych problemów – to dla nas szansa udowodnienia, że potrafimy sprostać najbardziej skomplikowanym technologicznie zagadnieniom. Nic nie równa się z satysfakcją, gdy udaje się przywrócić samochód do pełnej sprawności, nawet w najbardziej niezwykłych sytuacjach

– podsumowuje Paweł Zaręba.

Zobacz: Popsuta manetka kierunkowskazów w Berlingo? To chleb powszedni!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności